تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816391847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارشنبه آرام قم در سایه تدبیر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چهارشنبه آرام قم در سایه تدبیر قم - مراسم چهارشنبه آخر سال یا همان چهارشنبه سوری در حالی ساعتی پس از نیمه شب در قم خاتمه یافت که فضایی کاملا متفاوت نسبت به سال های گذشته داشت.


به گزارش خبرنگار ایرنا، چهارشنبه پایانی هر سال زمانی برای دلهره ها، دغدغه ها و نگرانی های خانواده های بسیاری است که مبادا شور و نشاط جوانی، حادثه ای تلخ بیافریند و داغی سنگین بر دل خانواده ای بگذارد.
شب گذشته نیز همچون شب مشابه سال های گذشته خیابان هایی چون بلوارامین ، 45 متری صدوقی، بلوار بوعلی، منطقه سالاریه، بوستان علوی و خصوصا شهرک قدس قم صحنه حضور جوانان جویای هیجان بود اما از حجم و ازدحام سال های گذشته خبری نبود.
این در حالی بود که از ساعات ابتدایی سه شنبه شب نیروهای انتظامی با همیاری نیروهای بسیج در مراکز حادثه خیز حضور موثر و پرتعدادی داشتند و ایست های بازرسی نیز در برخی نقاط مستقر شده بود.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از نقاط مختلف شهر، با کاهش کاملا محسوس استقبال مردم قم و جوانان از چهارشنبه سوری امسال که به نظر می رسد تقارن آن با ایام فاطمیه بی تاثیر نبوده است و بروز رفتار منطقی و مسالمت آمیز از سوی اکثریت کسانی که به منظور برگزاری آیین چهارشنبه سوری به خیابان ها آمده بودند، شاهد کاهش ایجاد جمعیت های چند صد نفری و فضاهای بعضا ناامن و مخاطره آمیز سال های گذشته در شب چهارشنبه سوری امسال بودیم.
امسال همچنین بطور محسوسی، شاهد کاهش استفاده از ترقه و انواع مواد محترقه بودیم و صدای انفجار این سرگرمی های چهارشنبه آخر سال به صورت موردی و اندک به گوش می رسید.
به اذعان بسیاری از مردم حاضر در این مراسم که خبرنگاران ایرنا نظرات آنان را جویا شده اند یکی از دلایل آرامش نسبی در چهارشنبه سوری امسال و بروز حداقل مشکلات در مراسم دیشب، برخورد مناسب تر نیروی انتظامی با جوانان نسبت به سال های گذشته بود که برخی برخوردهای فیزیکی بیشتر جای خود را به ارشاد و تذکر لفظی داده بود.
در این بین البته برخی افراد که دنبال هیجانات غیر عادی بودند با برخورد قاطع پلیس روبرو شدند تا مراسم همراه با آرامش مردم با خطرات جبران ناپذیر همراه نشود. پلیس در این رابطه خودروی چند نفر را نیز توقیف کرد.
آتش زدن لاستیک، استفاده از وسایل محترقه خطرناک و مخرب ، آتش زدن درخت ها و برخی رفتارهای مخاطره آمیز دیگر که بعضا در سال گذشته در شهرک قدس مایه ایجاد نامنی شده بود در مراسم دیشب مشاهده نشد.
به نظر می رسد با مدیریت هر چه بهتر مراسم چهارشنبه سوری می توان بازهم از خطرات و عوارض منفی ناشی از آن کاست و آن را چنان که پیش از این مقامات انتظامی قم نیز مطرح کرده اند به یک مراسم خانوادگی، تحت نظارت و آرام تبدیل کرد و از این طریق از شکل گیری کابوس شب عید برای خانواده ها جلوگیری به عمل آورد.
درهمین حال به گزارش ایرنا، حوادث چهارشنبه آخر سال قم شش مصدوم برجای گذاشت.
به گفته مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دو نوجوان 14 و 17 ساله که براثر سوختگی و آسیب به چشم به شدت مصدوم شده بودند، برای انجام درمان تکمیلی به تهران منتقل شدند.
ˈ احمد نامداریˈ با بیان اینکه دراین حوادث یک کودک پنج ساله و یک خانم 25 ساله نیز به دلیل سوختگی مجروح شدند، اضافه کرد: متاسفانه بر اثر پرتاب ترقه جلوی یک موتورسیکلت سوار و زمین خوردن وی، این حادثه موجب ضربه مغزی راکب موتورسیکلت شده است.
وی با اشاره به اینکه راکب موتورسیکلت تحت درمان است، گفت: یک مامور نیروی انتظامی نیز که از ناحیه پا دچار سوختگی شده بود، پس از دریافت اقدامات اولیه درمانی مرخص شد.
بنا بر آمار رسمی حوادث امسال چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته یک نفر کمتر تلفات داشته است و به گفته رییس اورژانس قم حوادث شب چهارشنبه آخر سال 91 در قم هفت نفر مصدوم برجای گذاشته بود.ک/4
7408 / 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن