تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820525905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد بسکتبال بانوان در سال 92


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: عملکرد بسکتبال بانوان در سال 92
بانوان بسکتباليست ايران همچنان براي حضور در ميادين رسمي با پوشش اسلامي اميدوارند و با همين انگيزه تمام تلاش‌شان را براي حضور در تيم ملي به کار مي‌گيرند.


Bookmark and Share
X Share

Google Reader Stumble Upon Delicious Cloob
Facebook Twitter Digg




مانند هر سال مسابقات ليگ را برگزار کردند، امسال با کمي تفاوت نسبت به سال گذشته. بازهم مسابقه برون‌مرزي نداشتند، اما همچنان اميدوار به تاييد لباسشان از سوي فدراسيون جهاني بسکتبال هستند.

به گزارش فارس، رقابت‌هاي بسکتبال بانوان امسال همچون دوره‌هاي گذشته برگزار شد، اما فدراسيون تصميم گرفت براي جذب اسپانسر مسابقات دسته اول را هم در قالب سوپرليگ B برگزار کند تا شايد با اين عناوين حمايت‌هاي بيشتري صورت بگيرد.

* فينال حساس با برد آرارات و قهرماني کشاورز قزوين

سوپرليگ A امسال با حضور 10 تيم برگزار شد و باشگاه کشاورز قزوين توانست عنوان قهرماني اين رقابت‌ها را از آن خود کند. امسال به راحتي نمي‌شد تيم‌هاي اول تا سوم را حدس زد، چرا که تيم‌هاي پايين‌تر جدول که سال‌ها جايي در بين برترين‌ها نداشتند امسال خودي نشان دادند. کوشاي تهران با هدايت پوران عباسي و بازيکنان جوانش شاگردان با تجربه طياري در گاز تهران را از پيش رو برداشت و در جمع 4 تيم برتر قرار گرفت تا شگفتي ليگ امسال لقب بگيرد.

شهرداري بندرعباس هم در اين بين با جذب بازيکن خارجي قدرتش را به رخ حريفان کشيد و توانست عنوان سومي را به دست آورد.

اما امسال همچون دوره‌هاي قبلي در مرحله فينال رقابت اصلي بين آرارات تهران و کشاورز قزوين بود.

در مرحله پلي‌آف اين مسابقات آرارات با اختلاف 11 امتياز در قزوين مقابل باشگاه کشاورز شکست خورد تا کار براي قهرماني سخت‌تر شود، اما باز هم هيچ چيزي قابل پيش‌بيني نبود. شاگردان متشرعي در تيم آرارات در دقايقي از بازي توانستند اختلاف امتياز را جبران کرده و همه چيز براي قهرماني مهيا بود، اما در نهايت و در لحظات پاياني اين پيروزي دوام نياورد و آرارات اگرچه بازي فينال را با برد پشت‌سر گذاشت، اما قهرماني براي قزوين بود. تيمي که در اين رقابت‌ها از دو بازيکن خارجي بهره مي‌برد.

* برگزاري مسابقات با پوشش مهمترين اقدام فدراسيون

بسکتبال بانوان امسال هم در برگزاري مسابقات ليگ و قهرماني کشور در رده‌هاي مختلف خلاصه مي‌شد. با توجه به اينکه پوشش بانوان کشورمان هنوز مورد تاييد فدراسيون جهاني قرار نگرفته آنها اجازه شرکت در ميادين رسمي را ندارند، اما امسال فدراسيون در يک اقدام جالب تصميم گرفت تا مسابقات را با پوشش اسلامي برگزار کند تا اگر روزي بانوان اجازه حضور در مسابقات برون‌مرزي را پيدا کردند مشکلي از اين نظر نداشته باشند.

* وعده‌هاي معاون امور بانوان محقق مي‌شود؟

با وجود اينکه هنوز نقطه اميدي براي حضور در ميادين بين‌المللي وجود ندارد، اما بازهم بازيکنان با انگيزه وارد ميدان مي‌شوند تا شانس حضور در اردوي تيم ملي را داشته باشند. قول‌هايي هم از سوي رباب شهريان، معاون امور بانوان وزارت ورزش به بسکتباليست‌ها داده شده، اما اينکه اين وعده‌ها چقدر تحقق پيدا کند بايد منتظر بود.

اگرچه همچون سال‌هاي قبل پرونده بسکتبال بانوان بدون حضور در مسابقات برون‌مرزي پيگيري شد، اما فدراسيون مسابقات چهارجانبه‌اي را در تهران تدارک ديد تا حداقل بانوان تجربه رقابت با دو کشور خارجي را داشته باشند. حضور دو کشور خارجي باعث شد تا نشان دهند فضا که مهيا باشد آنها توانايي رقابت با حريفان را دارند.

بارها مذاکرات با مسئولان آسيايي و جهاني براي حضور بانوان ايراني با پوشش اسلامي انجام گرفته، اما همچنان آنها مخالفت‌شان را با اين موضوع اعلام کرده‌اند. بنابراين مسابقات بسکتبال بانوان تنها به رقابت‌هاي داخلي خلاصه مي‌شود و اميدواريم مسئولان ورزش ايران در دولت جديد بتوانند شرايط حضور ملي‌پوشان را در رقابت‌هاي برون‌مرزي با پوشش اسلامي فراهم کنند.

دوشنبه 1392/12/19 09:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن