تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819199544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایده و دیگر هیچ...


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فیلم‌های روز جهان؛
ایده و دیگر هیچ...
یك قرن پس از آن‌كه انسان‌ها مجبور شده‌اند از كره‌ی زمین فرار كنند، سفینه‌ی كیتای و پدرش در زمین متروك سقوط می‌كند.


به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از مجله فیلم؛ یك قرن پس از آن‌كه انسان‌ها مجبور شده‌اند از كره‌ی زمین فرار كنند، سفینه‌ی كیتای و پدرش در زمین متروك سقوط می‌كند. كیتای باید به جست‌وجوی مكانی مناسب برود تا بتواند سیگنالی برای درخواست كمك بفرستد؛ در حالی كه پدر او مجروح شده و نمی‌تواند همراهی‌اش كند. 

ایده و دیگر هیچ...
 
پس از زمین به رغم فضای ظاهراً مهیج‌اش که در بستر ماجراهایی علمی‌خیالی و در ساحتی آینده‌نگرانه با انواع و اقسام عملیات محیرالعقول اکشن از انفجار سفینه وسط فضا گرفته تا شمشیربازی با هیولایی کریه‌المنظر و گریز از پلنگ‌های سریع‌السیر و مبارزه با عقاب غول­آسا و... شکل گرفته است، اثری به‌شدت کسالت­بار با روایتی راکد است. ‌ام. نایت شامالان در این فیلم، به سیاق چند اثر متأخر دیگرش، به رعایت استانداردهای درست شخصیت‌پردازی و روایت‌پردازی بی‌توجه است. این­که مخاطب با جلوه‌هایی متوالی و چشم­نواز و خیره­کننده از آسمان و زمین و فضا و بیگانگان وحشتناک مواجه شود، اما سرآخر هم درک کاملی از رابطه‌ی دو شخصیت اصلی داستان با آن همه عصا قورت­دادگی‌های تصنعی و بازی‌های سرد و بی‌حال – با وجود خلأ حال‌وهوای انسانی - پیدا نکند، هیچ فایده‌ای ندارد. استفاده از نشانه‌های نمادین مانند تأکید بر کتاب موبی دیک و یا توالی فلاش­بک‌های پدر و پسر از دختر خانواده‌شان که قربانی هیولاهای فضایی شده است و یا تم اصلی متن که عبارت از غلبه بر ترس است، اثر مثبتی بر این موقعیت‌های راکد نگذاشته است. مشکل اساسی شامالان، وادادگی در برابر جذابیت اولیه‌ی ایده‌ی مرکزی داستان‌هایش است و بعد از آن دیگر فکری به حال چگونگی پرورش موقعیت‌های دراماتیک که بر حول این محور باید شکل بگیرد نمی‌کند. فیلم تا زمانی که هنوز سفینه به روی زمین سقوط نکرده است، تا حدی متعادل و چه بسا جذاب به نظر برسد، اما بعد از آن، همه چیز در حجم متراکمی از شعارهای شبه‌فلسفی و قطعات غیرمرتبط اپیزودیک داستانی باقی می‌ماند که در فرجامش، نه تحول پسربچه در چیره شدنش بر ترس، باورپذیر از آب درمی‌آید و نه دگرگونی پدر در شکستن یخ احساسات پدرانه‌اش و بدین ترتیب، پایان خوش ساده‌انگارانه­ای بر داستانی کش‌دار و حوصله‌سر­بر افزوده می‌شود تا فهرست نقصان­های فیلم به حد کمال برسد.


پس از زمین  After Earth

كارگردان: ام. نایت شامالان.
فیلم‌نامه: گری ویتا، ام. نایت شامالان.
بازیگران: ویل اسمیت (سایفر)، جِیدن اسمیت (كیتای)، سوفی اوكوندو (فِیا)، زویی كراویتز (سِنشی).
محصول ۲۰۱۳، ۱۰۰ دقیقه.


انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن