تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819249192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از12میلیارد مترمکعب ازروان آب ها از لرستان خارج می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از12میلیارد مترمکعب ازروان آب ها از لرستان خارج می شود خرم آباد - ایرنا- معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت:بیش از 12میلیارد متر مکعب روان آب ها سالیانه از این استان خارج می شود.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ،ˈمجید کیان پور ˈ در جلسه شورای فنی لرستان افزود: در راستای مهار بخشی از این روان آب ها، 10 سد در لرستان دردست ساخت است.
وی گفت: با اجرای این سدها نهایت استفاده از روان آب های لرستان در بخش های کشاورزی، اقتصادی و گردشگری خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از پروژه ها در لرستان به صورت سنتی اجرا می شود ، افزود:خلاقیت در اجرای پروژه ها باید در سرلوحه کار مهندسان در اجرای پروژه های عمرانی این استان قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان نیز گفت:تامین آب شرب خرم آباد از محل سد سراب تلخ به طول تقریبی 22 کیلومتر آغاز شده،و با اجرای این طرح آب شرب خرم آباد تا سال 1420 تامین خواهد شد.
ˈمهدی اکبریانˈ افزود: کل مسیر خط انتقال آب کاکا رضا به خرم آباد به طور کامل مسیرسازی و آماده لوله گذاری شده است.
وی گفت:آب شرب خرم آباد اکنون از 27 حلقه چاه و سه دهنه چشمه تامین می شود ،که به دلیل شرایط اقلیمی جوابگوی نیاز شهر نیست.
وی اظهار کرد:با تلاش شبانه روزی 97 درصد تونل 345 متری خط انتقال آب از سد سراب تلخ به خرم آباد انجام شده و بقیه آن تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان نیز گفت: برداشت بی رویه آب های زیر زمینی در لرستان زنگ خطری برای فرو نشست دشت های لرستان است.
ˈظهیر حیدری نژادˈ افزود: فرونشست یکی از پدیده های مرتبط با زمین است که از آن به عنوان زلزله خاموش یاد می شود، که هر چند سال
اتفاق می افتد.
وی گفت:سازمان زمین شناسی واکتشافات منطقه ای لرستان مطالعات زیر زمینی و پهنه بندی دشت خرم آباد را در امسال انجام داده است.
وی اظهارکرد: در این مطالعات10 متر ابتدایی دشت به دلیل برداشت بی رویه به طور کامل از بین رفته،که برای جلوگیری از این امر مسوولان باید چاره اندیشی کنند.
7274/630/640
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن