تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815376668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنجره گفت و گوی جناح ها با وجود یادگار امام (ره) بسته نبود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پنجره گفت و گوی جناح ها با وجود یادگار امام (ره) بسته نبود کرمان - ایرنا - نوه بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: یادگار امام در نظام عامل جمع بود با وجود او پنجره گفت و گو میان جناح های کشور بسته نبود و وی عامل اتحاد و وحدت جریان ها با حفظ اصول بود.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈسیدعلی خمینیˈ، جمعه شب در جمع نمازگزاران مغرب و عشا در مسجد امام خمینی (ره) کرمان با بزرگداشت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: پدرم با همه کسانی که زیرمجموعه انقلاب بودند دوستی داشت.
وی با بیان اینکه بسیاری از گره های سیاسی که در کشور به وجود می آِید، ریشه اش عدم وجود فردی است که با گروه های مختلف صحبت کند و دریچه ای برای همه گروه ها باشد، است.
وی ادامه داد: بارها اتفاق می افتاد پدرم می رفت در خانه مسوولانی که قهر می کردند و ˈ می گفت به من شام می دهی آمده ام در خانه ات و می رفت و می نشست و مشکل را رفع می کرد.ˈ
نوه امام خمینی (ره) بیان کرد: نگاه حاج سید احمد آقا این بود، کسانی که در حلقه انقلاب هستند همه باید با هم گفت و گو کنند و حرف بزنند.
وی تصریح کرد: یادگار امام هر دو جریان کشور را خوب می شناخت و می توانست جناح های مختلف را به هم ربط دهد و حلقه واسط باشد.
وی به ویژگی های یادگار امام راحل اشاره کرد و ادامه داد: نخستین خصوصیت وی این بود که در خانه امام به دنیا آمد و رشد کرد و از نزدیک محصول تربیت یک عارف ربانی و یک عالم متقی قرار گرفته بود.
وی گفت: این خودش یک نعمت است که در خانواده ای رشد کند که پدرش شخصی مانند امام و مادرش شخصی مانند خانم ثقفی باشد که در مورد سجایای اخلاقی ایشان می توان بسیار سخن گفت وی زنی با تقوا، فاضل، شجاع و مدیر بود.
نوه امام خمینی (ره) دومین ویژگی یادگار امام را چنین توصیف کرد: وی از ابتدای کودکی و نوجوانی وارد مبارزات شد و از همان ایامی که امام انقلاب خود را آغاز کرد مرحوم حاج احمد آقا در کنار وی حاضر بود.
وی گفت: یادگار امام در کوران های مختلف و در سختی ها و دشواری ها حضور داشت.
وی تصریح کرد: در شرایطی که شاید امروز سخن گفتن از انقلاب پس از گذشت این سال ها نتواند آنچنان که این انقلاب بود پرده از اسرارش بردارد؛ اما شما خیال نکنید انقلابی بود که امام قیام کرد و بعد مردم پشت سر ایشان و سپس انقلاب پیروز شد، بلکه از زمانی که امام نهضت را آغاز کرد، دوران سختی انقلاب و انقلابیون آغاز شد.
نوه امام (ره) افزود: اعضای دفتر امام به خوبی به یاد دارند و یکی از آن ها می گفت، روزها شد که با پدرت تا ظهر در خانه امام نشستیم و کسی این در را نزد.
وی با تاکید بر اینکه یادگار امام خمینی (ره) افرادی را که در انقلاب بودند یا نبودند و کسانی را که برای انقلاب کار کردند و یا توانستند و نکردند را خوب می شناخت و خوب می دانست چه کسی در کدام دوره آمد و در کدام دوره رفت.
وی ادامه داد: یادگار امام در آن دوره سخت داخل ایران بود و کسانی که فعالیت کرده بودند، خوب می شناخت و کسی نمی توانست بگوید چه کار کرده زیرا وی همه چیز را می دانست و منشاء مبارزه را در تمام نقاط کشور را می دانست و یا با یکی دو واسطه می فهمید که چه کسی چه کار کرده است.
وی تصریح کرد: این دوران های مختلف از یادگار امام یک مدیر زبردست و فردی آگاه و نخبه سیاسی، اجتماعی و مدیریتی ساخته بود.
وی گفت: یادگار امام در کوران مبارزات در کنار رهبری تیزهوش و الهی مانند امام قرار گرفت و یک نهضت را پیش می برد.
سید علی خمینی با بیان اینکه جنگ برای جلوگیری از پیشرفت های انقلاب به ایران تحمیل شد، اظهارکرد: خدا لعنت کند کسانی که این جنگ را آغاز کردند صدام و پشتیبانان وی آمریکا و غربی ها که از هیچ کمکی دریغ نکردند.
وی ادامه داد: آنانی که رفتند و شهید شدند می توانستند با آن غیرت در عرصه سازندگی کشور فعالیت کنند.
وی اظهارکرد: جنگ تحمیلی منجر شد ظرفیت کشور و ارکان نظام به جنگ مشغول شود ما از آن شرایط موفق بیرون آمدیم و به برکت خون شهدا این انقلاب بیمه شده است کسی نمی تواند نگاه چپ به انقلاب بکند.
وی گفت: یادگار امام خمینی (ره) با تجربه ای که کسب کرده بود می توانست یک بازوی مشورتی برای نظام باشد چنانچه برای امام، رهبری و سایر مسوولان بازوی قوی مشورتی بود.
وی به نامه های امام خمینی (ره) به احمد خمینی اشاره کرد و گفت: وی تمایلی به انتشار این نامه ها نداشت.
وی گفت: یادگار امام اندیشه ای روشن و چشمی تیزبین داشت و مشاوری امین برای رهبر، یاری دیرین، سربازی فداکار، مدیری گوش به فرمان و کارگزاری لایق و کارآمد بود.
او گفت: یادگار امام راحل، ذره ای برای دنیا و پست و مقام ارزش قایل نبود، حالت اقناع داشت و می توانست، خدمت کند و وارد عرصه های مختلف شود.
وی ادامه داد: در دورانی که حاج احمد آقا مورد تهمت گروه های مختلف قرار می گرفت و امام راحل برای وی نامه می نوشت به امام می گفت، این نامه ها را برای من ننویسید.
نوه امام (ره) تصریح کرد: گاهی تهمت ها به یادگار امام راحل به حدی می رسید که وی مجبور می شد درجاهای مختلف ولایتمداری خود را اثبات کند.
وی ادامه داد: کسی که از ابتدا زیر پرچم ولایت فقیه سینه می زد در زمانی که امام خمینی (ره) رحلت کردند، دشمنان به این دامن زدند که احمد آقا دنبال قدرت خود و گروه دیگر هم دنبال قدرت هستند، در این شرایط وی باید خودش را اثبات کرده و از ولایت دفاع می کرد.
سید علی خمینی ادامه داد: این صبر، صبر عجیبی بود که وی در تمام دوران ها داشت و تمام ناملایمات را برای اسلام، نظام و انقلاب تحمل می کرد.
وی گفت: اعتقاد راسخ به راه و اندیشه امام خمینی (ره) داشت و در این مسیر خون دل ها خورده بود از کودکی، نوجوانی، میانسالی در این راه زحمات زیادی کشیده بود و از هر نوع تحریفی جلوگیری می کرد.
وی گفت: پدرم سعی می کرد به امام تیری نخورد و از امام خرج نکند.
نوه امام تصریح کرد: خیلی ها در این مملکت مسوولیت گرفتند به جای اینکه اشتباه را قبول کنند شانه خالی می کردند و در مسائل پشت پرده به جای اینکه سپر بلا شوند، دیگران را سپر بلا می کردند و ما ضربات زیادی را در این مقوله خوردیم.
وی تصریح کرد: امام خمینی بی شک ذره ای برای غیر خدا ارزش قایل نبود و تلاش ایشان برای رضای خدا بود و هر جا دستور الهی بود با دستور الهی داخل و یا خارج شد.
وی اظهار کرد: من تاکنون در مراسمی که برای بزرگداشت پدرم برگزار شده به دلیل اینکه صاحب عزا بودم صحبت نکردم ولی نسبت من با امام همان نسبتی است که شما دارید امام پدر همه ملت است./2
7433/2624/
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن