تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806889361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمارسازی فروش، آخرین تکنیک برای تبلیغ فیلم‌های نوروزی؟!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آمارسازی فروش، آخرین تکنیک برای تبلیغ فیلم‌های نوروزی؟!
متاسفانه برای این آمارسازی‌ها انگیزه کافی وجود دارد، چرا که بخشی از تماشاچیان سینما (حدود بیست تا سی درصد) که در رقم فروش تاثیر جدی دارند، برای انتخاب فیلم و تماشا در سالن‌های تشنه مخاطب، به آمار فروش فیلم‌ها استناد می‌کنند و میزان هیاهوی پیرامون فیلم های روی پرده را نیز به عنوان آیتم تکمیلی مورد توجه قرار می‌دهند...
کد خبر: ۳۸۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴ - 19 March 2014




یکی از اتفاقات عجیبی که در سال‌های اخیر باب شده و همزمان با اکران نوروزی 93 به اوج خود رسیده، آمارسازی درباره فروش برخی فیلم‌های اکران نوروزی است؛ اتفاقی که متاسفانه نتایج دلچسبی برای برخی آثار سینمایی داشته و به همین دلیل شاید بهتر باشد عموم مردم بدون توجه به اخبار مکرر درباره رقم فروش‌ فیلم‌های نوروزی، گزینه‌هایشان برای تماشا در ایام سال نو را انتخاب کنند.

به گزارش «تابناک»، زمان طولانی از اکران فیلم‌های نوروزی نگذشته که رقابت سنگینی میان چندین فیلم رقم خورده و برخی فیلم‌ها نیز از قافله عقب مانده‌اند. فروش 200 میلیونی «چ» تاکنون دور از انتظار است، به خصوص آنکه هم مضمون متفاوتی دارد، هم امضای ابراهیم حاتمی کیا در انتهایش ثبت شده و هم ترکیب بازیگران جذابی دارد و در واقع ظرفیت فروش را داشته اما به هر حال مخاطب حداقل تا اینجای کار در حد مورد انتظار اقبال نشان نداده است.

رقم‌های فروش فیلم‌ها مکرراً در قالب اخبار روزانه منتشر می‌شود و البته با ابهام‌هایی همراه شده که تردیدهایی درباره صحت ‌شان نزد کارشناسنان حوزه اکران به وجود آمده است. یکی از مهم ترین مسائل مغفول مانده در برخی اخبار مربوط به آمار فروش فیلم‌ها، عدم بیان این نکته است که فروش مذکور متعلق به کل کشور است یا صرفاً فروش تهران است و برخی اخبار فروش تهران برخی فیلم‌ها را به همراه فروش کل کشور برخی فیلم ها منتشر کرده که طبیعتاً این رویه چندان اخلاقی نیست.

نکته ابهام برانگیز دیگر آنجاست که شیب آمار فروش برخی فیلم‌ها به یک باره آنچنان تند شد که ابهام آمارسازی را برای برخی فیلم‌ها ایجاد کرد، چرا که به هر حال رقم فروش نیز از منطق مشخصی تبعیت می‌کند و نمی‌توان پذیرفت فیلمی به یک باره رشدی جهشی را داشته باشد، حال آنکه مجموع رقم فروش روزهای پیشینینش نشان می‌دهد، اثر مذکور توان چنین جهشی را با این سرعت در گیشه های سینما ندارد و باید امیدوار بود که این احتمال از اساس اشتباه باشد که برخی فیلم ها در حال آمارسازی درباره فروش نوروزی شان هستند.

متاسفانه برای این آمارسازی‌ها انگیزه کافی وجود دارد، چرا که بخشی از تماشاچیان سینما (حدود بیست تا سی درصد) که در رقم فروش تاثیر جدی دارند، برای انتخاب فیلم و تماشا در سالن‌های تشنه مخاطب، به آمار فروش فیلم‌ها استناد می‌کنند و میزان هیاهوی پیرامون فیلم های روی پرده را نیز به عنوان آیتم تکمیلی مورد توجه قرار می‌دهند و همین امر باعث تولید خبر پیرامون آمار فروش فیلم‌ها می‌شود و رقابتی کاذب را شکل می‌دهد که لزوماً برنده اش تماشاچی نیست.

البته یقیناً آمارسازیِ فروش مسئله‌ای قابل پیگیری است اما واقعیت آن است که فروش روزهای بعد یک فیلم، آمار نه چندان صحیح امروز همان فیلم را پوشش می‌دهد و متاسفانه عدم وجود سیستم شفاف به خصوص در رابطه با فروش فیلم‌ها در شهرستان‌ها، نظارت دقیق در این زمینه را دشوار ساخته است. یکی از اتفاقات مثبتی که یکپارچه سازی سیستم فروش سینماها در سال آینده رخ خواهد داد، پایان این عددسازی در سینمای ایران خواهد بود و یقیناً میزان فروش فیلم‌ها با دقیق ترین آمار به لحظه قابل ارائه کرد.

تا آن زمان اما باید به تماشاچیان سینما در ایام نوروز 93 توصیه کرد علاوه بر توجه به میزان فروش فیلم‌ها، درباره کیفیت این آثار و همچنین نقدها و نظرات پیرامونی نیز اندکی بررسی داشته باشند، تا از هزینه‌ای که برای استفاده از سینما به عنوان تفریح نه چندان ارزان برای یک خانواده چهار یا پنج نفره انجا می‌دهند، پشیمان نشوند و چوب اشتباه‌شان را در انتخاب گزینه ایده آلشان، فیلم‌های با کیفیت روی پرده نخورند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن