تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803045857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یونان کشوری غربی با فرهنگ شرقی/ یونانی‌ها بيشترين درصد سيگاري‌های اروپا را تشکیل می‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
یونان کشوری غربی با فرهنگ شرقی/ یونانی‌ها بيشترين درصد سيگاري‌های اروپا را تشکیل می‌دهند
مردم يونان متاثر از فرهنگ باستان خود به تاريخ ايران و ساير مردم شرق نگاه مثبت دارند و برحسب رسوم بجا مانده از قبل در مواجه با ايراني‌ها احساس مثبت خود را بروز مي‌دهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، كشور يونان پس از سال‌هاي پررونق اين كشور در عهد باستان و با حمله امپراطوري رم ، دستخوش تحولات گوناگوني گرديد و تا قرن نوزدهم طي دوره‌هاي طولاني تحت سلطه كشورها و قدرت‌هاي بزرگ منطقه‌ايي قرار گرفت و در اين رهگذر ، فرهنگ ، آداب و رسوم و شيوه زندگي مردم اين كشور تحت‌تاثير فرهنگ‌هاي خارجي بوده است.
 
پيش از استقلال يونان در سال 1829 اين كشور چند قرن تحت سلطه امپراطوري عثماني قرار داشته و تمام شئون اجتماعي و سياسي آن دستخوش تاثير مي‌گردد.

 طولاني بودن حضور تركان عثماني در يونان بر شيوه  زندگي ، آداب و رسوم، تغذيه ،آمد و شدها ، اسامي  اثر مي‌گذارد و هزاران لغت تركي وارد زبان يوناني كه كمترين قرابت را با اين زبان داشته مي‌گردد.

این كشور اگر چه از بعد جغرافيايي در قاره اروپا واقع شده و از بعد سياسي بعد از جنگ جهاني دوم عملاً در اردوگاه غرب قرار داشته اما به كشوري غربي كه داراي فرهنگ شرقي است معروف است كه علت عمده  اين جنبه  متاثر  از ارتباطات طولاني مدت با كشور تركيه فعلي و امپراطوري عثماني سابق بوده است، لذا بسیاری از آداب و رسوم مردم این کشور غربی تحت تاثیر صبغه شرقی قرارگرفته است.
 
1-اصالت خانواده:

مردم  يونان تحت‌تاثير فرهنگ غربي كاملاً متاثر از مسائلي مانند: آزادي در انتخاب لباس،برابري زن و مرد ، روابط آزاد پسر ودختر قرار گرفته‌اند با اين‌حال خانواده جايگاه ويژه‌اي دارد و بنياد خانواده از نهادهاي اجتماعي تاثير‌گذار بر رفتار مردم محسوب مي‌گردد.

زنان در جامعه يونان پس از ازدواج كاملاً به اصالت خانواده معتقدند و اعضاي يك خانواده همانند جوامع اسلامي نسبت به هم داراي عاطفه و احساسات گرم مي‌باشند .
 
2-مذهب:

جامعه يونان  در ميان كشورهاي غربي مذهبي‌ترين مردم را داراست، كه كليسا نقش بارزي در جامعه دارد و علي‌رغم جدا بودن دين از  سياست ،اما كليسا يكي از پايه‌هاي قدرت است و مردم يونان تحت‌تاثير مذهب و براساس آداب رسوم بجا مانده از گذشته به كليسا و  حضور در آن اهميت زيادي مي‌دهند و اغلب مردم اين كشور هنگام عبور از كنار كليسا با حركات خاص مسيحيان به كليسا اداي احترام مذهبي مي‌كنند.







3-زندگي  با حيوانات:


يكي از رسوم موجود در اين كشور زندگي با حيوانات خانگي از جمله سگ و گربه مي‌باشد، مردم اين كشور زندگي با حيوانان خانگي را به عنوان يكي از عادات جاري خود نهادينه كرده‌اند و فروشگاه‌هاي فروش تغذيه حيوانات به وفور در سطح شهرها يافت مي‌شود.

در اين راستا كاهش سطح  ازدواج و تمايل به زندگي غيردائم سبب تنهايي بسياري از مردم شده كه حيوانات را همدم مناسبي مي‌دانند.

 
4- نگاه  مثبت به شرق:
 
مردم يونان متاثر از فرهنگ باستان خود و نگاه مثبت به تاريخ ايران نسبت به مردم ايران و ساير مردم شرق ( به استثناء تركيه ) نگاه مثبت دارند و برحسب رسوم بجا مانده از قبل در مواجه با ايراني‌ها احساس مثبت خود را بروز مي‌دهند.

 
5-نگاه منفي به رژیم صهیونیستی-  امريكا و انگليس:

مردم يونان برحسب آموزش‌هاي دينی ارتدكس نسبت به يهودي‌ها و رژيم صهيونيستي و همچنين سياست‌هاي امريكا كه متاثر از حمايت امريكا از حكومت‌هاي ديكتار پيشين اين كشور است و همچنين از سياست‌هاي انگليس بدبين مي‌باشند و اين نگاه به يكي از رسوم تبديل شده ، اما اين موضوع در سياست يونان جاري نيست و نوعی نگاه و آداب اجتماعي مذهبي محسوب مي‌شود.

 
6-حضور در رستوران‌ها:

يكي از رسوم موجود در ميان مردم حضور مداوم و طولاني مدت در كافه ، رستوران‌هاست كه در فصول مختلف و بويژه در بهار و تابستان در رستوران‌هاي نزديك ساحل اوقات خود را سپري مي‌كنند و با نوشيدن يك يا دو قهوه چند ساعت به گفتگو و تبادل‌نظر مي‌پردازند.







مردم يونان به مردمي پرحرف معروفند كه عموماً كلام خود را نيز بلند ادا مي‌كنند و بسياري بر اين عقيده‌اند كه اين رسم از ترك‌هاي عثماني  به اين كشور منتقل شده است.
 
7-خرسندي از تمجید :

عموم مردم يونان  بر حسب نگاه ويژه و مثبتي كه به پيشينه تاريخي خود دارند در مقابل تعريف و تمجيد از فرهنگ گذشته و حال اين كشور واكنش مثبت نشان مي‌دهند و بسيار خرسند مي‌گردند و اين موضوع سبب تسهيل براي ايجاد ارتباط نیز مي‌گردد.

 
8-ارتباط:

مردم اين كشور بر حسب فرهنگ فعلي و قبلي خود هنگام مواجه شدن با يك ديگر احساسات خود را در قالب دست دادن نشان مي‌دهند اما عموماً مردها با يكديگر دست مي‌دهند، اما مردها با زن‌ها دست و روبوسي مي‌كنند، اين عمل هنگام خداحافظي نیز رخ مي‌دهد.

 
9-توجه ويژه  به كودكان:
 
مردم يونان نگاه مثبت، احساسی و توام با محبت نسبت به كودكان دارند و هنگام مواجه شدن با هر كودكي احساس عاطفي خود را نشان مي‌دهند، لازم است در مقابل كودكان يوناني نيز اين احساسات توسط ‌خارجي‌ها جهت ارتباط بهتر نشان داده شود.

 
10-سفر‌هاي هفتگي ، فصلي و ساليانه :

عموم مردم يونان و بويژه شهر آتن تعطيلات آخر هفته را در خارج شهر در سواحل و در تعطيلات چند روزه در روستاها و در تعطيلات فصلي در جزاير و مناطق دور‌تر سپري مي‌كنند.

در طول تابستان ماه آگوست تقريباً كشور يونان تعطيل است و بنا به رسم موجود در ميان مردم عموماً به جزاير و عده‌اي نیز به  ساير  كشورها سفر مي‌كنند .

 
11-بازا‌رهاي هفتگي :
 
بازار‌هاي محلي در محلات شهر آتن و ساير شهر‌ها به صورت هفتگي به نام شنبه‌بازار ، يكشنبه بازار وجود دارد، كه عموم مردم خريد هفتگي ميوه‌جات و ساير خوراكي‌ها را از اين بازارها تهيه مي‌كنند و امروزه این موضوع به عنوان یکی از عادات مردم در خصوص خرید تبدیل شده است.

 
12-سيگار:

اكثر  مردم يونان سيگاري هستند و اين عادت در ميان زنان بيشتر به چشم مي‌خورد و دانش‌آموزان از سطح راهنمايي نيز سيگار كشيدن را شروع مي‌كنند، بيش‌ترين درصد سيگاري‌ها در اروپا مربوط به يونانی‌ها مي‌باشد.








13-مصرف مشروبات الكلي:

عموم مردم  اين كشور  از مشروبات الكلي استفاده مي‌نمايند و اين موضوع يكي از رسوم به جا مانده از عهد باستان مي‌باشد، در برخي  جزاير مشروب‌سازي داراي قدمت ديرينه است.

 
14-فرهنگ رانندگي 

فرهنگ رانندگي در مقايسه با كشورهاي اروپايي در سطح پائين‌تري قرار دارد، برخي از مردم اين كشور در رانندگي ملاحظات قانوني را نمي‌نمايند و تخلف در رانندگی نیز عادت شده است.

انتهای پیام/

منبع:تبیان






تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن