تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815628074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی کلید عدالت اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقتصاد مقاومتی کلید عدالت اجتماعی اخبار استانها - ایرنا - اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب ، اقتصادی برخواسته از اقتصاد اسلامی و در حقیقت کلید عدالت اجتماعی است و بر همین اساس دولت تدبیر و امید برای اجرا و تحقق آن عزمی استوار و جدی دارد.


یکی از محورهای مهم و اساسی در ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب توجه به عدالت اجتماعی و رفع کمبودهای موجود در جامعه است و اقتصاد مقاومتی نیز اقتصادی است که با محوریت مردم منجر به تقویت اقتصاد و عدالت اجتماعی خواهد شد و در حقیقت اولویت اصلی اقتصاد مقاومتی عدالت اجتماعی است.
با اجرای دقیق و تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، شاخص هایی همچون رشد اقتصادی ، تولید ملی ، عدالت اجتماعی ، اشتغال ، تورم و رفاه عمومی بهبود خواهد یافت و رونق اقتصادی بوجود خواهد آمد.
توجه به ظرفیتهای موجود کشور و سرمایه گذاری مناسب پایه و اساس رشد اقتصادی در کشور است و این مهم نقش بی بدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.
بر همین اساس دولت یازدهم سعی دارد پیرو فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی به اهداف عالی آن که همان عدالت اجتماعی است دست یابد و کاملاً مشخص است که مسئولان قوه مجریه در این خصوص مسئولیت سنگینی را بر عهده خواهند داشت .
عدالت اجتماعی در واقع هدف اصلی اقتصاد مقاومتی است و تنها راه رسیدن به آن و برون رفت از مشکلات اقتصادی و شکوفا شدن اقتصاد کشور تحقق سیاست های کلان اقتصادی و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در این زمینه است .
در این میان عدالت اجتماعی نه تنها بخش اصلی موضوع اقتصاد مقاومتی را تشکیل می دهد بلکه حتی می تواند به عنوان تمام ابعاد سیاست های کلان اقتصادی نگریسته شود.
در واقع اگر اقتصاد مقاومتی بر اساس شاخص هایی که مقام معظم رهبری تعریف کردند، به درستی اجرا و محقق شود به دنبال آن عدالت اجتماعی نیز در همه ابعاد به وجود خواهد آمد .
طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ˈ پیشرفت باید همگام با عدالت اجتماعی باشد ˈ یعنی ما نباید دچار یک سری حرکت های افراطی در جامعه شویم که فاصله طبقاتی به وجود بیاید و عدالت زیر سوال رود بلکه عدالت اجتماعی باید در تمامی ابعاد بخصوص در بعد اقتصادی محقق شود.
در سیاست های کلان اقتصادی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب ، رشد و شکوفایی اقتصادی قسمت اصلی اقتصاد مقاومتی است و قسمت دیگر آن عدالت اجتماعی می باشد.
با این وجود اجرای دقیق برنامه های اقتصاد مقاومتی می تواند جامعه را به هدف اصلی خود که همان عدالت اجتماعی است نزدیک کند و مطالب راهبردی رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گویای آن است که باید برنامه ریزی برای مقابله با آثار تحریم ها سرلوحه مطالعات اقتصادی در این حوزه باشد تا اقتصاد کشور در حوادث غیر مترقبه از آسیب پذیری کمتری برخوردار شود.
گزارش از : اصغر رضاخانی
تهرام/537
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن