تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805642492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد آمادگی جسمانی حلقه مفقوده ورزش حرفه‌ای کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
آمادگی جسمانی حلقه مفقوده ورزش حرفه‌ای کرمان
آمادگی جسمانی را می‌توان حلقه مفقوده ورزش حرفه‌ای کرمان دانست، زیرا بسیاری از مربیان به این ورزش توجهی ندارند.

خبرگزاری فارس: آمادگی جسمانی حلقه مفقوده ورزش حرفه‌ای کرمان

● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،‌ گاهی مشاهده می‌شود، دو هفته مانده به آغاز مسابقات اعضا یک تیم حرفه‌ای کرمان را از ابتدای صبح تا پاسی از روز درگیر دوندگی و کار با وزنه می‌کنند و اسم این کار را دوره بدنسازی می‌گذارند در صورتی که اشتباه بزرگی است، زیرا ما در یک فرصت کوتاه می‌خواهیم با حجم فشار بسیار بدن ورزشکار خود را به مرز آمادگی برسانیم. مدیر مرکز سنجش قابلیت‌های جسمانی ورزش استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آمادگی جسمانی شاخه‌های مختلفی دارد، اما توجه به این مهم می‌تواند در ورزش قهرمانی، سلامت عمومی جامعه به ویژه سلامت زنان تاثیر زیادی داشته باشد و به نظرم کلید موفقیت در ورزش توجه به این رشته است. فرزاد فروزی امروز با اشاره به رشد و پیشرفت رشته آمادگی جسمانی در سال های اخیر در استان کرمان بیان داشت: آمادگی جسمانی نقش مکمل تمام رشته‌های ورزشی را ایفا می‌کند و یک ورزشکار برای موفقیت در مسابقات در وهله نخست باید در وضعیت  بدنی  ایده‌آلی قرار داشته باشد تا بتواند در سخت‌ترین شرایط  تحمل بیشترین فشار را داشته باشد. وی افزود: در واقع انجام تمرینات به صورت منظم و با برنامه است که تحمل این فشار و سختی را  برای ورزشکار امکان‌پذیر می‌کند. آمادگی جسمانی و نقش آن در موفقیت ورزشکاران فروزی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه یک ورزشکار چگونه می‌تواند با بالا بردن آمادگی جسمانی موفقیت ورزشی را برای خود و جامعه به ارمغان آورد، ابراز داشت: در این بخش تخصص و تجربه در کنار نیروی انسانی نیاز اصلی ما است. وی ادامه داد: یک ورزشکار برای آموختن فنون و تاکتیک‌های مورد نیاز به مربی نیاز دارد در حالی که همان ورزشکار برای تاکتیک‌پذیری و موفقیت در رشته‌اش باید ابتدا زمان لازم را برای به حداکثر رساندن وضعیت جسمانی‌اش صرف کرده باشد. مدیر مرکز سنجش قابلیت‌های جسمانی ورزش استان کرمان بیان داشت: روشن است که نیاز به حضور فرد و یا افرادی با آگاهی و شناخت از علم  آمادگی جسمانی ضرروت و نیاز موفقیت یک ورزشکار است. فرزوی ابراز داشت: دقیقا یک ورزشکار زمانی می‌تواند در اوج آمادگی قرار داشته باشد که با برنامه‌ریزی مربی  خود توانسته باشد در تست‌ها و آزمون‌های مختلف بالاترین رکوردهای ممکن را از خود برجای گذاشته باشد و در واقع داده‌ها و تست‌های گرفته شده از ورزشکار است که می‌تواند، میزان آمادگی  وی را برای مربی تشریح کند.

وی با بیان اینکه  طی چند سال اخیر رشته آمادگی جسمانی مورد توجه بسیاری از دانشجویان تربیت بدنی قرار گرفته و استقبال از این رشته بیشتر از سابق شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مربیان تربیت بدنی با آگاهی و شناختی که از جایگاه و اهمیت این رشته دارند به سراغ دانش‌افزایی در این حوزه رفته‌اند تا بتوانند با اتکا بر علم و دانش و کسب علم در زمینه پیشرفت ورزش استان گام کوچکی بردارند. وی با ابراز تاسف از برخی کج‌سلیقگی‌ها و ندانم‌کاری‌های برخی مدیران ورزش در استان کرمان در زمینه بی‌توجهی در استفاده از مربیان با دانش و تاثیرگذار در کنار تیم‌های ورزشی، گفت: برخی از مدیران ورزشی جایگاه مربیان آمادگی جسمانی و بدنساز را به خوبی درک نکرده‌اند و شما می‌دانید که تیم‌هایی در ورزش استان بودند که  با وجود حضور در سطح لیگ‌های برتر ورزشی کشور به آسانی از نقش مربی بدنساز گذشتند. اقداماتی که به ورزشکاران آسیب می‌زند فروزی بیان داشت: البته در این بین هنوز تفکرات سنتی نقش‌آفرین هستند به طوری که دو هفته مانده به آغاز مسابقات اعضا یک تیم را از ابتدای صبح تا پاسی از روز درگیر دوندگی و کار با وزنه می‌کنیم و اسم این کار را دوره بدنسازی می‌گذاریم در صورتی که خود این کار اشتباه بزرگی است، زیرا ما در یک فرصت کوتاه می‌خواهیم با حجم فشار بسیار بدن ورزشکار خود را به مرز آمادگی برسانیم. وی ادامه داد:  این کار احتمال  آسیب‌دیدگی ورزشکاران را افزایش می‌دهد و سلامت یک ورزشکار را با خطر مواجهه می‌کند در صورتی که  اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم،  باید در ابتدا از بازیکن تست آمادگی جسمانی گرفته تا با مشخص شدن میزان آمادگی بدنی بازیکن طراحی تمرینات آماده‌سازی را توسط مربی مشخص کنیم. فروزی ابراز داشت: حتی مشاهده شده است که برخی مربیان تمرینات با وزنه را قبول ندارند، مسئله‌ای که در دنیا بسیار مهم و در بین تمرینات مربیان بدنساز روتین و مشخص است. آمادگی جسمانی و افزایش سلامت جامعه فروزی در ادامه خواستار توجه عمومی به تاثیرگذاری آمادگی جسمانی در حوزه سلامت و پویایی شد و اظهار داشت: توجه به حوزه سلامت در آمادگی جسمانی می‌تواند در جامعه نقشی برجسته‌تر و بزرگتر از ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ایفا کند. وی عنوان کرد: در واقع با ورزش کردن منظم می‌توان از سیستم قلبی و عروقی سالمی برخوردار شد تا در هیاهوی زندگی ماشینی با سلامت و نشاط بیشتری روزگار را سپری کرد. مدیر مرکز سنجش قابلیت‌های جسمانی ورزش استان کرمان خاطرنشان کرد: به نظر من می‌توان با توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین تشویق و ترغیب جامعه به منظم ورزش کردن بسیاری از بیماری‌ها را از جامعه حذف کرد. فروزی بیان کرد: حاصل این برنامه‌ریزی مهم صرف میلیاردها ریال از بودجه‌های دولتی در بخش‌ها و حوزه‌های دیگری به غیر از درمان و سلامت است و ما باید به این رابطه مهم توجه زیادی داشته باشیم که تحرک و ورزش کردن منظم  می‌تواند، سد محکمی در مقابل بیماری‌ها در جامعه باشد. پیاده‌روی را فراموش نکنید وی اظهار داشت: آمادگی جسمانی شاخه‌های مختلفی دارد،  بُعد عمومی این رشته را باید در شرایط کنونی در جامعه بیشتر از گذشته  ترویج کرد، ما نباید ورزش و تحرک را صرفا به حضور در یک باشگاه ورزشی خلاصه کنیم. فروزی افزود: ارزیابی بنده این است با یک دویدن نرم و متعادل در زمانی مشخص از روز، کوهنوردی، قدم زدن در پارک به صورت منظم و حتی تمرینات صبحگاهی می‌توانیم نشاط و سلامت جسم خود را تضمین کنیم.

وی با اشاره به مثال عقل سالم در بدن سالم است، گفت:  منظم بودن تمرینات ورزشی می‌تواند، اعتماد بنفس را در افراد افزایش دهد، این مسئله حتی در تفکر انسان تاثیرگذار است و وقتی شما از نظر بدنی در شرایط مطلوبی قرار داشته باشید، می‌توانید دستورات مغز را به خوبی اجرا کنید. فروزی بیان داشت: قدرت، سرعت، استقامت، چابکی و انعطاف مراحلی از آمادگی جسمانی یک ورزشکار هستند که با اتکا به تمرینات منظم و با برنامه بوجود می‌آیند. ورزش را در جامعه کرمانی به یک فرهنگ تبدیل کنیم وی با بیان اینکه در استان کرمان فرهنگ ورزش کردن آنچنان که باید و شاید وجود ندارد، گفت: اگر نگاه مسئولان استان کرمان به ورزش نگاه مثبتی باشد، می‌توانیم ورزش کردن را در بین جامعه کرمانی‌ها به یک فرهنگ تبدیل کنیم.  فروزی اظهار داشت: در این بین جامعه بانوان باید گرایش بیشتری به ورزش داشته باشند در واقع بانوان می‌توانند با گرایش به سمت ورزش علاوه بر حفظ سرمایه سلامت،  خانواده‌ای ورزش‌دوست و علاقه‌مند به ورزش را تربیت و مدیریت کنند. وی خاطرنشان کرد: بر اساس اهمیت این مسئله شهرداری کرمان اقدام به راه‌اندازی دو مرکز ورزشی اختصاصی بانوان کرده است، اما باز هم می‌بینیم، استقبال چندان خوبی صورت نگرفته است . پرهیز از مصرف مکرر فست‌فودها مدیر مرکز سنجش قابلیت‌های جسمانی ورزش استانکرمان به گسترش ترویج فرهنگ استفاده از فست‌فودها در بین مردم اشاره کرد و این مسئله را فاجعه‌ای بزرگ برای تهدید سلامت مردم دانست. فروزی افزود: فرهنگ صحیح استفاده از فست‌فود در جامعه ما وجود ندارد و استفاده از فست‌فودها برای ما به یک عادت و لذت تبدیل شده است و مسئولان در این حوزه می‌توانند، تصمیمات بهتری را اتخاذ کنند. وی تصریح کرد: ما باید با اصلاح فرهنگ غذا خوردن نصف این مبالغ را صرف ورزش و نشاط خود کنیم تا با توجه به این مسئله بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمانی را در جامعه کاهش دهیم.

  این مسئول اذعان داشت: با توجه به رشد غیر منتظره استفاده از فست‌فودها می‌توان اذعان داشت،  این امر سلامت جامعه  کرمانی‌ها را تهدید می‌کند و موجی از نگرانی‌ها را ایجاد کرده است. مربیان با شناخت از وضعیت ورزشکار برنامه تمرینی ارائه دهند فروزی  یکی از دلایل افزایش آسیب‌دیدگی در ورزشکاران را ناشی از ساختار شکننده جسمانی ورزشکاران دانست و اظهار داشت: مربیان  باید با شناخت از وضعیت جسمانی ورزشکاران اقدام به برنامه‌ریزی برای تمرینات داشته باشند. وی تصریح کرد: برخی به دلیل اطلاعات کم تمرینات سنگینی را برای ورزشکاران ارایه می‌دهند که این تمرینات علاوه بر ایجاد حجمی از فشار بر روی ورزشکار موجب مصدومیت بازیکن می‌شود. فروزی بیان داشت: در صورتی که اگر مربی در این باره دقت کافی داشته باشد، بدون برنامه‌ریزی و شناخت از وضعیت جسمانی ورزشکار این تجربه تلخ را برای خود و ورزشکار برجای نمی‌گذاشت، مربیان محترم باید حتما با اطلاع از شناخت از وضعیت جسمانی یک ورزشکار اقدام به ارائه برنامه به ورزشکار کنند. خواب و تغذیه منظم مسئله فراموش شده در ورزش وی در ادامه از دیگر فاکتورهای موفقیت یک ورزشکار را استراحت و تغذیه منظم و با برنامه عنوان کرد و بیان داشت: ورزشکاری می‌تواند در مسیر ورزش قهرمانی موفق باشد که علاوه بر تمرینات منظم و هدفمند از برنامه غذایی و استراحت خوبی برخوردار باشد. فروزی عنوان کرد: ورزشکاران حرفه‌ای همواره عنوان می‌کنند از ساعت 22 به بعد زمان استراحت است در صورتی که ما این روزها می‌شنویم که برخی از ورزشکاران ما نسبت به این مسئله بی‌توجه هستند و شب‌نشینی عادت جدید و غلط این روزهای برخی از ورزشکاران ما شده است. وی بیان داشت: بدن ورزشکار در هنگام استراحت نیاز به ریکاوری و ساختن هورمون‌های بدنی دارد، همچنین می‌توان گفت تغذیه مناسب از دیگر موارد مورد توجه ورزشکاران است و ورزشکاران ما باید بدانند در چه دورانی از آماده‌سازی باید از چه مواد غذایی بیشتر استفاده کنند. مدیر مرکز سنجش قابلیت‌های جسمانی ورزش استان کرمان ادامه داد:  یک ورزشکار و حتی افرادی که قصد حفظ تناسب اندام خود را دارند نباید از شیرینی‌ها، چربی‌ها، نمک، نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی و ...  در حد توان و امکان استفاده کنند و یا حتی آنها را از برنامه غذایی خود حذف کنند. ============== گزارش از عباس آقاملایی ============== انتهای پیام/80011/

92/12/26 - 07:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن