تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804930585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی اعتنایی بانک های غربی نسبت به تامین مالی تجارت ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بی اعتنایی بانک های غربی نسبت به تامین مالی تجارت ایران تهران - ایرنا - گلف نیوز عصر دیروز (یکشنبه)اعلام کرد: با وجود گرم شدن روابط دیپلماتیک، بانک های غربی آشکارا تلاش هایی را دنبال می کنند که ایران را در انجام تراکنش های مالی در معاملات انسان دوستانه نیز ناکام می گذارد.


به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، این روزنامه انگلیسی زبان اماراتی نوشت، بانکداران و مقامات دولتی می گویند، بانک های غربی از این واهمه دارند که انجام چنین تراکنش های مالی نیز در چارچوب تحریم های آمریکا، منجر به تنبیه آنها شود.
این در حالی است که ایران هرگز در چارچوب تحریم های وضع شده علیه این کشور، هرگز از خرید غذا یا دیگر کالاهایی که جنبه انسان دوستانه دارد، مانند دارو منع نشده است، لیکن تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا در دو سال گذشته با ممانعت از پرداخت و انتقال، تجارت را به طور عام برای ایران مشکل ساخته است.
براساس اسناد دولت ایران و اعلام منابع آگاه، به عنوان بخشی از گفت و گوهای ژنو در مورد سئوالات هسته ای، تهران به قدرت های جهانی فشار می آورد به برنامه ریزی های مربوط به تامین مالی تجارت کالاهای انسان دوستانه که بانک های غربی و ایرانی هر دو درگیر آن هستند، سرعت ببخشند.
بنابه گفته مقامات دولت ایران و منابع تجارت بین الملل، تهران می خواهد ترتیبات پیچیده تامین مالی تجاری که (به طور بالقوه میلیاردها دلار ارزش دارد) ساده شود، ترتیباتی که فشارها بر سیستم بانکی این کشور مورد تحریم واقع شده را افزایش می دهد.
براساس برنامه اقدام مشترک که در ماه نوامبر (آذر) در ژنو مورد توافق قرار گرفت، قدرت های جهانی به منظور تسهیل تجارت کالاهای انسان دوستانه برای تامین نیاز داخلی ایران، با استفاده از درآمدهای نفتی بلوکه شده این کشور در خارج، یک مجرای مالی ایجاد خواهند کرد.
براساس این برنامه، مجرا یادشده شامل بانک های خارجی مشخص و ایرانی نامشخص است که بانک های ایرانی، به هنگام تاسیس این مجرا مشخص خواهند شد.
ایران با اقتصادی که تحت فشارهای شدید قرار دارد، علاقه مند به تسریع در اجرای این فرآیند است.
در اسناد دولت ایران آمده است، ˈما اطلاع پیدا کرده ایم که مطابق مذاکرات و توافقات انجام شده در ژنو، امکان مبادله مستقیم اسناد اعتباری (ال.سی) میان هفت بانک اروپایی و هشت بانک ایرانی برای غذا، دارو و کالاهای انسان دوستانه فراهم شده استˈ. اگرچه اسناد یادشده این را نیز مشخص کرده اند توافق هنوز نهایی نیست.
اما یک مقام آمریکایی به رویترز گفت: واشنگتن با برخی بانک ها صحبت کرده است.
این مقام آمریکایی افزود: برخی بانک ها علاقه مند ایفای نقش در این رابطه هستند لیکن نه همه آنها.
بانک های بزرگ زیادی هستند که به خاطر انجام تراکنش های مالی متضاد با تحریم های آمریکا، مورد جریمه واقع شده اند. این بانک ها مایل به ایفای هیچ نقشی، حتی در زمینه های انسان دوستانه نیستند.
وی ادامه داد: ˈآنها دقیقا نمی خواهند با ایران معامله کنند و ما نیز در موقعیتی نیستیم که آنها را به این کار مجبور کنیم، بانک ها ممکن است این ضرورت را احساس کنند که باید در این زمینه محتاط باشندˈ.
یک شخص آگاه گفت: ناظران حسن اجرای تحریم ها در نیویورک و واشنگتن، در حال بررسی امکان به چالش کشیده شدن تحریم های تحمیلی آمریکا بر کشورهایی مانند ایران، توسط بانک های کردیت اگریکل و سوسایت جنرال فرانسه هستند.
در سال 2012، ناظران حسن اجرای تحریم های آمریکا در نیویورک، پس از اینکه بانک استاندارد چارترد انگلستان تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرد، این بانک را تهدید به لغو مجوز فعالیت کردند.
بانک اچ.اس.بی.سی انگلیس نیز به خاطر برخی اقدامات دیگر از جمله انجام معامله با ایران، یک میلیارد و 920 میلیون دلار توسط ناظران حسن اجرای تحریم های آمریکا جریمه شد.
در فوریه (بهمن) گذشته نیز بانک بی.ان پی پاریباس فرانسه یک میلیارد و 100 میلیون دلار، بابت جریمه احتمالی برای نقض تحریم های آمریکا علیه برخی کشورها از جمله ایران کنار گذاشت.
اقتصام(6)1063**1558
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن