تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815282988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنت های دیرینه ایرانیان با باورهای غلط و خرافی از بین نرود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سنت های دیرینه ایرانیان با باورهای غلط و خرافی از بین نرود سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: در آغاز سال جدید، ایرانیان سنت دیرینه ای دارند که نمی شود آن را ترک کرد اما ارزش این سنت ها و آیین ها نباید با باورهای غلط و خرافی از بین برود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا حسام الدین مجتهدی روز یکشنبه در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سنندج با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و چهارشنبه آخر سال و حوادث و خطرات ناشی از آیین های غلطی که در این شب وجود دارد بر جلوگیری از ترویج این آیین ها در میان جوانان تاکید کرد.
وی گفت: آتش بازی، از روی آتش پریدن و استفاده از مواد منفجره و خطرساز، باورهای غلطی است که امروزه دامنگیر جامعه شده و هرساله در چهارشنبه آخر سال و عید نوروز شادی و نشاط بسیاری از خانواده ها به عزا تبدیل خواهد شد.
رییس شورای فرهنگ عمومی سنندج با تاکید بر اینکه برگزاری آیین هایی مانند چهارشنبه سوری باید در چارچوب درست و اصولی برگزار شود از مسوولان خواست تدابیر لازم را برای جلوگیری از حوادث و آسیب های این ایام اتخاذ کرده و خانواده ها نیز فرزندان خود را توجیه کنند.
وی همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی خواست که در این ایام امنیت و آرامش مردم را فراهم کرده و برای جلوگیری از حوادث و آسیب های شب چهارشنبه سوری برنامه ریزی های لازم را داشته و با خاطیان به صورت جدی برخورد کنند.
امام جمعه مسجد قبای شهرک بهاران سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه روزهای پایانی سال به روزهای ترس و وحشت مردم تبدیل شده است گفت: جلوگیری از حرکت های حادثه آفرین در این روزها بسیار مشکل و خانواده ها باید در این راستا بیشتر تلاش کنند.
ماموستا جلیل آدابی افزود: به جای آوردن صله رحم، حس نوعدوستی و دید و بازدید از جمله آداب و سنت های قابل قبول این ایام است که اسلام هم آن را می پسندند اما استفاده از مواد منفجره ایجاد وحشت در میان مردم باوری کاملا غلط در جامعه است.
وی با تاکید بر تلاش متولیان امر در راستای ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای مردم در این ایام پایانی سال اظهار امیدواری کرد با تدابیر اتخاذ شده شاهد کمترین تنش و آسیب در میان مردم در این روزها باشیم.ک/2
7348/533
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن