تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816179350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقشه کشیدن برای پرداختی‌های مردم با چاشنی ضد خصوصی سازی؟!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نقشه کشیدن برای پرداختی‌های مردم با چاشنی ضد خصوصی سازی؟!
کد خبر: ۳۸۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۳ - 16 March 2014




نه اینکه در حال حاضر این بخش در اختیار مردم باشد یا شرایط خصوصی سازی آن فراهم آمده باشد اما اینکه به پرداختی های مردم به چشم منبع درآمد نگاه کرده و بخواهیم بخشی که از محل این پرداختی ها آباد شده را مستقیما به زیرمجموعه دولت سنجاق کنیم، یعنی عکس خصوصی سازی؛ یعنی دولتی سازی، یعنی اتفاقی نامطلوب!

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه نمایندگان مجلس در آخرین لحظات تصویب بودجه سال آتی تصمیم گرفتند که منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده را به جای آنکه در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهند، به پای طرح نامعلوم و نامکشوف بیمه ایرانیان بریزند، ظاهرا اعتراضات صورت گرفته به آن تصمیم مجابشان کرده که این بار تصمیمی را پی بگیرند که نفع وزارت بهداشتی‌ها در آن است.

این تصمیم که با طرح واگذاری بخش صندوق درمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت در مجلس پیگیری می‌شود، قرار است بخش درمان صندوق تامین اجتماعی که با پرداخت های کارگران در طول سالیان سال پدید آمده را از این نهاد جدا کرده و به بخش درمان وزارت بهداشت پیوند بزند تا هم گامی در راستای مدیریت یکپارچه درمان در کشور برداشته باشد و هم بتواند کمکی به بهبود اوضاع وخیم درمان در کشورمان کرده باشد.

این در حالی است که جدای نکات مثبت این تصمیم که یکپارچه سازی مدیریت درمان در کشور چه بسا کوچکترین آن باشد، ایرادات بزرگی متوجه این تصمیم است؛ ایراداتی بعضا آنقدر بزرگ که می‌توانند خوبی های احتمالی را از بین برده و هر توجیهی برای انجام این واگذاری را بی منطق جلوه دهد.

نخستین و کلیدی ترین انتقادی که طی روزهای گذشته در این باره مطرح شده، چگونگی بنیان یافتن بخش درمان صندوق تامین اجتماعی است؛ اینکه این صندوق از محل پرداخت کارگرانی شکل گرفته که سالیان سال بخشی از حقوقشان را در این صندوق گذاشته اند تا ساختار امروزی آن، حاصل آید.

به عبارت بهتر، اگر صندوقی به نام تامین اجتماعی وجود دارد و اگر ذیل آن، بخش درمانی فعالیت می‌کند که مزایای آن چشم گیر است، همه و همه مرهون زحمات کارگرانی است که گاه در سایه بی تدبیری ها و گاه دست درازی های برخی مدیران، حتی محروم از خدمت گیری از این نهاد هم مانده اند اما پرداخت ماهانه شان به این سامانه قطع نشده و هنوز ادامه دارد.

همین پرداختی های ماهانه دومین اشکال طرح واگذاری است؛ پرداختی هایی که بخشی از آن بابت خدمات درمانی است و به دلیل وسعت جمعیتی پرداخت کنندگان، هرماهه سیلی از وجوهات نقدی را حاصل می‌آورد که چه بسا برای گرداندن چند وزارت خانه و خدمت رسانی به بسیاری کافی باشد اما امروز شاهدیم که اندک ثمرات آن هم که در قالب بخش درمان صندوق تامین اجتماعی قرار گرفته، چشم برخی را به خود دوخته است!

بدین ترتیب آشکار می‌شود که چرا تجمیع بخش‌های مختلف درمان نهادها، ارگان ها و دستگاه های مختلف با بخش درمان وزارت بهداشت و سپردن زمام امور به این وزارت خانه با واگذاری صندوق درمان تامین اجتماعی کلید خورده و آغاز شده است. انگار نه انگار که نیروهای مسلح هم بخش درمان دارند، امثال وزارت نفت، وزارت دادگستری و ... سالهاست که در این عرصه ورود کرده و خدمات ارائه می‌دهند و تامین اجتماعی یکی از ده ها نهادهای خدمت رسانی در حوزه درمان است که برای قشر خاصی راه اندازی شده است.

شاید دلایلی از این دست است که موجب شده وزارت رفاه و مسئولان تامین اجتماعی نسبت به اتخاذ این تصمیم اعتراض داشته باشند و علاوه بر ایشان، بخش های مختلف جامعه کارگری به عنوان مالکان اصلی «صندوق تامین اجتماعی» به این تصمیم واکنش نشان داده و هرگونه واگذاری در تامین اجتماعی را به چشم تخلفی آشکار ببینند؛ تخلفی که مشکل کمبود بودجه وزارت بهداشت و بخشی از معضلات درمان در کشور را حل می‌کند اما سرمایه گردآمده با زحمت جامعه بزرگ کارگری کشور را به نام دولت سند می‌زند!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن