تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802940518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم در طول سفر تخلفات افزایش هزینه خدمات را گزارش کنند/ سال 93 شاهد هجوم گردشگران خارجی خواهیم بود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سلطانی‌فر در گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد
مردم در طول سفر تخلفات افزایش هزینه خدمات را گزارش کنند/ سال 93 شاهد هجوم گردشگران خارجی خواهیم بود
رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شب گذشته با حضور در گفتگوی ویژه خبری "اهم برنامه‌های ویژه نوروزی برای ایجاد سفرهای امن و شاد برای مردم" را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران "اهم برنامه‌های ویژه نوروزی برای ایجاد سفرهای امن و شاد برای مردم" شب گذشته 26 اسفند با حضور سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با توجه به مصوبه دی ماه دولت مبنی بر تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: خوشبختانه در اولین سالی که دولت تدبیر و امید مسئولیت دولت را به دوش می‌کشد مصوبه‌ای را مبنی بر تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر تصویب کرده است که این ستاد در مرکز با مشارکت دستگاه‌های مربوط آغاز به کار کرده و در دیگر استان‌ها هم عملیات آن در کمتر از دو ماه شروع شد.
 
وی ادامه داد: نخستین اقدام براساس مصوبه دولت همگرایی میان دستگاه‌های دولتی برای پرهیز از موازی کاری بوده تا کارها به نحو مطلوب‌تری انجام گیرد.
 
سلطانی‌فر اضافه کرد: نظارت بر خدمات‌رسانی هتل‌ها، رستوران‌ها و ارائه خدمات بهتر در اماکن تاریخی و نیز بسیج همه امکانات برای سفر بهتر مردم نیز از دیگر امور مورد نظر بوده است.
 
* مردم در هر استان تخلف افزایش هزینه خدمات را گزارش کنند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ناهماهنگی میان مراکز اقامتی را بسیار ناچیز خواند گفت: با وجود این که افزایش قیمت در فصل‌های پرگردشگر موضوعی عادی و معمول در همه جای دنیا محسوب می‌شود با توجه به سیاست‌های دولت و مذاکراتی که با اتحادیه هتل‌داران دیگر تشکل‌های مرتبط داشتیم مقرر شد که قیمت‌ها تثبیت و حفظ شود به طوری که  برخی مراکز اقدام به دادن تخفیف از 15 تا 40 درصد هم کرده‌اند از این رو اگر مردم با تخلف افزایش هزینه خدمات مواجه شدند می‌توانند در هر استان با شماره‌هایی که در اختیارشان گذاشته خواهد شد شکایت خود را اعلام کنند.
 
سلطانی‌فر گفت: حتی اگر به صورت چارتر هم مکانی رزرو شده باشد نباید قیمت آن از میزان مصوب بالاتر باشد.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با اشاره به شعار امسال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امسال ما دو سه شعار را در نظر داریم که مهمترین آن‌ها "گردشگری را با ایران گردی" آغاز کنیم است.
 
وی افزود: خوشبختانه با امکاناتی که پس از پیروزی انقلاب به ویژه در محورهای مواصلاتی به وجود آمده است، ممکن است که مردم در طول سفر از نقاط دیدنی و پرجاذبه‌ای که در همه استان‌ها وجود دارد، دیدن کنند لذا درخواست می‌کنیم برای جلوگیری از تراکم و ترافیک سفر خود را به دو روز اول و یا روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.
 
سلطانی‌فر جمهوری اسلامی ایران را مکانی پرجاذبه برای توریست‌ها و گردشگران دانست و گفت: برخلاف برخی تبلیغات ایران جزو 20 کشور امن دنیا است.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: برخی از سفرا با من تماس گرفتند و از اشتیاق و تمایل سفر خارجی‌ها که برایشان سخن گفتند که خیلی تعجب آور بوده است.
 
* سال 93 شاهد هجوم گردشگران خارجی خواهیم بود

وی تصریح کرد: ارزیابی و پیش‌بینی من در سال 93 آن است که شاهد هجوم گردشگران خارجی و سال پررونق گردشگری خواهیم بود البته جز در برخی از مراکز از جمله مشهد و کیش کمبود هتل داریم.  
 
سلطانی‌فر اشاره کرد: در پی آن هستیم در آینده نزدیک زمان ویزا را به دو برابر افزایش دهیم و هم چنین به دنبال افزایش قراردادهای لغو روادید با دیگر کشورها هستیم.  
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تراز منفی گردشگری خارجی در سال 91 گفت: در قبال 7 میلیون و 800 ایرانی که به دیگر کشورها رفتند 4 میلیون و 300 هزار نفر به ایران آمدند که برخی از این‌ها هم از جمله ترددکنندگان مرزی هستند که گردشگران واقعی را تشکیل نمی‌دهند.
 
وی ادامه داد: باید گرایش در این زمینه را برای گردشگران خارجی بیشتر کنیم برخی مشکلات از جمله ملاحظات سیاسی هم بهبود یافته است بعضی هم شامل امکانات پذیرایی، رفت و آمد و مسائل شامل صدور ویزا می‌شود که هر کدام در حال پیگیری برای حل آن‌ها هستیم.

* موزه‌ها موظف‌اند در نوروز برخی آثار را برای اولین بار به نمایش در آورند

در ادامه محمدحسن طالبیان در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره آماده سازی مکان‌های فرهنگی و باستانی در ایام نوروز گفت: ایام نوروز فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا خدمت‌گذار مردم باشیم و مهم‌ترین وظیفه ما آگاهی سازی از ارزش‌های فرهنگی و تاریخی آثار برای ارائه به مردم که صاحبان اصلی آن‌ها هستند است.
 
وی افزود: عزم همگانی برای آماده سازی و ساماندهی محوطه‌ها و مکانهای تاریخی، فرهنگی و موزه‌ها صورت گرفته تا در استقبال از مهمانان نوروزی رضایتمندی آن‌ها حاصل شود.  
 
معاون میراث سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه برنامه‌های جذاب و متنوعی مخصوص هر موزه و مکان وجود دارد اظهار داشت: به حول و قوه الهی در اولین نوروز دولت تدبیر و امید سازمان میراث فرهنگی نوید می‌دهد که شادکامی و امیدواری را برای سالی پربرکت به ارمغان می‌آورد.  
 
طالبیان با بیان اینکه یکسری تمهیدات در ایام نوروز پیش بینی شده است، تصریح کرد: به تمام محوطه‌ها، موزه‌ها، مکان‌های تاریخی و فرهنگی اجازه داده شده تا ساعاتی که مخاطب دارند، درب آن‌ها باز بماند.  
 
وی اضافه کرد: هرکدام از موزه‌ها موظف هستند به مناسبت ایام نوروز یکسری آثار جدیدی که برخی از آن‌ها برای اولین بار به نمایش گذاشته می‌شود، نمایشگاه‌های متنوعی را به فراخور موضوع ارائه دهند.  
 
معاون میراث سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: ابتکارات مختلفی توسط مدیران محوطه‌ها و موزه‌ها مطرح شده که این مکان‌ها برای همه مخاطبان از جمله کودکان جذاب شود.  
 
طالبیان با بیان اینکه تعداد راهنماهای موزه‌ها نسبت به سال گذشته افزوده شده است، گفت: امسال از دانشجویان رشته‌های مختلف به ویژه موزه داری البته با آموزش لازم به پیام‌های دقیق میراث کشور و ارزش‌ها به کار گرفته شده است.  
 
وی در پاسخ به سوال مجری که پرسید، حفظ صحیح از میراث و ابنیه تاریخی وظیفه همه مردم ایران است، اما متاسفانه در برخی اماکن می‌بینیم تعداد محدودی از مردم یادگاری نویسی می‌کنند و در حفظ میراث و ابنیه‌ها کوشا نیستند، برای این افراد چه توصیه‌ای دارید؟ گفت:  بروشورهایی برای توصیه به حفظ آثار در بدو ورود بازدیدکنندگان به اماکن تهیه شده است که به تمام گروه‌های حفاظتی نیروهای جدیدی اضافه شده، چرا که نه تنها وظیفه خدمت رسانی داریم، بلکه باید به طور نامحسوس همه محوطه‌ها را پایش کنیم تا ضمن ارائه معرفی شایسته از آثار حفاظت دقیقی نیز از آن‌ها صورت بگیرد و با توجه به تاکیداتی که به تمامی مدیران موزه‌ها صورت گرفته، فکر می‌کنیم با کمترین اتفاقات روبرو باشیم.  
 
در ادامه سلطانی‌فر در تکمیل سخنان طالبیان گفت: با توجه به تجربیاتی که از سالهای گذشته بدست آمده است، خوشبختانه در ایام تعطیلات مراجعه مردم به اماکن تاریخی، میراثی و فرهنگی نسبت به روزهای تعطیلات چند برابر می‌شود.  
 
وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که صورت گرفته است، به مردم می‌گویم که ما همه امکانات را فراهم می‌کنیم تا آن‌ها با آسودگی و فراغت بیشتری از موزه‌ها و اماکن تاریخی باستانی بازدید کنند و ان شاءالله مردم همکاری کنند تا در ساعاتی که ازدحام وجود دارد کمترین خسارات به این اماکن وارد شود.  
 
* گردشگری را با ایرانگردی آغاز کنیم شعار سازمان میراث فرهنگی در سال 93

وی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه یکی از مسائل مهم در سفرهای تابستانی توزیع این سفر‌ها در سراسر کشور است، چه برنامه‌ای دارید که این توزیع عادلانه صورت بگیرد و مردم برای دیدن استانهای دیگر ترغیب شوند؟  تصریح کرد: امسال چند شعار برای گردشگری در ایام نوروز داریم که اولین و مهم‌ترین شعار این است که گردشگری را با ایرانگردی آغاز کنیم و با توجه به اینکه ایران زیبای خودمان را با همه جاذبه‌هایش ندیده‌ایم، اهمیت چندانی ندارد که برای بازدید به کشورهای دیگر برویم.  
 
سلطانی‌فر با تاکید بر اینکه در نقاط مختلف کشور جاذبه‌های فرهنگی تاریخی، میراثی و همچنین جاذبه‌های طبیعی بسیار قابل توجهی داریم، اظهار داشت: اگرچه شمال و جنوب کشور مخصوصا نوار ساحلی برای اکثریت مردم پرجاذبه است، اما خوشبختانه با امکاناتی که در طول ۳۵ سال پس از پیروزی انقلاب به ویژه در ارتباط با توسعه محورهای ارتباطی از طریق راه آهن، بزرگراه و آزادراه‌ها به وجود آمده است، امکان بازدید از نقاط دیدنی و پرجاذبه در همه استان‌ها وجود دارد.  
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تصریح کرد: با توجه به مسئولیت‌هایی که در طول ۳۰ سال گذشته داشته‌ام، تقریبا همه نقاط کشور را شهر به شهر دیده‌ام و ایران به واقع بسیار زیبا و پرجاذبه است و خواهش می‌کنم که مردم در کنار جاذبه‌هایی که در گذشته به استان‌ها و شهرستان‌ها مراجعه می‌کردند، حتما بازدید از سایر مناطق کشور را در دستور کار خود قرار دهند.  
 
سلطانی‌فر با بیان اینکه مردم مناطق را از جهت مکانی و جغرافیایی و همچنین از لحاظ زمانی برای بازدید مدنظر داشته باشند، مطرح کرد: با توجه به اینکه دو روز آخر اسفندماه عموما مراکز مختلف آموزشی تعطیل هستند، سفر‌ها از همین ایام آغاز می‌شود و تا آخرین روز تعطیلات فروردین ادامه دارد که از مردم خواهش می‌کنم زمان سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که همه در روز اول در مسافرت نباشند تا در محورهای ارتباطی با ازدحام، تراکم و حوادث مختلف مواجه نباشیم.  
 
وی افزود: همچنین از مردم می‌خواهیم تا بازگشت خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند تا شاهد اتفاقات غیرمنتظره نباشیم.  
 
* امکانات پذیرایی در تمامی استان‌ها فراهم شده است

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: امکانات پذیرایی در تمامی استان‌ها فراهم شده است و اگر در برخی شهرستانهای دورافتاده که امکان وجود هتل‌ها وجود ندارد، ادارات و مسئولان آن شهرستان با استفاده از امکانات مردمی موقعیت پذیرایی و اسکان استاندارد را با رعایت اصول مربوطه فراهم کردند.  
 
سلطانی‌فر افزود: بهتر است مردم از استانهای دوردست که قبلا محروم نامیده می‌شدند بازدید کنند، اگرچه ممکن است برخی امکانات موجود نباشد، اما جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار دارند که برای بازدید بسیار ارزشمند هستند.  
 
وی اضافه کرد: به مردم توصیه می‌کنیم در کنار بازدید از استانهای معروف و پرمراجعه کننده، به دیگر استان‌ها سفر کرده و از جاذبه‌ها و تعامل با مردمان خونگرم آن‌ها استفاده ببرند و گردشگری را با ایرانگردی آغاز کنند.  
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: شعار دیگر ما این است که سفر عبور نیست و حتما باید در هر مکانی توقف وجود داشته باشد.  
 
وی در پاسخ به سوال مجری که پرسید، یکی از نکات مهمی که در دو سفر اخیر رئیس جمهور به دو استان هرمزگان و خوزستان مورد تاکید واقع شد، توجه به مناطق آزاد با دو جنبه گردشگری و تجاری است، چه برنامه‌هایی به عنوان برنامه‌های بلندمدت برای توسعه این مناطق دارید و چه برنامه ریزی کردید، که این مناطق بیش از پیش مورد توجه مردم قرار بگیرد، گفت: رئیس جمهور در برنامه‌های مختلف و در سیاست‌های عمومی‌اش در زمینه مسائل فرهنگی و اقتصادی در بحث گردشگری تاکید ویژه‌ای دارد.  
 
وی با بیان اینکه با توجه به زمینه‌های مناسب فرهنگی که وجود دارد می‌توانیم در ارتباط با مردم کشورهای دیگر تعامل فرهنگی را به وجود آوریم افزود: می‌توانیم از گسترش ارتباطات، دستاوردهای اقتصادی داشته باشیم تا مشکلات اشتغالمان را حل کنیم و موظف هستیم که از تمام ظرفیت‌های گردشگری کشورمان در داخل کشور برای استفاده مردم خودمان و همچنین مردم دیگر کشور‌ها استفاده کنیم.  
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تاکید بر اینکه کشور ما دارای فرهنگ، تمدن و هویت بسیار غنی است، اظهار داشت: باید شرایطی فراهم کنیم تا مردم کشورهای دیگر از جاذبه‌های کشورمان استفاده کنند، چرا که ایران به لحاظ جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی جزء ۱۰ کشور بر‌تر دنیاست.  
 
* * ایران برای گردشگران جزو 20 کشور امن دنیا است

سلطانی فر تصریح کرد: برخلاف جوسازی‌هایی که دیگران به لحاظ امنیتی برعلیه کشورمان می‌کنند، ما جزء ۲۰ کشور امن جهان هستیم و بسیاری از تورهایی که در چندسال اخیر به دلیل محدودیت‌های سیاسی به کشورمان نیامدند، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید طی چند ماه گذشته به ایران آمدند و متوجه شدند که بسیاری از تبلیغات عدم امنیت در ایران کذب بوده است.

این خبر تکمیل می‌شود...







تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن