تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811721082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صداوسیما و وزارت ارشاد مسئول کشف حجاب بازیگرانند!؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: صداوسیما و وزارت ارشاد مسئول کشف حجاب بازیگرانند!؟
شهشهانی هرچند پیش از این بازیگر کودک بود و در نوجوانی نیز فیلم‌هایی همچون «زاگرس» و تله فیلم های «بلند گریه کن»، «یک مشت پرعقاب» نقش آفرینی کرده، به هر حال در «کلاه پهلوی» دیده شد و مورد توجه قرار گرفت و این امری غیرقابل انکار است اما آیا صداوسیما مسئول بررسی عقاید و زندگی شخصی تک تک عوامل مقابل دوربین و پشت دوربین آثاری است که در تلویزیون پخش می‌شود و اساساً چنین امری قابل پذیرش است؟
کد خبر: ۳۸۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶ - 17 March 2014




با انتشار تصاویری از یکی از بازیگران سریال کلاه پهلوی، نقدهای کنایه آمیزی درباره کشف حجاب این بازیگر که در سریالی در نقد کشف حجاب حضور داشته، مطرح شده و صداوسیما این گونه به چالش کشیده شده اما آیا این نقد قابل پذیرش است و اصولاً نهادهای فرهنگی و به طور خاص سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد مسئول چنین رفتارهایی هستند؟

به گزارش «تابناک»، پخش سریال «کلاه پهلوی» ساخته ضیاءالدین دری در تلویزیون به واسطه کیفیت نه چندان قابل قبول اثر و جزئیات و خطاهای فاحشی که در این مجموعه به نمایش درآمد، با نقدهای گسترده‌ای همراه شد اما با پایان این مجموعه، قطار این نقدها متوقف نشد و وقوع یک اتفاق مسوبق به سابقه منجر به پیش کشیده شدن برخی نقدهای پیشین با بیانی متفاوت شد که کارآمدی حداقلی رسانه ملی را به چالش کشیده بود.

آن گونه که برخی رسانه‌های تخصصی در روزهای اخیر مورد اشاره قرار دادند، حنانه شهشهانی یکی از بازیگرانی با سریال کلاه پهلوی مطرح شد، در خارج از کشور ضمن حرکتی که شاید فراتر از کشف حجاب باشد، اقدام به انتشار تصاویری در همین رابطه کرد که جنجال آفرین شده است. ذر پی این جنجال نقدهای کوتاه و کنایه آمیزی مطرح شد که صداوسیما توان هدایت بازیگران مجموعه‌های خود را ندارد و بنابراین چگونه می‌تواند برای کشور فرهنگ سازی کند؟

شهشهانی هرچند پیش از این بازیگر کودک بود و در نوجوانی نیز فیلم‌هایی همچون «زاگرس» و  تله فیلم های «بلند گریه کن»، «یک مشت پرعقاب» نقش آفرینی کرده، به هر حال در «کلاه پهلوی» دیده شد و مورد توجه قرار گرفت و این امری غیرقابل انکار است اما آیا صداوسیما مسئول بررسی عقاید و زندگی شخصی تک تک عوامل مقابل دوربین و پشت دوربین آثاری است که در تلویزیون پخش می‌شود و اساساً چنین امری قابل پذیرش است؟

در گذشته دور چنین بررسی‌هایی صورت می‌پذیرفت و هم اکنون نیز برای دعوت میهمانان به برنامه ها استعلام‌هایی توسط تهیه کنندگان انجام می‌شود و در خصوص تولید مجموعه های تلویزیونی نیز تا حدودی ملاحظات اینچنینی وجود دارد اما برخلاف گذشته دور که شبکه های تلویزیونی بسیار محدود بود و طبیعتاً مجموعه های تلویزیونی نیز محدودتر و امکان کنترل و بررسی بازیگران و عوامل مجموعه ها وجود داشت، دیگر امکان چنان بررسی هایی وجود ندارد.

در واقع حتی اگر حراست صداوسیما درصدد برآید که تک تک عوامل برنامه‌های پخش شده در تلویزیون را دعوت و مراحل گزینش سخت گیرانه را درباره شان پی بگیرد و حتی پس از گزینش نیز مکرراً عملکرد اخلاقی شان را مورد ارزیابی قرار دهد و ظرفیت انسانی عظیمی نیز برای چنین برنامه ای در اختیار مسئولان آن مجموعه قرار بگیرد، چنین بررسی هایی چندان اخلاقی نیست و شاید همین رویه کنونی بهتر باشد که ملاک صلاحیت اخلاقی اشخاص است، مگر آنکه عکسش ثابت شود.

جالب آنکه برخی گروه ها، انتظار مشابهی را در سال های اخیر از مدیران مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز داشته اند و طبیعتاً وقتی صداوسیما نمی تواند چنین کند، وزارت ارشاد نیز نخواهد توانست چنین رویکردی را در پیش بگیرد و همان گونه که عنوان شد چندان رویکرد اخلاقی نیز نیست و در گذشته همین رفتارها، منجر به گریز برخی از سینماگران ایران از این عرصه و حضور در دیگر کشورها شده و خودِ این رفتار، محرک برخی سینماگران برای خروج از مسیر طبیعی سینمای ایران بوده است.

شاید وقت آن رسیده باشد که بپذیریم مسئول رفتارهای شخصی سینماگران و عوامل تلویزیون، شخص خودشان هستند و امکان کنترل این رفتارها به جز برخورد قهری وجود ندارد که اینچنین برخوردهایی نیز پیش از هر اتفاقی، خلاف منطق و قصاص پیش از جنایت خواهد بود. بنابراین ای کاش ضمن نقدهای فراورانی که متوجه متولیان فرهنگ است، مباحثی را پیش نکشید که حکم آدرس غلط دادن برای حوزه فرهنگ را دارد و تنها نهادهای فرهنگی را وادار به قرار گرفتدن در مسیری می‌کند که به سرعت به اهالی فرهنگ آسیب وارد خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن