تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819444124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه پزشک خانواده از راهبردهای موثر دراجرای موفق اقتصادسلامت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برنامه پزشک خانواده از راهبردهای موثر دراجرای موفق اقتصادسلامت است ساری - ایرنا - مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه پزشک خانواده از راهبردهایی است که در ارتباط با اجرای موفق اقتصاد سلامت می تواند موثر باشد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈداوود دانش جعفریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت های لازم در زمان اجرای برنامه پزشک خانواده در مازندران افزود: ابتدا باید زیرساخت های لازم فراهم شده، بعد این طرح اجرا شود.
وی بخشی از مشکلات را مربوط به خود طرح دانست و ادامه داد: سیاستگذاری هایی که در این زمینه صورت می گیرد باید جامع باشد تا نتیجه مطلوب از آن حاصل شود.
دانش جعفری گفت: سعی بر این است برای اجرای این طرح ملی در دیگر استان ها ابتدا زیرساخت های لازم را فراهم آوریم تا بتوانیم موفق باشیم.
وی به اجرای این طرح در روستاها اشاره کرد و افزود: سیاست های مربوط به پرداخت حقوق پزشکان در شهر و روستا موجب به وجودن آمدن مشکلاتی در زمینه اجرای این طرح در روستاها شد.
مشاور عالی وزیر بهداشت تجربه موفق برخی از کشورها در اجرای برنامه پزشک خانواده را یادآور شد و گفت: ما نیز می توانیم از این تجارب به خوبی استفاده کنیم.
وی به اجرای این برنامه ملی در استان های فارس و مازندران به صورت آزمایشی (پایلوت) اشاره کرد و افزود: به منظور شناسایی مشکلات احتمالی و ارایه راهکارهای برون رفت از این مشکلات، این برنامه به صورت پایلوت در این استان ها به اجرا در آمد.
دانش جعفری گفت: همزمان با اجرای برنامه پزشک خانواده در استان مازندران، اطلاعات ارزشمندی در بخش سلامت تهیه شد که قصد داریم آن را مستندسازی کرده و به دیگر استان ها ارسال کنیم.
وی با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده یکی از ابزارهای اقتصادی در حوزه سلامت است، افزود: در صورتی که این برنامه به درستی اجرا شود بهترین کارآیی و اثربخشی را خواهد داشت.
او ادامه داد : در برنامه پزشک خانواده خدمات سلامت غیرضروری و اضافه کنار گذاشته می شود و علاوه بر درمان کامل بیمار، هزینه های درمانی نیز کاهش می یابد.
دانش جعفری به افزایش جمعیت سالمند در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این امر هزینه های سلامت را افزایش می دهد که برای جلوگیری از افزایش هزینه ها، به مدیریت صحیح منابع نیاز داریم. ک/3
7320/1654/508
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن