تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802788068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغوش باز گنجینه میراث فرهنگی کشور برای استقبال از مسافران نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آغوش باز گنجینه میراث فرهنگی کشور برای استقبال از مسافران نوروزی یزد- ایرنا-استان یزد از جمله استانهای زیبا و پهناوری است که همه ساله در ایام نوروز و دیگر تعطیلات سال میزبان خیل گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا،استان یزد به دلیل قرار گرفتن در مسیر اصلی شمال - جنوب کشور در طول ایام سال و به خصوص ایام تعطیلات عید نوروز پذیرای تعدادی زیادی گردشگران است.
همچنین این خطه به دلیل واقع شدن در موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از آثار تاریخی و فرهنگی، همواره مورد توجه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بوده است و همه ساله دهها هزار نفر از آثار باستانی این استان بازدید می کنند.
نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان امروز با حدو 75 هکتار بافت تاریخی زنده با مردمانی سختکوش ، مؤمن و مهمان نواز ، مدال های پرافتخاری را بر سینه زده و بر تارک تاریخ و میراث فرهنگی کشور همچون نگینی در دل ایران می درخشد .
دردانه کویر القاب بسیاری را همچون : ˈشهر بادگیرها ˈ ، ˈدارالعبادهˈ ، ˈدارالعلم و دارالعمل ˈ، ˈحسینیه ایران ˈ ، ˈشهر دوچرخه هاˈ ، ˈشهر شیرینیˈ ، ˈشهر قنات و قنوت و قناعتˈ و ˈشهر آتش و آفتابˈ برای خود گرفته و به نظر نمی رسد رقیبی در این بخش ها داشته باشد و به قولی در این حوزه ها یک سر و گردن از رقبای داخلی و خارجی بالاتر است .
امسال نیز گنجینه فرهنگ ، هنر و تمدن ایرانی با بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها خود را برای پذیرایی از مسافران نوروز 1393 مهیا می کند .
برای استقبال از مهمانان نوروزی طبق سال های گذشته ستاد تسهیلات نوروزی توسط نهادها و ارگانهای مربوطه تشکیل و امکانات لازم را برای تامین رفاه و آسایش مسافران کرده اند.
هتل ها ، رستوران ها و مهمانپذیرها تلاش خود را برای اسکان مسافران به کار گرفته اند و در کنار آن ستاد تسهیلات نوروزی مدارس را برای اسکان مسافران نوروزی مهیا کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در این زمینه گفت: دارالعباده آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است و در این خصوص ستاد تسهیلات نوروزی تمهیدات لازم را بعمل آورده است .
ˈسیدمحمدرضا سید حسینیˈ به جایگاه یزد در بحث گردشگری کشور اشاره کرد و افزود: چند سالی است که یزد کانون توجه گردشگران قرار گرفته است .
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون یزد جزء دو ، سه استان هدف گردشگری در سطح مناطق کشور قرار گرفته که این موضوع خود برای دارالعباده یک امتیاز محسوب می شود .
معاون استاندار یزد با اشاره به اینکه در سال های گذشته یزد مسئله مهم گردشگری بصورت کامل مورد اقبال گرشگران نبوده است ، گفت: بر اساس آمار موجود، سال آینده برای یزد در گردشگری سال خوبی است ، به نحوی که برای سه ماهه اول و همچنین سه ماهه سوم سال ، ظرفیت مکان های اقامتی برای اسکان و حضور در یزد تکمیل شده است .
سید حسینی اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که خوشبختانه صنعت مهم گردشگری با تلاش متولیان و همراهی مردم و مسئولان روز به روز ارتقاء می یابد و رونق مناسب پیدا می کند .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ، بحث میراث فرهنگی و توجه به مسائل گردشگری و حضور مسافران و مهمانان را در استان یک فرصت مهم ذکر کرد که باید قدر آن را دانست .
وی گفت: یزد دارای یک پیشینه بسیار قوی فرهنگی و مذهبی و موقعیت خاص جغرافیایی است همراه با مردمان فعال و سخت کوش با آثار متعدد فرهنگی و تاریخی و طبیعی که اینها خود عاملی در جذب گردشگران و عموم مسافران به یزد است .
این مسئول به وضعیت بافت های تاریخی یزد اشاره کرد و آنها را منحصر به فرد دانست که باید برای احیا و ماندگاری آنها همانند بافت های جدید نسبت به فراهم کردن امکانات مورد نیاز اقدام صورت گیرد .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اظهار داشت: بر اساس امکانات موجود هم اکنون در استان یزد ظرفیت لازم برای اسکان افزون بر 90 هزار نفر گردشگر وجود دارد که امیدواریم بتوانیم این وضعیت را ارتقا دهیم .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به دارالعباده بودن یزد و همچنین تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه ، خواستار حرمت نهادن آن و انجام برنامه های فرهنگی در کنار برنامه های گردشگری شد .
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد هم به فراهم شدن امکان اقامت و اسکان افزون بر پنج هزار نفر در هتل ها و 650 نفر در مهمان پذیرها، 150 نفر در هتل آپارتمان ها و 4300 نفر نیز در خانه های استیجاری اشاره کرد.
مهدی شرافت خاطرنشان کرد: ظرفیت پیش بینی شده برای کمپ های گردشگری نیز 8500 نفر و برای مهمان سرای ادارات و خوابگاه ها نیز 25 هزار نفر است.
وی گفت: باغ پهلوان پور مهریز به موزه مردم شناسی مهریز تبدیل شده و گنجینه مسجد جامع یزد نیز با کمک شهرداری و شورای اسلامی شهر در حال آماده سازی است.
مدیر کل میراث فرهنگی یزد همچنین از آمادگی مناطق مختلف استان برای پذیرش و حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی و انجام برنامه های مختلف فرهنگی خبر داد .
شرافت از جمله مهمترین برنامه های پیش بینی شده را شامل انجام برنامه های متنوع در بناهای تاریخی چون نارین قلعه میبد و ارگ سریزد و نیز کویرنوردی در مناطق نمونه گردشگری خرانق، فهرج، صادق آباد بافق و زارچ ذکرکرد.
در این خصوص معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: در ایام عید نوروز 21 مورد بازارچه های صنایع دستی در بناهای تاریخی و ورودی شهرستان های استان ایجاد می شود.
محمد بهشتی نژاد افزود: این بازارچه ها از 28 اسفندماه سالجاری تا 15 فروردین ماه برای بازدید عموم دایر می شوند .
وی معرفی صنایع دستی استان به گردشگران ، ایجاد بازار برای تولیدکنندگان، معرفی تبلیغ و ترویج فعالیت های صنایع دستی به منظور بازاریابی محصولات را از اهداف راه اندازی این بازارچه ها بیان کرد .
معاون صنایع دستی استان ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای صنایع دستی بومی در استان و بازدید گردشگران نوروزی از استان یزد، ایجاد بازارچه های متعدد صنایع دستی بهترین فرصت برای شناسایی توانایی های صنایع دستی بومی این منطقه است .
بهشتی نژاد یادآور شد: سعی بر این شده رشته های بومی هر منطقه در بازارچه به صورت کارگاه عملی و مرکز فروش دایر شود .
وی با بیان اینکه این بازارچه های به مدت هفت سال به مناسبت ایام عید نوروز در استان برپا می شود ، اظهار داشت: گردشگران و مهمانان نوروزی استقبال خوبی داشتند.
معاون اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز از آمادگی ستاد اسکان یزد در پذیرش و ثبت نام مسافران و مهمانان نوروزی خبر داد و گفت : همه تمهیدات لازم برای امر اسکان مسافران اندیشه شده است .
ˈ علی دهقان ˈ از افزایش 15 درصدی اسکان مسافران نوروزی در استان در بهار امسال و نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد که این امر می تواند گامی در اسکان مناسب و بیشتر مسافران باشد .
وی تصریح کرد: امسال 429 مدرسه شامل سه هزار و 601 کلاس درس برای فراهم کردن اسکان 560 هزار مسافر فرهنگی و 160 هزار غیرفرهنگی در استان یزد آماده سازی شده است .
دهقان افزود: این در حالی است که پارسال این امکان برای 467 هزار فرهنگی و 107 هزار غیر فرهنگی مهیا شده بود و امیدواریم امکانات اسکان مناسب مسافران باشد .
شهرداری نیز از این قافله جانمانده و تلاش های قابل تحسینی در حوزه میزبانی از مسافران انجام داده است .
معاون خدمات شهرداری یزد در این خصوص گفت: استان یزد با دارا بودن جاذبه های متعدد مذهبی، فرهنگی و تاریخی، همه ساله تعداد زیادی از مسافران نوروزی را جذب می نماید .
وی اظهار داشت: برپایی ایستگاه های استقرار راهنمایان نوروزی در مبادی شهر، تامین امنیت پارک های محل اقامت مسافران، زیبا سازی سطح شهر اعم نورپردازی و طراحی و نصب المان های نوروزی مثل کارت پستال از اهم اقدامات این معاونت در راستای خدمت رسانی به مهمانان نوروزی است .
جعفر امین مقدم، المان ترمه و سفره هفت سین، برگزاری نمایشگاه متعدد اعم از ترنم باران، کوچه عید دیدنی، و برگزاری مسابقات متعدد پیامکی، اجرای رادیو پارک، برگزاری غرفه مشاوره کودک در پارکهای محل اسکان و غیره را از دیگر فعالیت های این معاونت بیان کرد.
وی خاطر نشان کرد : تکمیل و بهسازی مبلمان شهری پارک ها هفتم تیر و خیابان امام خمینی ، اصلاح و نصب تابلوهای شهدا، مفاخر و علمای شهر یزد و اصلاح، تعمیر و نصب تابلوهای معابر سطح شهر از دیگر فعالیتهای در راستای خدمت رسانی به مهمانان نوروزی است.
معاون خدمات شهرداری یزد، تامین روشنایی میادین ، رنگ آمیزی سنگ جداول سطح شهر و دیوارهای پیش ساخته را از دیگر اقدامات عنوان کرد. ک/4
7546/1968
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن