تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819254140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 60 میلیون مترمکعب از روان آب های اهر هدر می رود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از 60 میلیون مترمکعب از روان آب های اهر هدر می رود اهر ، تبریز - ایرنا - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 60 میلیون مترمکعب از روان آب های این منطقه هدر می رود که باید با تدابیرلازم برای مهار این آب ها برنامه ریزی کرد.


عباس فلاحی باباجان روز شنبه در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان، ایجاد سدهای کوچک، زودبازده و سدهای معیشتی را در جهت مهار این آب های روان و رونق کشاورزی منطقه لازم و سرمایه گذاری مناسب در این بخش را برای توسعه کشاورزی منطقه ضروری عنوان کرد.
وی یکی از خواست های کشاورزان حوزه پایاب سد ستارخان اهر را توسعه سریع پایاب سد و بهره مندی آنها از آب کشاورزی پایاب این سد بیان کرد و افزود: مسوولان آب منطقه ای استان در این زمینه باید با جدیت پیگیر موضوع باشند.
فلاحی با اشاره به نیاز کشاورزی منطقه به آب، تسریع در عملیات اجرای سدهای ابریق (ایثار) اهر و هرزه ور هریس را ضروری دانست و خواستار تدابیر جدی سازمان آب و وزارت نیرو در تحقق این امر شد.
وی وجود بیش از یک میلیون واحد دامی در شهرستان اهر را پتانسیل مهمی در جهت برنامه ریزی مسوولان ذیربط و جذب سرمایه گذاران در صنایع جانبی فرآورده های لبنی و گوشتی ضروری برشمرد و راه اندازی این صنایع را در افزایش درآمد کشاورزان و دامداران و تبدیل به احسن محصولات تولیدی و جلوگیری از خام فروشی را ضروری خواند.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز در این نشست از آغاز عملیات اجرایی سد ابریق چای(ایثار) اهر در سال 93 خبر داد.
غلامرضا هاشمی گفت: با توجه به اختصاص ردیف اعتباری در قانون بودجه سال آینده و نیاز مردم این منطقه به آب پشت این سد در جهت تأمین آب کشاورزی تمهیدات لازم برای آغاز عملیات اجرایی این سد فراهم شده است.
وی اضافه کرد: کارهای اداری فاز یک و دو و مطالعات سد ابریق به اتمام رسیده و هزینه پیش بینی شده این پروژه بالغ بر 350 میلیارد ریال است که امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم هرچه سریعتر شاهد اجرای این پروژه بزرگ ملی باشیم.
7236/7225/587
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن