تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804936076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح قيمت حامل‌هاي انرژي با شيب ملايم اجرايي خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ اسفند ۱۳۹۲ (۱۰:۲۲ق.ظ)
معاون اجرايي رييس جمهور: اصلاح قيمت حامل‌هاي انرژي با شيب ملايم اجرايي خواهد شد معاون اجرائي رئيس جمهور گفت: مرحله دوم قانون هدفمندسازي يارانه‌ها با شيب بسيار ملايم در اصلاح قيمت حامل‌هاي انرژي اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد شريعتمداري معاون اجرايي رييس جمهور در نشست کارشناسان اقتصادي با مديران رسانه ملي گفت: اگر پيش از اين قرار بود گام نهايي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها در 2 مرحله برداشته شود، اکنون دولت قصد دارد به دليل برخي موارد گام نهايي را در طي چند سال بردارد و در مدت طولاني تري حامل هاي انرژي را به قيمت واقعي برساند.
شريعتمداري با تأکيد بر اينکه افزايش قيمت حامل هاي انرژي در سال آينده محدود خواهد بود، افزود: براي اجراي مرحله دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها لازم بود، هماهنگي هاي لازم با بخش هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي رسانه ملي که مسئوليت توليد و پخش برنامه هاي مختلف را دارد، انجام شود تا ضمن کمک به دولت در اجراي مرحله دوم قانون هدفمندسازي يارانه، آگاهي هاي لازم به مردم داده شود.
شريعتمداري با قدرداني از برگزاري نشست مشترک مسئولان و برنامه سازان رسانه ملي با دست اندرکاران دولتي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، پيش بيني کرد با تدابير انديشيده شده و هماهنگي هاي لازم، گام دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها به خوبي برداشته شود.
در اين نشست علاوه براي آقاي ضرغامي رييس رسانه ملي، آقاي صادق مشاور رسانه اي رييس جمهور و شماري از کارشناسان و متخصصان اقتصادي رسانه ملي نيز حضور داشتند.
معاون اجرايي رييس جمهور همچنين ابراز اميدواري کرد با اجراي مرحله دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها در سال 93 مردم بتوانند خدمات بهداشتي و درماني مطلوب تري نسبت به سال 92 دريافت کنند.
وي گفت: به رغم همه تلاشهاي نهادهاي خدماتي و بيمه اي کشور برخي قشرهاي جامعه در شرايط مطلوبي زندگي نمي کنند و دولت در تلاش است در مرحله دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها قدمي در جهت حل مشکلات و تأمين امنيت غذايي اقشار هدف بردارد.
شريعتمداري افزود: همچنين تلاش شده است در حوزه حمل و نقل عمومي خدمات مطلوب تري ارائه شود.
معاون اجرايي رييس جمهور تصريح کرد: در گام دوم اجراي قانون خوب هدفمندسازي يارانه ها به ارائه خدمات حوزه توليد، حمل و نقل، بهداشت و درمان و‌ تأمين امنيت غذايي توجه بيشتري خواهد شد که در گام نخست تا حدودي مغفول مانده بود.
وي درباره زمان آغاز توزيع پرسشنامه هاي مربوط به متقاضيان دريافت يارانه نقدي و مدت دريافت اين پرسش نامه ها گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده و قانون مصوب مجلس از بيستم فروردين ماه 1393 به صورت خود اظهاري افرادي که خود را نيازمند دريافت يارانه نقدي مي دانند بايد به صورت اينترنتي نام نويسي و تقاضاي خود را ارائه کنند.
شريعتمداري گفت: نام نويسي از متقاضيان دريافت يارانه نقدي به صورت اينترنتي است و در روستاها نيز افراد مي توانند به دفاتر خدمات پست و پيشخوان دولت و همچنين شوراهاي اسلامي محلي و فرمانداريها ، بخشداريها و استانداريها و مراکز کميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي و کافي نت ها مراجعه کنند و فرصت کافي نيز براي اين کار در نظر گرفته شده است.
معاون اجرايي رييس جمهور با بيان اينکه نام نويسي بر اساس شماره ملي افراد خواهد بود، افزود: از بيستم فروردين 93 افراد متقاضي دريافت يارانه نقدي که رقم نخست سمت راست شماره ملي آنها صفر است، براي ثبت نام مراجعه مي کنند.
وي گفت: روز 21 فروردين نيز افراد متقاضي که نخستين رقم سمت راست شماره ملي آنها عدد يک است نام نويسي مي کنند و به همين ترتيب تا افرادي که رقم سمت راست شماره ملي آنان 9 است ادامه مي يابد.
معاون اجرايي رئيس جمهور با بيان اينکه متقاضيان دريافت يارانه نقدي از منازل هم مي توانند نام نويسي کنند تصريح کرد: ثبت نام اين بار با ثبت نام دفعه قبل تفاوت دارد و اين دوره مختص کساني است که نيازمند و متقاضي دريافت يارانه نقدي هستند.
وي گفت: البته برخورداري مردم از خدمات ناشي از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها عمومي است اعم از افراد غني و کساني که استطاعت مالي کافي ندارند مانند استفاده از خدمات بهداشتي و درماني.
شريعتمداري افزود: طبيعي است دولت در حد توان هم بر افزايش سطح خدمات مشمول بيمه تدريجاً خواهد افزود و هم پوشش بيمه همگاني را گسترش خواهد داد و کليه اقشار مردم را که به هر دليل از پوشش بيمه برخوردار نيستند از دريافت خدمات بيمه برخوردار خواهد ساخت.
وي با بيان اينکه اميدواريم اين مرحله از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه بتواند نقاط مغفول در اجراي قانون مذکور در دوره اول را تا حدودي مورد توجه قرار دهد و به قابليت اجرا درآورد، گفت: پايين بودن سطح قيمت هاي حامل هاي انرژي در کشور مصرف بي رويه را ترويج کرده و دامن مي زند و در شهر و روستا اسراف در مصرف اين منابع فوق العاده است، البته در عين حال در برخي نقاط با محدوديت هاي جدي روبروست.
وي افزود: شدت مصرف انرژي در کشور ما 4 برابر دنيا و سرانه مصرف انرژي در کشور ما 2 برابر اروپاست.
معاون اجرايي رئيس جمهور گفت: البته اين نقيصه بزرگ تنها به رفتار مصرفي مردم شريف کشورمان بر نمي گردد بلکه به فناوري به کار گرفته در توليد و حمل و نقل و سيستم هاي گرمايش و سرمايش نيز مربوط مي شود و دولت هم در اين زمينه تکاليفي دارد که بايد به تکاليف قانوني خود عمل کند و اين کار مشترکي است که بايد هر دو طرف پيش ببرند.
وي درباره کمک رسانه ملي به دولت گفت: رسانه ملي با تبيين اصل و ضرورت اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها که عمدتاً محور اصلي آن به اصلاح قيمت حامل هاي انرژي باز مي گردد مي تواند کمک شاياني به اجراي مطلوب آن کند.
شريعتمداري افزود: يکي از خدمات خوبي که صدا و سيما تا کنون انجام داده است و با دقت بيشتري نيز انجام مي دهد اين است که اصلاح قيمت حامل هاي انرژي کاري ضروري و کمکي بزرگ به اقتصاد کشور است.
معاون اجرايي رئيس جمهور گفت: دولت قصد دارد در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها برنامه اي ميان مدت را پيش گيرد و تا سال هاي آتي قيمت حامل هاي انرژي را به 95 درصد نرخ فوب خليج فارس برساند.
وي افزود: تشريح اين روند از سوي اقتصاددانان، مسير روشني را ترسيم مي کند که سرمايه گذاران تکليف خود را با فعاليت مختلف کشاورزي، خدماتي، صنعتي و معدني مي دانند و متوجه مي شوند که در چه عرصه اي و با چه شرايطي بايد سرمايه گذاري کنند و با چه محدوديت هايي مواجه هستند که گشايشي براي رفع ابهاماتي است که سرمايه گذاران مدتهاي مديدي است با آن مواجهند.
شريعتمداري افزود: تشريح مباني نيامدن و ثبت نام نکردن افراد به طور عام از باب تشخيص استغناء مردم و جايگاه و منزلتي که دارند وقتي بدانند اين منابع در محل هاي مناسبي هزينه و موجب افزايش سطح رفاه عمومي مي شود و به ويژه در صورتي که اين نياز وجود نداشته باشد، براي عموم مردم بسيار مهم است.
وي تأکيد کرد: توضيح اينکه منابع مازاد حاصل از ثبت نام نکردن مردم به خزانه و پس‌انداز دولت نمي رود بلکه به گونه اي ديگر در حوزه خدمات عمومي به نحو مطلوب تري به مردم ارائه مي شود نيز حائز اهميت فراوان است.
معاون اجرايي رئيس جمهور گفت: تشريح همين مباني توسط کارشناساني که معتقد به اين راه هستند با استفاده از توان رسانه ملي از کارهايي است که مورد انتظار است و بحمدا... صدا و سيما هم تا کنون در اجراي اين هدف هم در مرحله اول و هم در مرحله دوم قدم هاي خوبي برداشته و در ادامه نيز همراه خواهد بود.
وي درباره اينکه نتايج پرسشنامه ثبت نام مردمي چه زماني اعلام مي شود افزود: قرار نيست نتايجي اعلام شود، هر فرد نيازمند يارانه اي ثبت نام مي کند، بعد از اينکه کار ثبت نامش تمام شد پيامکي برايش ارسال مي شود و در شبکه ثبت نام شده سازمان هدفمندسازي يارانه ها قرار مي گيرد.
شريعتمداري گفت: در اجراي قانون، دولت مکلف است به تدريج اطلاعاتي را که ثبت نام کنندگان در اختيار قرار مي دهند با واقعيت هايي که دولت از طريق شبکه هاي مختلف اطلاعاتي به آن دسترسي دارد مقايسه کند و اگر مغاير داشت نسبت به حذف و استرداد وجوه و جريمه اشخاص غيرواجد شرايط طبق قانون اقدام نمايد.
وي افزود: افرادي که اطلاعات نادرست ارائه کنند، سه برابر يارانه دريافتي جريمه مي شوند و طبيعي است که اين موضوع در ادامه مسير است و در آغاز فقط ثبت نام به صورت عادي و با اعتماد به اظهارات متقاضيان نيازمند انجام مي شود و مقايسه راستي آزمايي مربوط به مراحل بعد است که از طريق نهادهاي ذيربط به تدريج صورت خواهد پذيرفت













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن