تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814648786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل آلودگی نفتی منابع آب منطقه سرخون در چهارمحال وبختیاری همچنان پابرجاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشکل آلودگی نفتی منابع آب منطقه سرخون در چهارمحال وبختیاری همچنان پابرجاست شهرکرد – ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آلودگی نفتی همچنان برای بخش آب آشامیدنی ،کشاورزی و شیلات منطقه سرخون شهرستان اردل مشکل آفرین است.


به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست بررسی آلودگی نفتی سرخون افزود : نشت نفت علت اصلی آلودگی آب چشمه سرخون است و نحوه رفع این مشکل و جبران خسارت های آن بایستی در سریع ترین زمان انجام شود.
وی افزود: تمامی مدیران بخش های مرتبط با این مساله باید رفع مشکل مردم در زمینه تأمین آب آشامیدنی، کشاورزی و آبزی پروری را در اولویت اصلی برنامه های خود قرار دهند.
معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استانداری چهارمحال وبختیاری نیز گفت: مشکل آلودگی آب سرخون محرز و قطعی است.
ˈخدابخش مرادیˈ خاطرنشان کرد: رفع آلودگی آب و خدمات رسانی سریع به مردم اولویت اصلی مسئولان است.
وی افزود: نباید در این مورد هیچ کوتاهی و یا سهل انگاری صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: موضوع آلودگی آب سرخون اکنون از حساسیت بالایی برخوردار است.
ˈگودرز امیریˈ تأکید کرد: رفع مشکل مردم منطقه و جلوگیری از تنش های اجتماعی احتمالی، اهمیت ویژه ای در این زمینه دارد.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون به دلیل وجود آلودگی نفتی در آب چشمه سرخون، آب این شهر و 22 روستای منطقه از طریق تانکر تأمین می شود.
از زمان آلوده شدن آب این چشمه 11 مزرعه دارای مجوز پرورش ماهی سردابی قزل آلا با ظرفیت تولیدی 290 تن، تعطیل و کشاورزان منطقه نیز متحمل خسارت شده اند.
در این نشست مقرر شد تا پس ازانتخاب مشاور، مطالعات مربوط به شناسایی، نحوه انتقال، اجرا و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، کشاورزی و آبزی پروری در این منطقه از محل منابع پایدار آب انجام و تا شش ماه دیگر گزارش آن به استاندار ارائه شود.
در اواخر دهه هفتاد به دلیل رانش زمین درمنطقه سرخون و میانکوه شهرستان اردل خط لوله انتقال نفت مارون به اصفهان دچار شکستگی شد و مقادیری نفت خام به زمین های منطقه سرخون و میانکوه نشت کرد که در سال های اخیر به لایه های پایینی نفوذ کرده و باعث آلودگی چشمه سرخون شده است.
7363/558/
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن