تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813252596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرهای آذربایجان غربی بهاری شدند/ طنین گوش نواز نوروز شنیده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان غربی گزارش مهر/
شهرهای آذربایجان غربی بهاری شدند/ طنین گوش نواز نوروز شنیده می شود
ارومیه- خبرگزاری مهر: آذربایجان غربی با وجود اینکه مامن میراث کهن و باستانی ایرانیان است، طبیعتی بکر و منحصر به فردی داشته و همه سالانه میزبان مسافران نوروزی از جای جای کشور است، شهرهای استان نیز برای چشم نوازی بیشتر با برپایی سفره های هفت سین رنگ و بوی بهار را به خود گرفتند.



به گزارش خبرنگار مهر، بارش باران یکی از نعمتهای بی بدیل خداوند در آخرین ساعات سال 92 غبار را از چهره ها شهرها زدوده و در کنار سفره های هفت سین جذاب، دعای تحویل سال، فضاسازی شهرها ویژه عید نوروز حال و هوای بهاری به شهرهای آذربایجان غربی داده است.

مردم که با خانه تکانی و زدودن غبار زمستانی و تهیه عرق بیدمشک خود آماده میزبانی از میهمانان نوروزی خود هستند، برخی اصناف در اوج ساعات کاری خود قرار گرفته و مراکز عرضه میوه، شیرینی فروشی و اجیل فروشی ها مملو از جمعیت بوده که با حال و هوای خاصی در حال خرید آخرین اقلام لیست خریدهای نوروزی خود هستند.

 در این میان فروش ماهی قرمز و تنگهای بلورین، سبزه و سمنو و وسایل سفره هفت سین نیز بازار گرمی داشته و کودکان با شور و حرارت بهاری که در فضای شهر پیچیده در انتخاب ماهی سفره هفت سین به والدین خود کمک می کنند.

وانت بارها و دست فروشان مجاز و غیر مجاز نیز در اغلب خیابانهای شهر خودنمایی کرده و توانسته اند با کاهش قیمت اقلام مشابه موجود مشتریان زیادی را جذب کنند، موضوعی که در کنار بارش باران و حتی برف در مناطق شمال آذربایجان غربی شور خاصی در شهر ایجاد کرده است.

امسال شهرداری ارومیه که با اجرای و بهره برداری از چندین پروژه فاخر عمران شهری موفق به تغییر چهره شهر ارومیه بطوریکه به جرات می توان گفت مسافران نوروز 92 امسال به ارومیه ای  جدید روبرو می شوند، امروز در تدارک چیدن سفره های هفت سین در میادین اصلی و تاریخی شهر است.

 گلکاری میادین و پارکها، کاشی کاری شکسته تقاطع های غیر همسطح و رنگ آمیزی دیوارها نیز همه فرا رسیدن بهار را فریاد می زنند، بهاری که با فرا رسیدن آن شکوفه های درختهای بادام و زرد آلو را به گل نشانده و طبیعت آذربایجان غربی را سرسبز و دیدنی کرده است. امروز نو عروسان هدایای نوروزی خود را در طبقهای رنگین میوه، شیرینی، آجیل و .... دریافت کرده و فردا صبح مردم در آخرین پنجشنبه سال موسوم به عرفات آخشامی به دیدار و زیارت اهل قبور می روند که روزگاری با آنها روزهای خوشی سپری کرده بودند.


۱۳۹۲/۱۲/۲۸ - ۱۶:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن