تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804319277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد فدراسيون کاراته در سال 92


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: عملکرد فدراسيون کاراته در سال 92
از حذف بانوان کاراته‌کا با حجاب اسلامي در مسابقات کشورهاي اسلامي تا برکناري نايب رئيس بانوان با پيامک از جمله اتفاقات برجسته‌اي بود که در سال 92 در اين رشته رخ داد.

واپسين روزهاي بهاري سال 92 در حالي سپري مي‌شد که عليرضا سمندر رئيس اسبق فدراسيون کاراته دوباره با کسب 43 راي براي چهار سال ديگر به عنوان رئيس اين فدراسيون انتخاب شد. البته رئيس منتخب تجربه حضور در راس فدراسيون کاراته را در اوايل دهه 80 بر عهده داشت و براي دومين بار روي صندلي رياست فدراسيون کاراته جلوس کرد.

به گزارش فارس، در ادامه برگزاري مجمع محسن آشوري دبير فعلي فدراسيون و اشرف اميني نايب رئيس(سابق) بانوان فدراسيون براي ادامه همکاري راي اعتماد گرفتند و دوباره به عنوان دبير و نايب رئيس بانوان انتخاب شدند.

حضور در سومين دوره بازي‌هاي کشورهاي اسلامي (اندونزي) و کسب 3 مدال طلا، 6 نقره و 2 برنز، حضور در مسابقات جام باشگا‌ه‌هاي آسيا(کويت) و کسب 6 مدال طلا، 3 نقره و 4 برنز، حضور در مسابقات جايزه بزرگ (قطر) و کسب 4 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز، حضور در مسابقات ليگ جهاني (ترکيه) و کسب 5 مدال طلا، 7 نقره و 5 برنز، حضور در مسابقات جام آزاد ترکيه در رده جوانان و کسب 1 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز و قهرماني نوجوانان و کسب 6 مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز، حضور در مسابقات قهرماني جهان در رده جوانان و اميد‌هاي جهان(اسپانيا) و کسب يک مدال طلا، 2 برنز، حضور در مسابقات قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا(دبي) و کسب 5 مدال طلا، 5 نقره و 6 برنز و عنوان قهرماني، حضور در مسابقات قهرماني آسيا(دبي) و کسب 7 مدال طلا، 6 نقره و 5 برنز و حضور در مسابقات کامبت گيمز و کسب يک مدال طلا و يک نقره از دستاوردهاي مهم کاراته در طول سال 92 بود.

* حذف بانوان محجبه ايراني از مسابقات کشورهاي اسلامي

تيم کاتاي بانوان ايران که خود را براي ديدار فينال در مسابقات کشورهاي اسلامي آماده مي‌کرد، به دليل اعتراض مصر از حضور در فينال مسابقات محروم شد. در ادامه اين مسابقات که در سالن سري وي جايا پرومون سنتر شهر پالم بانگ برگزار شد، تيم کاتاي بانوان ايران متشکل از مهسا افسانه، الناز تقي پور و نجمه قاضي‌زاده در نخستين رقابت خود به مصاف تيم ترکيه رفت و با نتيجه 5 بر صفر به برتري رسيد.

بانوان کاتاروي کشورمان با توجه به عدم حضور تيم عراق روي تاتامي با نتيجه 5 بر صفر پيروز شدند تا به مرحله نيمه نهايي مسابقات کاتاي تيمي مسابقات کاراته بازي‌هاي کشورهاي راه يابند، اما پس از گذشت 30 دقيقه راي اين پيکار برگشته و تيم ملي ايران بازنده اعلام شد. علت اين تصميم اعتراض مصري‌ها بود که چرا ايراني‌ها بين کلاه و يقه خود از پارچه استفاده کرده بودند. به اين ترتيب تيم ايران به دليل رعايت حجاب، با اعتراض مصري‌ها از کسب مدال طلا بازماند.

*اعتراض مرضيه اکبر آبادي به مسئولان فدراسيون کاراته

ماجرا از اين قرار بود که انتشار عکسي از تيم کاتاي ايران در مسابقات روز نخست واکنش مرضيه اکبري را به دنبال داشته است. معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش در بخش بانوان در تماس با مسئولين تيم در اندونزي خواستار حضور نيافتن نفرات باقي مانده تيم در مسابقات شده بود. اين درخواست در حالي از به مسئولان تيم ابلاغ شد که اعضاي تيم از حجابي که به تصويب فدراسيون جهاني و اتحاديه آسيا رسيده بود استفاده کردند.

* واکنش افشارزاده به اعتراض معاون وزارت ورزش در بخش بانوان

در همين رابطه بهرام افشارزاده(دبير‌کل سابق کميته ملي المپيک) با ابراز ناراحتي از تماس معاونت وزارت ورزش در بخش بانوان بلافاصله‌ گلايه‌هاي خود را مطرح کرد و گفت: در حاشيه مسابقات عکسي از بانوان کاراته‌کا منتشر شد و پس از آن مرضيه اکبرآبادي معاون وزير ورزش در حوزه بانوان با اندونزي تماس گرفت و به بانوان به خاطر حجاب‌شان تذکر داد. اي کاش به جاي اينکه خانم اکبرآبادي با سرپرست تيم تماس مي‌گرفت با من يا رئيس فدراسيون کاراته مشورت مي‌کرد. متاسفانه به راحتي مدال طلا را از دست داديم. شايد اگر خانم اکبرآبادي با من تماس مي‌گرفت اين اتفاقات رخ نمي‌داد.

وي ادامه داد: وقتي فدراسيون جهاني کاراته يک حجاب بخصوص را تعريف کرده نبايد آن را تغيير دهيم. فکر نمي‌کنم حجاب بانوان ايراني مشکلي داشته باشد. من در جريان اتفاقات نبودم و همين‌جا مسائل را متوجه شدم. نکته اينجاست که روز گذشته بانوان ما با همين حجاب در مسابقات شرکت کردند و نمي‌دانم چرا امروز به اين موضوع ايراد گرفتند.

* نايب رئيسي که با پيامک برکنار شد

عليرضا سمندر رئيس فدراسيون کاراته طي چند ماه گذشته با حکمي عشرت شاه‌محمدي را به جاي اشرف اميني به عنوان سرپرست نائب رئيسي اين فدراسيون منصوب کرد، اما اين اقدام فدراسيون کاراته در حالي به صورت جدي انجام شد که وي بازنشسته است و طبق قانون نمي‌تواند اين سمت را در اختيار داشته باشد، اما او همچنان به کار خود در فدراسيون ادامه مي‌دهد.

کنار گذاشتن اميني انتقاداتي را متوجه فدراسيون کاراته کرد و خود اميني که از اين نقل و انتقال تعجب کرده بود، تنها به نوع کنار گذاشتنش اعتراض داشت. وي معتقد بود نبايد با پيامک او را کنار مي‌گذاشتند. اميني عملکرد قابل قبولي در بخش بانوان داشت، در حاليکه گفته مي‌شود دبير فدراسيون در برکناري او دخيل بوده ولي مشکلاتي که در بحث حجاب بانوان در دو رويداد بازي‌هاي کشورهاي اسلامي بوجود آمد، در اين جابجايي نقش اصلي را داشت.

عشرت شاه‌محمدي که اتفاقا يک دوره اين سمت را برعهده داشته و او هم موفقيت‌هايي کسب کرده است، براي تصدي اين سمت يک مشکل بزرگ دارد. وي بازنشسته آموزش و پرورش است و در صورتي مي‌تواند اين مسئوليت را دنبال کند که يا ايثارگر باشد و يا مجوز لازم را کسب کند.

در همين رابطه عليرضا سمندر بلافاصله در صحبت‌ها خود اظهار داشت: شاه‌محمدي سرپرست نايب رئيسي بانوان است و اگر مشکل خود را در مورد بازنشستگي رفع نکند، مجبوريم يک نفر ديگر را براي تصدي اين سمت انتخاب کنيم.

وي در مورد دلايل کنار رفتن اميني تاکيد کرد: يکسري اعتراضات به بحث حجاب بانوان وجود داشت و مشکلاتي را متوجه فدراسيون کرد. بنده تا آنجا که مي‌توانستم از اميني حمايت کردم ولي متاسفانه برخي‌ها به هر دليلي باعث حاد شدن اين مشکلات شدند.

رئيس فدراسيون کاراته افزود: نمي‌دانم چرا دوستان نام هر کار خود را دلسوزي مي‌گذارند. اين مشکلات باعث شد تا بانوان با چالش جدي مواجه شوند و خود اميني در اين مورد چند با به وزارت ورزش و جوانان رفت. اين مشکلات به حدي جدي است که شايد ديگر نتوانيم بانوان را به مسابقات بين‌المللي اعزام کنيم.

سمندر در خصوص کنار گذاشتن اميني با پيامک گفت: به هيچ عنوان چنين چيزي صحت ندارد و خود خانم اميني در جريان کلي کار بود. مگر مي‌شود با پيامک کسي را جابجا کرد.

* تيم ملي کاراته سکوي پرتاب براي آقاي سرمربي

تيم ملي کاراته در حالي طي چند ماه اخير با هدايت مسعود رهنما در مسابقات قهرماني آسيا(امارات) حضور پيدا کرد که در پايان اين رقابت‌ها تيم ملي با کسب با 7 طلا، 4 نقره و 5 برنز عنوان قهرماني در آسيا را کسب کرد که سرمربي تيم ملي نيز ماموريتش همزمان با اين قهرماني به پايان رسيد و پس از آن طي حکمي از سوي محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان به عنوان مدير کل جديد ورزش و جوانان استان گيلان انتخاب و معرفي شد. هر چند که برخي‌ها پس از کسب عنوان قهرماني تيم ملي در مسابقات قهرماني آسيا مدعي شدند که نتايج دسته جمعي کادرفني در کارنامه وي نوشته شد و قهرماني در آسيا باعث شد تا رهنما نيز به صندلي مديريت در ورزش استان گيلان تکيه کند.

* برادران روحاني مربيان تيم‌هاي ملي شدند

عليرضا سمندر براي تيم ملي بزرگسالان که سال آينده دو رويداد مهم بازي‌هاي آسيايي اينچئون و متعاقب آن قهرماني جهان در آلمان را پيش رو دارد، براي سيد شهرام هروي که از سال 2009 در تيم‌هاي ملي بزرگسالان به عنوان مربي تيم ملي فعاليت داشته، حسين روحاني که با چهار مدال رنگارنگ جهاني پرافتخارترين کاراته کاي ايران در اين رقابت‌ها محسوب مي‌شود، حکم مربيگري صادر کرد و مهدي جعفري از قهرمانان اسبق آسيا را به عنوان مربي معرفي کرد.

هروي، روحاني و جعفري در حالي بايد سال آينده تيم ملي را در دو رويداد مهم بازي‌هاي آسيايي و قهرماني جهان هدايت کنند که در سالي که روزهاي واپسينش را سپري مي کند در کنار مسعود رهنما (سرمربي سابق تيم ملي) در مسابقات آسيايي در امارات حضور داشتند و توانستند تيم ايران را به مقام قهرماني آسيا سوق دهند.

البته همزمان با معرفي مربيان تيم ملي بزرگسالان، فدراسيون کاراته کادر فني تيم‌هاي نوجوانان، جوانان و زير 21 سال را هم معرفي کرد که حسن روحاني، ملي پوش اسبق و يکي از بهترين سبک وزن‌هاي ايران در سال‌هاي نه چندان دور، رضا ميدان‌رو يکي از مربيان فعال استاني و نادر جودت دارنده سه طلاي مسابقات قهرماني آسيا در تيم ملي نوجوانان و جوانان فعاليت خواهند کرد.

*درخشش ستاره ايراني در هلند و سکوت عجيب فدراسيون

امير مهدي‌زاده قهرمان سال 2012 جهان با شکست دادن تمامي حريفان خود، با اقتدار مدال طلاي مرحله دوم ليگ جهاني کاراته وان هلند را از آن خود کرد، اما مهمترين نکته‌اي که در اين ميان ديده شد اين بود که فدراسيون کاراته درخشش ستاره کاراته ايران را ناديده گرفت و گويا از کسب طلاي مهدي زاده در مسابقات ليگ جهاني کاراته وان هلند چندان خوشحال نشد که اين خبر بازتابي نداشت. البته غلامرضا دباغيان مربي مهدي زاده در مصاحبه‌هاي خود مدعي شد که شاگردش يکي از شانس‌هاي کسب مدال طلا در بازي‌هاي آسياي اينچئون و مسابقات قهرماني جهان است. هر چند که مهدي زاده به تمام کاراته‌‌کاهاي وزن 60 کيلوگرم دنيا خط و نشان کشيد و مدعي شد تا زماني که او در اين وزن حضور دارد کسي به مدال طلاي اين وزن فکر نکند.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

شنبه 1392/12/24 08:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن