تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814807772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت پاکستان درخواست طالبان را برای خروج ارتش از مناطق قبایلی رد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دولت پاکستان درخواست طالبان را برای خروج ارتش از مناطق قبایلی رد کرد اسلام آباد - ایرنا - دولت پاکستان روز دوشنبه درخواست گروه ˈتحریک طالبانˈ را برای خصوص خروج نیروهای ارتش از منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غرب پاکستان بمنظور مذاکره مستقیم میان دولت و شبه نظامیان را رد کرد.


به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستان امروز به نقل از منابع آگاه دولتی ( بدون ذکر نام آنها ) گزارش دادند: دستور کار مذاکره های مستقیم دولت اسلام آباد با شبه نظامیان طالبان تاکنون نهایی نشده است.
در این گزارش به نقل از اعضای کمیته چهارنفره صلح دولت پاکستان آمده؛ به شبه نظامیان و اعضای شورای سیاسی گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان موسوم به (تی تی پی) بطور روشن گفته شده که در روند پیشبرد گفت وگوهای صلح هیچ بحثی درخصوص تغییر موقعیت ارتش در مناطق قبایلی و یا استقرار نیروهای امنیتی به میان نیامده و این موضوع بخشی از مذاکره های صلح نخواهد بود.
پیش از این نمایندگان دولت پاکستان در کمیته صلح به اطلاع اعضای شورای سیاسی طالبان رسانده بودندکه می توانند گفت وگوهای مفصلی در خصوص تبادل و آزادی زندانیان،جبران خسارت و سایر بحث هایی که قابل اجراست ؛ انجام دهند.
در همین حال سناتور ˈپرویز رشیدˈ وزیر اطلاع رسانی پاکستان امروز در گفت وگو با خبرنگاران در اسلام آباد اعلام کرد که هیچ کمیته ویژه ای علاوه بر کمیته منتخب دولت در پیشبرد گفت وگوهای صلح با طالبان فعال نیست .
وی افزود: ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور پاکستان ناظر مرکزی این گفت گوها می باشد و ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر و ˈخواجا آصفˈ وزیر دفاع نیز بطور کامل مذاکرات و فعالیت کمیته های دو طرف را زیر نظر دارند .
به نقل از گزارش امروز شبکه های خبری پاکستان؛ ˈمولانا یوسف شاهˈ یکی از اعضای کمیته صلح طالبان که با شورای سیاسی این گروه شبه نظامی ارتباط برقرار کرده گفت که توافق نهایی در خصوص زمان و محل برگزاری مذاکره مستقیم میان دولت و شبه نظامیان بزودی اعلام می شود.
محمد ابراهیم خان یکی دیگر از منتخبان طالبان در کمیته صلح پاکستان اعلام کرد: گروه طالبان فهرست 300 نفر از زنان و کودکان محبوس شبه نظامیان در بازداشتگاههای نیروهای امنیتی و نهادهای مجری قانون پاکستان را آماده کرده است.
وی افزود: بسیاری از زنان و کودکان بازداشت شده متعلق به مناطق قبایلی و ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان هستند.
وزیر کشور پاکستان هفته گذشته به اطلاع نمایندگان مجلس ملی این کشور رساند که گفت و گوی مستقیم نمایندگان جدید دولت با شبه نظامیان طالبان بزودی آغاز خواهد شد.
چودری نثار علی خان افزود:منتخبان دولت پاکستان در کمیته سابق به گفت و گوهای خود با نمایندگان طالبان ادامه دادند اما با ورود افراد جدید به گروه مذاکره کننده با طالبان، مذاکرات مستقیم با شبه نظامیان طالبان آغاز می شود.
منتخبان جدید دولت اسلام آباد را ˈحبیب الله ختکˈ قائم مقام وزارت حمل و نقل و کشتیرانی (سرپرست کمیته صلح)، ˈارباب عارفˈ نماینده سیاسی مناطق قبایلی، ˈفواد حسنˈ دستیار نخست وزیر و ˈرستم شاه مهمندˈ سفیر پیشین اسلام آباد در کابل تشکیل می دهند.
در ماه گذشته، عرفان صدیقی مشاور نخست وزیر پاکستان، سرهنگ (بازنشسته) عامر، رحیم الله یوسف زیی روزنامه نگار ارشد و رستم شاه مهمند (عضو فعلی کمیته جدید صلح) برگزیدگان سابق دولت اسلام آباد، نشست های مختلفی با نمایندگان طالبان در شهرهای اسلام آباد، پیشاور و اکوره ختک برگزار کردند.
آساق ** 1095**1856
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن