تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819212282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم رودان با زمزمه دعای توسل و توسل به ائمه (ع)؛ به استقبال بهار رفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در آخرین چهارشنبه سال؛ مردم رودان با زمزمه دعای توسل و توسل به ائمه (ع)؛ به استقبال بهار رفتند رودان- ایرنا- در آخرین چهارشنبه سال؛ مردم مومن، خداجو، عاشق، سرسپرده و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت با زمزمه دعای روحبخش توسل و توسل به ائمه اطهار (ع) در بارش متواتر اشک؛ به استقبال فصل زیبای بهار و رستاخیز عظیم طبیعت رفتند.


به گزارش ایرناˈ مردم شهرستان رودان در آخرین چهارشنبه سال 92؛ پس از اقامه باشکوه نماز جماعت مغرب و عشاء در مساجد، حسینیه ها، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و تربت پاک شهدا؛ دعای پر فیض توسل را در گوش زمان و زمین طنین افکندند.
مردم رودان در آخرین چهارشنبه سال؛ عاشقانه به میعادگاه آمدند؛ سجاده های خود را در شرقی ترین ضلع جهان بر خاکستری شن ها رو به قبله گسترانیدند، صمیمانه و بی ریا در برابر شوکت و عظمت خالق زیبایی ها؛ کرنش کرده و اشک ریزان و پر سوز و گداز؛ نوای دل انگیز ˈ یا وَجیهاً عِنْدَ اللَّهِ، اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللَّهِ ˈ سر دادند.
در این ساعات سبز و سراسر نور و معنویت؛ بقاع متبرکه و بارگاه مطهر و نورانی امامزادگان جلیل القدر و واجب التعظیم، اماکن مذهبی و تربت پاک و مطهر شهدا در شهرستان رودان میزبان قلب های پاک و با صفای هزاران زائر عاشق و دلسوخته مملو از عشق به خدا و عشق به برترین های عالم هستی بود.
در آخرین چهارشنبه سال؛ هزاران زائر از جای جای این کره خاکی آمدند تا با توسل، دعا و نیایش؛ غبار از تن و جان بشویند و در لحظاتی ناب و بی تکرار؛ پروانه مهربان دلشان را با دستانی باز؛ مطمئن و امیدوار برای آمرزش، سعادت و نیکبختی بشریت؛ روانه سمت پروردگار عالمیان کردند.
در هنگامه ای که باران ˈنور و رحمتˈ نرم و آهسته بر فرق زمین می بارید، چشمانشان را با آب توبه شستند، کلام وحی را بر زبان جاری کرده و در شمیم جان نواز نیایش و توسل؛ نفس؛ تازه کردند.
در شب دعا و توسل؛ بی اعتنا به تمام دل مشغولی های روزمره و تعلقات دنیای مادی؛ برای رستگاری و تقرب؛ در حرم امن الهی بیتوته زدند، آمدند تا در نوای روحانی و روحبخش دعا، نیایش، مناجات و انس با خدا؛ بهشت آرامش بر دل های آسمانی شان؛ ارزانی شود.
در هنگامه دعا، راز و نیاز؛ عاشقانه و دلسوخته آمدند تا بار دیگر خانه دل و جان را از تمامی پلیدی ها، ناپاکی ها و پلشتی ها تهی سازند و در لحظاتی سراسر نور و عشق و در عطر خوش معنویت؛ آمدن روزی نو به نام نوروز را به انتظار بنشینند.
در هنگامه رستاخیز عظیم طبیعت؛ پیر و جوان، کوچک و بزرگ آمدند تا مشق بندگی، اطاعت و تسلیم در برابر پروردگار یکتا را عاشقانه تر و آگاهانه تر از هر زمان دیگری مرور کنند؛ آمدند تا دل را که در پیچ و خم‏های زندگی مادی غرق شده؛ از وجود اغیار تهی کنند و نور حق را در آن جلوه گر سازند و در فضایی سرشار از معنویت به استقبال فصل زیبای بهار بروند.
عاشقان و سرسپردگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در اجتماعی با شکوه و در آستانه سال نو در حرم امن الهی، بارگاه ملکوتی سلاله های پاک و خلف رسول الله و تربت پاک شهدا در رودان؛ در راه دفاع از اسلام، انقلاب، نظام و صیانت و پاسداری از خون شهدا و خدمت به مکتب اهل بیت (ع) بار دیگر هم پیمان شدند.
مردم شهرستان رودان در آخرین چهارشنبه سال؛ با توسل به ائمه اطهار (ع) در لحظاتی ناب، بی تکرار و سرشار از نور و معنویت؛ نرم نرمک با آخرین ساعات سال 92 وداع و خانه با صفای دلشان را مهیای آمدن بهار 93؛ کردند.
بوی باران بوی سبزه بوی خاک/ شاخه های شسته! باران خورده پاک/ آسمان آبی وابر سپید/ برگ های سبز بید/ عطر نرگس !رقص باد/ نغمه شوق پرستو های شاد/ خلوت گرم کبوتر های مست/ نرم نرمک می رسد اینک بهار/ نرم نرمک می رسد اینک بهار/ خوش به حال روزگار!!!
یا مقلب القلوب و الابصار/ یا مدبرالیل و النهار/ یا محول الحول و الاحوال/ حول حالنا الی احسن الحال.
نوروز، جاودانه ترین جشن روزگار؛ مبارک. ک/3
7196/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن