تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815376348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادی از یادگار امام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

به بهانه سالروز درگذشت سید احمد خمینی؛ یادی از یادگار امام تهران- ایرنا- بیست و پنجم اسفند یادآور درگذشت سید احمد خمینی حامی و مشاور دلسوز امام خمینی است؛ او که در تمام سال های مبارزه علیه رژیم ستمشاهی لحظه ای پدر را تنها نگذاشت و با پیروزی انقلاب به عنوان مشاوری امین، همواره یار و یاور ایشان بود.


سید احمد خمینی در 24 اسفند 1324 هجری خورشیدی در شهر قم و در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. پدرش روح الله خمینی مجاهدی نستوه و مبارز، نامش را احمد نهاد.
وی از محضر پدری چون امام خمینی کسب فیض کرد و اخلاق اسلامی را فراگرفت و در کانون گرم خانواده به رشد و بلوغ فکری و عرفانی رسید.
سید احمد با گذراندن دوره ابتدایی، در علوم جدید ادامه ی تحصیل داد و در رشته طبیعی از دبیرستان حکیم نظامی قم دیپلم گرفت و به نجف رفت و در حوزه علمیه آن دیار، درس های حوزوی را فراگرفت و لباس روحانیت بر تن کرد و از محضر استادان بنامی چون آیات عظام ابطحی، صادقی، محمدفاضل، سلطانی، موسی زنجانی، حائری و برادر بزرگوارش مرحوم آقا مصطفی خمینی کسب فیض کرد.
روح تشنه ی سیداحمد خمینی هنوز از چشمه زلال علم و دانش سیراب نشده بود که با اوج گیری روند مبارزه های انقلابی ملت ایران، وارد جریان های سیاسی شد.
با آشکار شدن مبارزه ی ملت ایران به رهبری امام خمینی علیه رژیم پهلوی سبب شد تا دستگاه امنیتی با هدف دور ساختن امام از متن مبارزه ها، ایشان و حاج آقا مصطفی خمینی فرزندشان را ابتدا به ترکیه و سپس عراق تبعید کند. سال های دوری و تبعید پدر بر سید احمد بسیار سخت و دشوار گذشت و او به عنوان رابط میان امام و انقلابیون مسوولیتی بسیار سنگین را بر دوش گرفت.
وی پس از دریافت پیام ها و اعلامیه های بزرگ معمار انقلاب از نجف، آنها را در قم تکثیر و در سطح کشور پخش می کرد و همچنین اتفاق های مهم و روند گسترش و شکل گیری مبارزه ها را از داخل کشور به امام خمینی منتقل و پیام های امام را به انقلابیون می رساند و به عنوان نماینده امام به سرکشی و دلجویی از خانواده های زندانیان سیاسی و تبعیدی های نهضت اسلامی می پرداخت.
با به ثمر نشستن قیام ملت ایران و پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی سکاندار نظام اسلامی در طوفان حوادث و دسیسه های گوناگون دشمنان، سید احمد را به عنوان مشاوری امین و خبره، همواره طرف مشاوره و نظرخواهی خود قرار می داد و در طول هشت سال دفاع مقدس، سید احمد ارتباط میان فرماندهان جبهه های جنگ و امام را بر عهده داشت.
سید احمد اخبار جنگ را به امام خمینی می رساند و پیام ها و دستورهای محرمانه امام در ارتباط با امور نظامی را به شورای عالی دفاع و فرماندهان نظامی منتقل می کرد. شرکت در جلسه های شورا و برنامه ریزی ملاقات رزمندگان با فرمانده کل قوا از دیگر مسوولیت های او بود.
سید احمد پس از رحلت پدر بزرگوارش، با پیروی از مقام ولایت فقیه، تمام تلاش خود را جهت اعتلای نظام اسلامی بکار بست و با عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات امنای مرکزی کمیته امداد امام خمینی تا آخر عمر گرانبهایش، چون سربازی وفادار به ایران اسلامی خدمت کرد.
یادگار امام خمینی در 23 اسفند 1373 هجری خورشیدی، در 49 سالگی براثر عارضه ی قلبی در بیمارستان بستری شد و 2 روز بعد در 25 اسفند به دیار حق شتافت و پیکرش در جوار مرقد امام خمینی(ره) آرام گرفت.
برگرفته از: کتاب فرزند روح الله
گروه اطلاع رسانی
پژوهش**2059**9131
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن