تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819170947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظارت بر مناطق تحت حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزایش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نظارت بر مناطق تحت حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزایش می یابد ارومیه - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: نظارت بر مناطق تحت حفاظت این دستگاه در ایام نوروز تشدید می شود.


حسن عباس نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام نوروز محیط بانان و کارکنان این نهاد به مانند سایر روزها و با تلاشی بیشتر در این زمینه بر مناطق تحت حفاظت و حیات وحش موجود در این منطقه نظارت و محافظت می کنند.
وی اظهار کرد: طبیعت به عنوان خلقت خداوندی و محل آرامش و استراحت برای مردم محسوب می شود به همین خاطر شهروندان نیز باید با طبیعت مهربان و در حفظ محیط زیست کوشا باشند زیرا حفظ محیط زیست به مثابه حفظ زندگی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی شعار همیشگی سازمان محیط زیست را ˈهنگام ورود به طبیعت به جز رد پا هیچ چیز بر جا نگذاریدˈ اعلام کرد و گفت: آموزه های دین مبین اسلام بر حفاظت از محیط زیست تاکید فراوانی کرده اند و محیط زیست متعلق به همه نسلهاست.
وی با اشاره به آثار سو رهاسازی ماهی های قرمز در طبیعت نیز گفت: نظر بر اینکه ماهی قرمز انگل زا و گونه غیربومی بوده و در صورت رهاسازی در طبیعت و رودخانه ها آثار سوء و زیان باری را به دنبال خواهد داشت ضروری است مردم تا حد امکان از خرید این گونه ماهی ها امتناع ورزیده و در صورت خرید از رهاسازی آن در تالابها و رودخانه ها خودداری کنند.
عباس نژاد افزود: هم استانی ها می توانند این ماهی ها را در مکانهای تعیین شده توسط شهرداری ˈاستخرها و حوضچه های اطراف پارکهاˈ رها سازی کنند.
آذربایجان غربی دارای هفت منطقه شکار ممنوع شامل گرده قیط و ممیند، زرآباد، آغگل، بیان، دشت حسنلو و سه کانیان و هفت کیلومتری حواشی مرزهاست.
همچنین مناطق بسیاری نیز در استان تحت حفاظت این سازمان هستند از جمله این مناطق می توان به منطقه مراکان، جنگلهای میرآباد ، نوروزلو، پارک ملی دریاچه ارومیه ، دشت سوتاو و برخی از تالابهای مهم اشاره کرد.
7125/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن