تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802232588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد فدراسيون واليبال در سال 92


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: عملکرد فدراسيون واليبال در سال 92
واليبال ايران در سال 92 بسيار پرتلاش بود و در مسابقات مختلف موفقيت‌هاي خوبي کسب کرد که تمام آنها تحت تاثير خداحافظي ولاسکو قرار گرفت.

واليبال ايران در سال 92 فعاليت‌هاي زيادي داشت و شاهد اتفاقات تلخ و شيرين فراواني بود که از جمله آنها مي‌توان به پيروزي بر قدرت‌هاي دنيا در مسابقات مختلف و خداحافظي ولاسکو از واليبال ايران اشاره کرد. به گزارش فارس، ملي‌پوشان رده‌هاي مختلف ملي در رقابت‌هاي بين‌المللي مقابل حريفان قد علم کردند و نتايجي بهتر از سال گذشته را در کارنامه واليبال ايران ثبت کردند، اما حيف که تمام اين موفقيت‌ها تحت تاثير خداحافظي پيرمرد آرژانتيني از واليبال ايران قرار گرفت.

* کاله نماينده واليبال ايران در آسيا شد

مسابقات ليگ برتر واليبال مردان باشگاه‌هاي کشور در سال 1391 جام سردار سرلشگر شهيد حسن طهراني مقدم با شرکت دوازده تيم آلومينيوم المهدي بندرعباس، باريج اسانس کاشان، بازرگاني جواهري گنبد، بانک کشاورزي تهران، پيشگامان کوير يزد، پيکان تهران، سايپا، شهرداري اروميه، شهرداري تبريز، کاله مازندران، متين ورامين و ميزان مشهد از 26 مهر ماه سال 1391 آغاز شد و تا پايان سال ادامه پيدا کرد.

بازي نهايي رقابت‌هاي ليگ برتر واليبال در سال 91 جمعه 25 اسفند ماه در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي تهران و با حضور مسئولان فدراسيون واليبال برگزار شد که طي آن تيم کاله مازندران با شکست متين ورامين براي دومين سال پياپي، بر سکوي قهرماني اين دوره از مسابقات دست يافت و نماينده ايران در مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا شد.

* قهرماني آملي‌ها در آسيا و صعود به جام باشگاه‌هاي جهان

تهران ميزبان مسابقات واليبال جام باشگاه‌هاي آسيا بود؛ جايي که کاله به عنوان نماينده ايران بايد به مصاف حريفان مي‌رفت.

در آخرين روز رقابت‌هاي واليبال باشگاه‌هاي مردان آسيا که در سالن 12 هزار نفري آزادي برگزار شد تيم واليبال کاله مازندران در بازي فينال مقابل الريان قطر قرار گرفت و با شکست 3 بر صفر اين تيم جام قهرماني را بالاي سر برد و جشن قهرماني‌اش را در کنار هوادارانش برگزار کرد.

اين تيم اگرچه در دوره گذشته و در اولين حضورش در اين مسابقات با کسب رده سوم به کار خود پايان داد، اما با قهرماني در چهاردهمين دوره نشان داد که شايستگي حضور در ميان بهترين‌هاي جهان را دارد و به عنوان نماينده آسيا وارد اين ميدان مهم مي‌شود.

* نوجوانان در مکزيک چهارم شدند

در سال 92 نوجوانان واليباليست ايران هم در مسابقات مهمي حضور پيدا کردند که آن هم مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان به ميزباني مکزيک بود؛ شاگردان ايرج مظفري در ديدار رده‌بندي اين رقابت‌ها برابر لهستان قرار گرفتند و مغلوب حريف خود شدند تا به عنوان چهارمي سيزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان اکتفا کنند.

ملي‌پوشان کشورمان در مجموع در اين دوره از رقابت‌ها پنج پيروزي برابر فنلاند، فرانسه، روآندا، مصر و آرژانتين به دست آوردند و سه شکست را برابر روسيه (دو بار) و لهستان در ديدار رده‌بندي تجربه کردند. نوجوانان روسيه در پايان قهرمان اين دوره از مسابقات شدند.

* نخستين تجربه حضور در ليگ جهاني براي ايران

يکي از مهم ترين مياديني که واليبال ايران آن هم در رده بزرگسالان در آن پا گذاشت، ليگ جهاني واليبال بود. تيم ملي واليبال ايران که براي اولين بار در طول تاريخ مجوز حضور در رقابت‌هاي ليگ جهاني را به دست آورد خود را براي حضوري تاريخي مهيا کرد. ملي‌پوشان کشورمان در مرحله انتخابي ليگ جهاني با گذر از سد تيم‌هايي مصر و ژاپن، توانستند بليط ارزشمند اين مسابقات را براي اولين بار با هدايت خوليو ولاسکو به دست آورند تا به عنوان قهرمان آسيا اين بار وارد ميدان ليگ جهاني شوند. تيم کشورمان با در اختيار گرفتن بازيکنان جوان و آينده‌دار در نظر داشت تا چهره‌هاي جديد و قدرت واقعي ايران را در ميان غول‌هاي دنيا به نمايش بگذارد.

در بيست و چهارمين دوره اين مسابقات براي اولين بار 18 تيم حضور داشتند و در سه گروه به مصاف هم رفتند؛ در گروه A تيم‌هاي برزيل، لهستان، آمريکا، بلغارستان، آرژانتين و فرانسه، در گروه B تيم‌هاي روسيه، ايتاليا، کوبا، صربستان، آلمان و ايران، در گروه C کانادا، کره‌جنوبي، فنلاند، هلند، ژاپن و پرتغال حضور داشتند.

نخستين حضور تيم ملي واليبال ايران در رقابت‌هاي ليگ جهاني همراه با پنج پيروزي و پنج شکست بود که 15 امتياز نيز براي ملي‌پوشان ايران به ارمغان داشت.

* درخشش در حد ليگ جهاني...

تيم ملي واليبال ايران با تيم‌هاي روسيه، ايتاليا، آلمان، صربستان و کوبا در گروه دوم دور مقدماتي ليگ جهاني هم‌گروه بود که در پايان 10 مسابقه خود با 15 امتياز رتبه پنجم گروه را به دست آورد.

ملي‌پوشان ايران در اولين و دومين ديدار خود در ليگ جهاني واليبال، ميهمان روسيه قهرمان المپيک بودند که در مجموع هفت ست بازي کردند و گرفتن امتياز يک ست از روسيه (25 بر 17) ره‌آورد آنان از هفته دوم اين رقابت‌ها بود.

تيم ملي واليبال ايران در هفته چهارم دور مقدماتي ليگ جهاني در تهران ميزبان صربستان بود که در بازي نخست موفق به کسب نخستين امتياز ليگ جهاني ايران شد و در ديدار دوم نيز نخستين پيروزي خود را در اين رقابت‌ها به ثبت رساند. ايران در مجموع دو بازي امتياز پنج ست را به حريف واگذار کرد و امتياز پنج ست را از صربستان، قهرمان اروپا گرفت. بنابراين مي‌توان گفت تيم ملي واليبال ايران در مجموع دو بازي با صربستان مساوي بود.

شگفتي‌هاي تيم ملي واليبال ايران از هفته پنجم دور مقدماتي ليگ جهاني واليبال رقم خود که در بازي نخست با ايتاليا در حالي در زمين حريف بازي مي‌کرد، 3 بر يک به پيروزي رسيد و نخستين پيروزي خارج از خانه خود را نيز به دست آورد.

تيم ملي واليبال ايران در دومين بازي با ايتاليا که در جزيره ساساري برگزار شد، 3 بر 2 مغلوب ايتاليا شد و در مجموع دو ديدار امتياز 5 ست را از حريف گرفت و نتيجه چهار ست را به ايتاليا واگذار کرد که عملکرد بسيار خوبي براي ملي پوشان کشورمان بود.

حريف بعدي تيم ايران، کوبا در شهر هاوانا بود که تيم ملي واليبال ايران موفق به شکست اين تيم با سابقه ليگ جهاني در دو ديدار متوالي شد. ملي‌پوشان ايران در بازي اول 3 بر 2 و در بازي دوم نيز 3 بر يک کوبا را شکست دادند تا اين تيم قعرنشين جدول اين رقابت‌ها شود. بنابراين نخستين دو پيروزي تيم ايران نيز در هفته ششم ليگ جهاني رقم خورد.

غيور مردان واليبال ايران در هفته هفتم دور مقدماتي در تهران ميزبان آلمان بودند. آنان دو روز قبل از بازي با آلمان با خستگي فراوان از سفر طولاني از کوبا به کشور بازگشتند. ملي پوشان ايران در دو ديدار با آلمان يک پيروزي و يک شکست به دست آوردند. در بازي اول تيم ملي واليبال ايران نخستين پيروزي 3 بر صفر خود در اين رقابت‌ها را به دست آورد و در ديدار دوم نيز 3 بر صفر مغلوب آلمان شد.

در مجموع تيم ملي واليبال ايران در 10 بازي خود در دور مقدماتي ليگ جهاني واليبال سال 2013، ضمن کسب رتبه پنجم جدول، 15 امتياز از پنج پيروزي و پنج شکست به دست آورد.

ديدار نهايي بيست‌وچهارمين دوره ليگ جهاني واليبال در آرژانيتن برگزار شد که تيم‌هاي روسيه و برزيل براي کسب مقام قهرماني به مصاف يکديگر رفتند. تيم ملي واليبال برزيل که عنوان پرافتخارترين تيم اين رقابت‌ها را با 9 عنوان قهرماني در اختيار دارد، براي ششمين بار در ديدار نهايي ليگ جهاني واليبال به مصاف روسيه رفت و با پذيرش شکست به مدال نقره و مقام نايب قهرماني دست يافت و روسيه قهرمان شد.

* جوانان ايران پنجم جهان شدند

در اوايل شهريور ماه بود که تيم ملي واليبال جوانان ايران هم در مسابقات قهرماني جهان عنوان پنجم را کسب کرد. شاگردان فرهاد نفرزاده در آخرين بازي از هفدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان توانستند با نتيجه 3 بر يک تيم ملي ترکيه، ميزبان مسابقات را از پيش روي خود بردارند و جايگاه پنجمي اين رقابت‌ها را به خود اختصاص دهند.

در هفدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني جهان عنوان پنجمي را کسب کرد، اما از نظر آماري بهترين عملکرد را در 9 دوره حضور در اين رقابت‌ها، در جام هفدهم داشت. تيم ملي واليبال جوانان ايران تجربه حضور در 9 دوره مسابقات قهرماني جهان در پرونده کاري خود دارد که کسب عنوان سومي در سال 2007 با شکست ايتاليا در مراکش، بهترين عملکرد اين تيم از نظر مقام جهاني است.

* ايران جهاني شد

در تاريخ 20 شهريور ماه 92 ايران بازهم ميزبان شد؛ اين بار ميزبان مسابقات واليبال قهرماني جهان 2013، گروه ب آسيا که در پايان اين رقابت‌ها ايران با شکست بحرين، اندونزي و پاکستان اول شد و به مسابقات قهرماني جهاني لهستان راه پيدا کرد.

هجدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان در سال 2014 به ميزباني لهستان برگزار خواهد شد که از قاره آسيا چهار تيم در اين رقابت ها شرکت مي‌کنند.

روسيه عنوان پرافتخارترين کشور رقابت‌هاي جهاني را در اختيار دارد که با شش مدال طلا، سه نقره و سه برنز در 12 دوره اين رقابت‌ها بر روي سکو رفته است. بعد اين کشور، برزيل با سه مدال طلا و يک نقره در مکان دوم قرار دارد؛ ايتاليا نيز با سه مدال طلا و يک عنوان سومي در مقام سوم بعد از برزيل قرار دارد.

* تعظيم دوباره آسيا به واليبال ايران و پيام تبريک رهبري

واليباليست‌هاي بزرگسال ايران در تاريخ 14 مهر 92 و اين بار در امارات درخشيدند؛ تيم ملي واليبال ايران در ديدار نهايي رقابت‌هاي قهرماني آسيا با نتيجه 3 بر صفر از سد کره جنوبي گذشت و قهرمان شد؛ اين نخستين قهرماني ايران در خارج از خانه و دومين قهرماني در تاريخ برگزاري رقابت‌هاي قهرماني آسيا محسوب مي‌شد.

تيم ملي واليبال ايران با اين پيروزي براي دومين بار توانست بر بام قاره کهن قرار بگيرد و دست شاگردان پارک‌کي وون را از رسيدن به مدال طلا کوتاه کند. شاگردان ولاسکو با اين قهرماني جواز حضور در رقابت‌هاي قهرمانان قاره‌ها که در ژاپن برگزار مي‌شد را کسب کردند.

بلند قامتان ايران در حالي در اين دوره از مسابقات قهرمان شدند که در سال 2011 با واگذاري تنها دو ست رکورد جالب توجهي از خود به جا گذاشته بودند، اما در اين دوره از رقابت‌ها رکورد قبلي خود را شکستند و تنها با واگذاري يک گيم به کره‌جنوبي آن هم در مرحله دوم مسابقات روي سکوي قهرماني قرار گرفتند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پي قهرماني تيم ملي واليبال ايران در رقابتهاي قهرماني آسيا با صدور پيامي، از اعضاي تيم ملي واليبال قدرداني کردند و فرمودند "بسمه‌ تعالي، از جوانان واليباليست عزيز تشکر ميکنم، به خاطر اينکه دل ملت ايران را شاد کردند.

سيدعلي خامنه‌اي"

* اکبري با زير 23 ساله‌ها پنجم جهان شد

تورنمنت ديگري که واليبال ايران در آن حضور پيدا کرد و نماينده داشت نخستين دوره مسابقات واليبال قهرماني زير 23 سال جهان به ميزباني برزيل بود که پيمان اکبري هدايت تيم ايران در اين دوره از رقابت‌ها را برعهده داشت.

تيم ملي واليبال زير 23 سال ايران در دور مقدماتي اين رقابت‌ها موفق به شکست استراليا، مکزيک و ونزوئلا شد و با توجه به پذيرش شکست برابر روسيه و صربستان در اين مرحله به چهار تيم دوم (تلاش براي عنوان پنجم تا هشتم) مرحله نيمه‌نهايي صعود کرد.

ملي‌پوشان کشورمان در مرحله نيمه‌نهايي با شکست تونس ششمي خود را مسجل کرد و براي کسب عنوان پنجم در مرحله نهايي براي دومين بار با ونزوئلا روبرو شد که اين تيم را نيز شکست داد تا در نخستين دوره اين رقابت‌ها، عنوان پنجم را به دست آورد.

در تاريخ 21 مهر 92 مرحله نهايي نخستين دوره مسابقات واليبال قهرماني زير 23 سال جهان برگزار شد و تيم واليبال برزيل، ميزبان اين دوره از رقابت‌ها با شکست 3 بر 2 مقابل صربستان جام قهرماني در خانه خود نگهداشت.

* 3 شکست حاصل نخستين تجربه جهاني کاله

برزيلي‌ها ميزبان مسابقات مهم ديگري هم بودند که آن هم رقابت‌هاي واليبال جام باشگاه‌هاي جهان بود که کاله آمل به نمايندگي از ايران و آسيا بايد در آن حضور پيدا مي‌کرد.

تيم کاله ايران با شش بازيکن به برزيل رفت و پنج بازيکن زير 23 سال کشورمان نيز پس از پايان رقابت‌هاي جهاني زير 23 سال به اين تيم پيوستند.

در پايان و در تاريخ 27 مهر 92 با توجه به فشردگي رقابت‌هاي واليبال در دنيا و اعزام پنج تيم ملي به رقابت‌هاي مختلف بين‌المللي نوجوانان جهان، جوانان جهان، زير 23 سال جهان، ليگ جهاني و قهرماني آسيا در رده مردان کاله ايران بدون در اختيار داشتن بازيکنان اصلي خود در اين رقابت‌ها حاضر شد و با سه شکست مقابل نمايدگان ايتاليا، ژاپن و آرژانتين به کار خود پايان داد.

* مقام چهارم براي شاگردان ولاسکو در جام قهرمان قاره‌ها

تيم ملي واليبال ايران در ششمين جام قهرمانان قاره‌ها که از 28 آبان تا 3 آذر ماه امسال در شهرهاي کيوتو و توکيو ژاپن برگزار ‌شد، ضمن کسب پيروزي با ارزش برابر آمريکا که براي نخستين بار رقم مي‌خورد، موفق به کسب عنوان چهارم جهان شدند که اين جايگاه نسبت به دوره قبل يک پله صعود براي واليبال ايران به همراه داشت.

تيم ملي واليبال ايران در مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها سال 2013 برابر تيم‌هاي ايتاليا، ايالات متحده و ژاپن به يپروزي رسيد و برابر تيم‌هاي بزريل قهرمان چهار دوره اين رقابت‌ها و روسيه قهرمان اروپا، ليگ جهاني 2013 و بازي‌هاي المپيک 2012 لندن مغلوب شد.

تيم ملي کشورمان در مجموع پنج بازي خود در جام قهرمانان قاره‌ها در سال 2013 موفق به کسب هفت امتياز شد و در رده چهارم ايستاد.

تيم‌هاي برزيل، روسيه و ايتاليا به ترتيب با 12، 11 و 9 امتياز مدال‌هاي طلا، نقره و برنز را به دست آوردند. ايالات متحده و ژاپن نيز با 6 و صفر امتياز در مکان‌هاي پنجم و ششم اين رقابت‌ها قرار گرفتند.

* آرژانتيني‌ها دستور دادند، ولاسکو رفت!

شايد تنها اتفاق تلخي که در سال 92 براي واليبال حرفه‌اي ايران افتاد جدايي ناگهاني خوليو ولاسکو از تيم ملي واليبال ايران بود؛ خوليو ولاسکو، سرمربي آرژانتيني تيم ملي واليبال ايران پس از سه سال هدايت اين تيم، با درخواست فدراسيون واليبال کشورش براي هدايت تيم ملي آرژانتين، تصميم به جدايي از تيم ملي ايران گرفت. تيم ملي ايران همراه با خوليو ولاسکو دو بار قهرمان آسيا شد و سهميه جام‌جهاني و ليگ جهاني را کسب کرد. اين تيم همراه با مربي آرژانتيني، در اولين تجربه خود در ليگ جهاني واليبال، تيم‌هاي ايتاليا، آلمان، صربستان و کوبا را مغلوب کرد.

به اعتقاد برخي تحليل‌گران، در طول دو سالي که ولاسکو سرمربي ايران بود و پس از دست‌آوردهاي متوالي بازيکنان او، اين ورزش در ميان قشر‌هاي مختلف در ايران محبوبيت خاصي پيدا کرد.

گروهي از مربيان و بازيکنان واليبال معتقدند که رفتن خوليو ولاسکو تاثير منفي بر روي روند رو به رشد واليبال در ايران خواهد گذاشت، اما گروهي ديگر تاکيد مي‌کنند که با کناره‌گيري اين مربي، حرکت روي به جلوي واليبال ايران متوقف نخواهد شد.

* از ماجراي باروت، جرقه و رشد موشکي تا اعتراف تلخ ولاسکو

تلاش و زحمات ولاسکو بر هيچکس پوشيده نيست و اگر کسي بخواهد آن را زير سوال ببرد به نوعي انصاف و عقل خودش را زير سوال برده است؛ پيرمرد دوست‌داشتني و آرژانتيني تاثير زيادي در پيشرفت چشمگيري واليبال ايران داشت؛ هرچند که واليبال ايران براي زدن استارت پيشرفت مانند باروتِ در انتظار جرقه بود. ولاسکو هم با تجربه‌اش به خوبي کبريت را روشن کرد و جرقه‌اي به باروت واليبال ايران زد تا به قول محمدرضا داورزني رشد موشکي واليبال ايران آغاز شود؛ البته ولاسکو انسان منصفي هم بود، چراکه در آخرين نشست خبري و در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا همانطور که شما واليبال ايران را احياء کرديد، ايران هم شما را احياء کرده، گفت: درست مي‌گوييد من از ايران خيلي‌ها چيزها ياد گرفتم، اما اين را هم بدانيد که من تنها مربي در سطح جهان هستم که اين مقام را کسب کردم؛ در قاره اروپا و آسيا قبلاً‌ کسي نبوده که عنوان مربي بهترين تيم آسيايي و اروپايي را به دست آورد. ايران نام من را در تاريخ واليبال جهان قرار دارد.

پيرمرد به ياد ماندني واليبال ايران که لقب جادوگر را به خود اختصاص داد در آخرين نشست خبري خود اعتراف تلخي هم کرد؛ سرمربي پيشين تيم ملي واليبال ايران با بيان اينکه رفتنش به آرژانتين حرفه‌اي نيست، تصريح کرد: تصميم سختي است. وضعيت آرژانتين نسبت به ايران پايين‌تر است. وضعيت اقتصادي هم به اين صورت است، اما وقتي من جوان بودم چيزهاي زيادي از آرژانتين گرفتم و تحصيل رايگان داشتم. به عنوان مربي بدنساز و مربي دوم در سال 1982 جاهاي زيادي سفر کردم اما وقتي آنجا را ترک کردم يک حرفه جديد را در ورزش آغاز کردم.

* سالي که نکوست از بهارش پيداست...

حالا ولاسکو رفته و همه منتظر هستند تا با جايگزين وي آشنا شوند؛ جايگزيني که هنوز معلوم نيست چه کسي خواهد بود. به هر حال واليبال ايران در سال آينده مسابقات زيادي در پيش دارد و کمترين انتظارها از آن تکرار موفقيت‌هاي گذشته است و مسئولان مي‌توانند با انتخابي شايسته استارت آغاز سالي جديد را بزنند، چراکه از قديم مي‌گويند "سالي که نکوست از بهارش پيداست".

سه شنبه 1392/12/13 08:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن