تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812596557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميانه‌روي در مخارج، يکي از وظايف اجتناب ناپذير هر فرد مسلمان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ اسفند ۱۳۹۲ (۱۵:۳۶ب.ظ)
حجت‌الاسلام ميرعمادي: ميانه‌روي در مخارج، يکي از وظايف اجتناب ناپذير هر فرد مسلمان است يکي از وظايف اجتناب ناپذير هر فرد مسلمان ميانه‌روي در مخارج است؛ اين ميانه‌روي ارتباطي با کمي و زيادي درآمد ندارد کمااينکه اسلام به پيروان خود توصيه مي‌کند در همه حال و هر شرايطي که هستند، در خرج کردن، اعتدال را رعايت کنند و تعادل در مخارج زندگي موجب مي‌شود که بسياري از مشکلات عارضي انسان‌ها برطرف شود.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در لرستان در رابطه با اقتصاد مقاومتي افزود: اصل اعتدال، يک امر عقلاني و مورد پسند همگان است و از نظر اسلام همه حرکات و افعال تربيتي، اخلاقي و اجتماعي بايد به دور از افراط و تفريط بوده و از حد وسط و اعتدال خارج نشود.
وي ادامه داد: در منابع ديني ما به اعتدال در تمام بخش‌هاي زندگي اعم از عبادات، دوستي و دشمني‌ها، اخلاق و تربيت و اقتصاد سفارش شده است.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با اشاره به آيه 29 سوره اسرا مبني‌بر«وَلاَ تَجْعَلْ يَدَکَ مَغْلُولَةً إِلَى عُنُقِکَ وَلاَ تَبْسُطْهَا کُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَّحْسُورًا»: هرگزدستت را به گردنت مبند و بسيارعهم گشاده‌دستي مکن، بلکه حد وسط را انتخاب کن، خاطرنشان کرد: اين تعبير قرآن در رابطه با انفاق بيانگر اين موضوع است که که ا نسان بايد دست دهنده داشته باشد اما نه بي‌حد و حساب، داز طرفي آن‌قدر ممسک و بخيل مباش که گويي دست‌هايت را با غل و زنجير به گردنت بسته‌اند، بلکه همواره اعتدال را رعايت کن.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان با اشاره به آيه 67 سوره فرقان، اظهار کرد: خداوند در قرآن در رابطه با صفات عبادالرحمن مي‌فرمايد: «بندگان خدا کساني هستند که به هنگام انفاق نه اسراف مي‌کنند و نه سخت‌گيري و بخل ورزند، بلکه راه ا عتدال و ميانه‌روي را در پيش مي‌گيرند» لذا انسان بايد اهل انفاق و بخشش باشد اما نه ان بذل و بخششي که زن و فرزندان گرسنه بمانند و نه آن چنان سخت‌گير که ديگران از مواهب آن‌ها بهره مند نگردند.
حجت‌الاسلام احمد ميرعمادي ادامه داد: نبي مکرم اسلام(ص) فرمود: «ميانه‌روي در خرج کردن نيمي از زندگي است» و اميرالمؤمني امام علي(ع) در نهج‌البلاغه نيز مي‌فرمايد:«بخشنده باش ولي زياده‌روي مکن، در زندگي حساب‌گر باش اما سخت‌گير مباش».
وي عنوان کرد: يکي از وظايف اجتناب ناپذير هر فرد مسلمان ميانه‌روي در مخارج است؛ اين ميانه‌روي ارتباطي با کمي و زيادي درآمد ندارد کمااينکه اسلام به پيروان خود توصيه مي‌کند در همه حال و هر شرايطي که هستند، در خرج کردن، اعتدال را رعايت کنند و تعادل در مخارج زندگي موجب مي‌شود که بسياري از مشکلات عارضي انسان‌ها برطرف شود.
حجت‌الاسلام ميرعمادي اذعان کرد: در روايتي از امام باقر(ع) وارد شده که«سه چيز نجات‌دهنده انسان است: نخست، ترس از خدا در نهان و آشکار، دوم ميانه‌روي در مخارج هنگام ثروتمندي و تهيدستي و به عدل سخن گفتن در هنگام خشنودي و غضب» و مولاي متقيان، علي(ع) نيز فرمود: « کسي که ميانه روي را شيوه خود قرار دهد، ثروت و بي‌نيازي او دوام خواهد داشت و فقر و مشکلات زندگي او جبران مي‌شود».
نماينده ولي‌فقيه در لرستان در پايان اعتدال و ميانه‌روي را شاخصه اقتصاد پويا و عدالت‌محور دانست و افزود: دين اسلام نه تنبلي و کم‌کاري را مي‌پذيرد و نه حرص و دنياطلبي را، بلکه همواره بر اصل اعتدال تکيه مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن