تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804787767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي عملکرد فدراسيون بسکتبال در سال 92


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: بررسي عملکرد فدراسيون بسکتبال در سال 92
قهرماني در آسيا و صعود به جام جهاني مهم‌ترين و با ارزش‌ترين رويداد سال 92 براي بسکتبال بود، اما اين رشته با وجود موفقيت‌هاي متعدد هنوز به خواسته خود نرسيده است.

قهرماني در آسيا و جهاني شدن بسکتبال را بايد مهم‌ترين و با ارزش‌ترين رويداد اين رشته در سال 92 بناميم. راهيابي به جام جهاني آن هم براي دومين بار پياپي موفقيت خوبي بود که بسکتبال کشورمان امسال صاحب آن شد.

به گزارش فارس، در زير مروري بر عملکرد بسکتبال ايران در سال 92 داريم که مي‌خوانيد:

*غرب‌آسيا و ناکامي نمايندگان ايران

نخستين رقابت بسکتبال ايران در سال 92 مسابقات باشگاه‌هاي غرب‌آسيا بود. در اين مسابقات ماهان و پتروشيمي به عنوان دو نماينده کشورمان در دهوک عراق شرکت کردند که در نهايت ماهاني‌ها با قرار گرفتن در رده دوم توانستند به باشگاه‌هاي آسيا صعود کنند و پتروشيمي حذف شد.

مسئولان پتروشيمي علت اين ناکامي را دير رسيدن بازيکنان خارجي و عدم هماهنگي عنوان کردند.

* آغاز آماده‌سازي تيم ملي بسکتبال براي جام ملت‌هاي آسيا و قهرماني در ويليام جونز

تيم ملي بسکتبال در مرداد ماه بايد در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا شرکت مي‌کرد و به همين منظور تمرينات آماده‌سازي خود را از اوايل خرداد آغاز کرد. حضور در ترکيه، نخستين اردوي آماده‌سازي تيم ملي بود و پس از آن ملي‌پوشان کشورمان در مسابقات ويليام جونز در کشور تايوان شرکت کردند که توانستند عنوان قهرماني اين رقابت‌ها را از آن خود کنند و با روحيه بالايي راهي فيليپين شوند.

* عملکرد خوب جوانان در مسابقات جهاني چک

تيم ملي جوانان کشورمان با کسب مقام سوم در مسابقات قهرماني آسيا توانست با هدايت مهران حاتمي راهي جام جهاني در کشور جمهوري چک شود.

ملي پوشان کشورمان نسبت به حريفان خود در اين رقابت‌ها بسيار کم تجربه برتر بودند، اما نتايج خوبي کسب کردند و توانستند در دو بازي آرژانتين مدعي را از پيش رو بردارند و چند شکست از جمله مقابل ميزبان و ليتواني داشتند که دور از انتظار هم نبود.

تيم ملي در پايان اين مسابقات توانست با 4 پله صعود نسبت به دوره قبل در رده يازدهم قرار بگيرد.

* قهرماني آسيا با طعم صعود به جام جهاني، اما بدون پاداش!

تيم ملي کشورمان مرداد ماه توانست با قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا بليت جام جهاني اسپانيا را براي خود رزرو کند. نکته جالب توجه اينکه ايران نخستين تيمي بود که توانست به جام جهاني صعود کند.

ناکامي در دوره قبلي جام ملت‌ها و از دست رفتن المپيک انگيزه ملي‌پوشان را براي قهرماني در اين دوره بسيار بالا برده بود و از همان ابتدا کار خود را را قدرت انجام دادند و در پايان نيز فيليپين ميزبان را در خانه شکست دادند تا جام قهرماني را بالاي سر ببرند.

قهرماني‌اي که بدون پاداش همراه بود و همين موضوع ملي‌پوشان را تا حدود زيادي دلخور کرده است. اين در حالي بود که واليبال و فوتبال پاداش‌هايشاي جهاني شدن‌شان را بلافاصله دريافت کردند.

* ماهان به عنوان نخستين تيم شهرستاني قهرمان آسيا شد

تيم بسکتبال ماهان به عنوان نخستين تيم شهرستاني توانست قهرمان جام باشگاه‌هاي آسيا شود. ماهاني‌ها با به خدمت گرفتن مهدي کامراني و حامد حدادي قدرت خود را تا حدود زيادي افزايش دادند و پيش از آغاز رقابت‌ها به عنوان مدعي اصلي محسوب شدند.

در اين دوره لبناني‌ها به دليل تعليق حضور نداشتند و ماهاني‌ها کار راحتي داشتند و با کسب عنوان قهرماني نام خود را به عنوان تنها تيم شهرستاني قهرمان آسيا ماندگار کردند. هر چند پيش از آغاز مسابقات گفته مي‌شد مشکلات مالي ماهاني‌ها بسيار حاد است و شايد عازم رقابت‌ها هم نشوند.

* ملي‌پوشان ايران در خاور دور

صمد نيکخواه بهرامي و حامد حدادي در اين فصل راهي ليگ چين شدند تا تجربه جديدي را تجربه کنند. حامد حدادي پس از 5 سال حضور در NBA از اين ليگ جدا شد و صمد نيکخواه بهرامي هم که به گفته خودش از ليگ ايران و مشکلات مالي که وجود دارد خسته شده بود، به تيم فوجيان پيوست.

در پايان دور مقدماتي ليگ اين کشور تيم‌هايي که بازيکنان ايراني را در اختيار داشتند از رسيدن به پلي‌آف بازماندند تا حدادي و نيکخواه يک تجربه جديد را در مهرام در کنار هم داشته باشند.

*آغاز ليگ با 12 تيم و دلخوري شيرازي‌ها

ليگ برتر بسکتبال با تمام حرف و حديث‌هايي که پيرامون تعداد تيم‌ها وجود داشت، سرانجام اواسط آبان ماه آغاز با حضور 12 تيم آغاز شد. در جلسه سازمان ليگ در خصوص سه تيم براي حضور در ليگ راي‌گيري شد که در نهايت ذوب‌آهن و همياري اضافه شدند و نماينده شيراز کنار گذاشته شد. پس از اين اتفاق شيرازي‌ها مدعي بودند مسئولان فدراسيون با آنها رفتار خوبي نکرده‌اند و حق‌شان پايمال شده است.

در پايان دور مقدماتي اين فصل پتروشيمي توانست بدون شکست در صدر بماند و با پايان دور دوم 8 تيم حاضر حريفان خود را در مرحله پلي‌آف شناختند.

* قهرماني مهرام در غرب‌آسيا با انتقام از پتروشيمي

پانزدهمين دوره رقابت‌هاي غرب‌آسيا با حضور 7 تيم و به ميزباني مهرام از 17 اسفند در تهران برگزار شد. در اين دوره مهرام و پتروشيمي دو مدعي اصلي بودند و طبق پيش‌بيني‌ها همين دو تيم به فينال رسيدند تا تالار بسکتبال آزادي تهران شاهد يک بازي تمام ايراني باشد.

رقابتي که قبل از آغازش يک مقدار دچار حاشيه در خصوص مهرامي‌ها شده بود، اما در نهايت پس از چهار کوارتر جذاب و تماشايي مهرام توانست با شکست رقيبش عنوان قهرماني را از آن خود کند.

حال با پايان سال 92 و اضافه شدن چندين قهرماني ديگر به ويترين افتخارات اين رشته بايد ديد خانواده بسکتبال تا چه زماني بايد براي داشتن يک سالن اختصاصي در شهر تهران منتظر بمانند.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

دوشنبه 1392/12/26 08:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن