تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815330381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرمسئول اعتماد: خطوط قرمز رسانه ها به اندازه سلایق مدیران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرمسئول اعتماد: خطوط قرمز رسانه ها به اندازه سلایق مدیران است تهران- ایرنا- مدیر مسئول روزنامه اعتماد می گوید خطوط قرمز رسانه ها به اندازه سلایق و گاه به میزان کینه ی مدیران مختلف است.


به گزارش خبرنگار حوزه رسانه ایرنا، الیاس حضرتی روز یکشنبه در نشست تخصصی آزادی مسئولانه و تعطیلی رسانه ها افزود: باید خطوط قرمز رسانه ای استانداردسازی شود ، متاسفانه امروز خط قرمز ها به تعداد اختلاف سلیقه ها و حتی کینه ها تعریف شده و کوچکترین بهانه ای برای رد کردن خطوط قرمز از سوی رسانه ها می شود.
حضرتی با یادآوری اینکه خط قرمز یکی دیگر از مسائل است توضیح داد: به یاد دارم 12 سال قبل و یک ماه بعد از تاسیس روزنامه اعتماد، به خدمت آیت الله هاشمی شاهرودی رسیدم ، از ایشان خواستم خط قرمزها را برای من مشخص کند. آیت الله شاهرودی نظر مرا در این باره جویا شد که گفتم اعتبار اشخاص، مسائل اساسی دینی و منافع ملی سه خط قرمز من است.
مدیرمسئول روزنامه اعتماد با طرح این پرسش که برای چه باید یک رسانه تعطیل شود؟ گفت : ما مراحل مختلفی داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم و مشکلات به نحوه دیگری حل شود.
حضرتی ادامه داد: ما می توانیم گاهی اوقات برای اینکه روزنامه ها را همراه خود کنیم برخی اطلاعات مهم را در اختیار آنان قرار دهیم تا از این راه با یکدیگر در یک مسیر قرار گیریم.
وی تصریح کرد: نکته ای که به آن اشاره می کنم به عنوان ریشه مباحث مطرح شده، ما هنوز تکلیف خود را درباره برخی موضوعات روشن نکرده ایم.
حضرتی یادآور شد: درخصوص مطبوعات و احزاب، همچنان تکلیف مشخصی نداشته و دچار افت و خیزیم.
مدیرمسئول روزنامه اعتماد تاکید کرد: ما جز کشورهای عقب مانده در قبال مطبوعات هستیم و اگر جدول مقایسه ای میان کشورها داشته باشیم درمی یابیم که پاکستان روزنامه ای با هشت میلیون میلیون تیراژ دارد و در این میان آمار ما وحشتناک است.
وی اظهار کرد: چنانچه اشتباهی از سوی یک رسانه پیش آید می توان در ابتدا اقدام به تذکر و جریمه نقدی کرد و در نهایت می توانیم خواهان تغییر مدیر مسئول شویم اما چرا باید به گزینه تعطیلی رسانه ها در بدو کار برسیم؟ مگر ما می توانیم صدا و سیما را تعطیل کنیم؟
مدیرمسوول روزنامه اعتماد اضافه کرد: وقتی در یک مجموعه خطایی صورت می گیرد باید با فرد خطاکار برخورد شود اگر اصل بر حفظ رسانه ها باشد می توانیم تعطیلی را حذف کنیم.
حضرتی تاکید کرد: گزینه تعطیلی موجب شده هیچ ثباتی در رسانه ها وجود نداشته باشد و کمتر کسی با این شرایط حاضر به سرمایه گذاری در رسانه ها است.
وی گفت: امروز خبرنگاران ثبات شغلی ندارند و هر روز یکجا کار می کنند و بعد از 15 سال کار یک روز سابقه بیمه ندارند. اگر می خواهیم در رسانه به ثبات برسیم باید این حلقه های مفقوده را به هم متصل کنیم.
فراهنگ(3)**9118**1355**1983
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن