تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804904490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 54 میلیون تن سنگ معدنی ˈ دولومیتˈ در همدان وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از 54 میلیون تن سنگ معدنی ˈ دولومیتˈ در همدان وجود دارد همدان- ایرنا- معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: میزان ذخایر قطعی اکتشاف شده سنگ معدنی ˈدولومیتˈ در استان همدان بیش از 54 میلیون تن است.


سید ˈنعمت الله حقیقیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از مواد معدنی که در استان همدان حایز اهمیت است، ذخایر کشف شده ˈدولومیتˈ بوده که بیشتر در حوزه شهرستان نهاوند و بخشی از شهرستان تویسرکان اکتشاف شده است.
وی ادامه داد: ˈدولومیتˈ با ترکیب کربنات مضاعف کلسیم و منیزیم یکی از کانی های صنعتی محسوب می شود که در صنایع متعددی مانند شیشه، تولید آجرهای نسوز منیزیمی، تولید منیزیا و استحصال منیزیم از ˈدولومیتˈ کاربرد دارد.
این مقام مسوول گفت: در حال حاضر 17 معدن ˈدولومیتˈ در همدان وجود دارد که 12 معدن آن فعال و 300 هزار تن در سال استخراج دارند و چهار معدن به دلیل مشکلات محلی و حقوقی غیر فعال و یک معدن نیز در حال تجهیز است.
حقیقی افزود: با توجه به این که میزان متوسط ˈMgoˈ دولومیت های استان همدان به بیش از 21 درصد و عناصر مزاحم چون آهن به کمتر از نیم درصد می رسد، دولومیت استان همدان جزو عناصر ممتاز و پر کاربرد در صنایع شیشه و سایر صنایع مرتبط با آن است.
وی تأکید کرد: با وجود این ظرفیت گسترده دولومیت در همدان هنوز استخراج این ماده معدنی در همدان با متوسط استخراج استانداردهای جهانی متناسب نیست و باید به بیش از 500 هزار تن در سال افزایش یابد.
معاون امور معادن و اکشافات معدنی استان افزود: به همین دلیل استراتژی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درباره توسعه پایدار استخراج معادن دولومیت در استان، معرفی صنایع پایین دستی مرتبط با دولومیت و جذب سرمایه گذار در این حوزه است.
حقیقی ادامه داد: با توجه به اقدامات گذشته استحصال منیزیم از دولومیت که باعث افزایش ارزش افزوده خواهد شد در طرح آمایش صنعتی استان و جزو طرح های اولویت دار پروژه های صنعتی قرار گرفته است و از سرمایه گذاران در این حوزه حمایت جدی صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به این که منیزیم یکی از عناصر قلیایی خاکی محسوب می شود، گفت: به واسطه شباهت منیزیم به عنصر آلومینیم و مقاومت بالای آن در مقابل حرارت های شدید و سبک بودن می تواند جایگزین مناسبی برای فلزات سبک قرار گیرد.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان تصریح کرد: به همین دلیل منیزیم در صنعت خودرو سازی کاربرد وسیعی پیدا کرده و در تولید قطعات منیزیمی از سال 2003 تا 2008 رشد بسیاری داشته است و می تواند در آینده نقش مهمی در صنعت متالورژی نقش به سزایی داشته باشد.
حقیقی وجود ذخایر دولومیت در استان همدان را یک موهبت الهی دانست و افزود: با ایجاد ظرفیت های صنعتی متناسب با ذخایر مکشوفه نه تنها زمینه های رشد و شکوفایی اقتصاد استان آماده می شود بلکه مشکل اشتغال مرتفع و گام موثری برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در باره اقتصاد مقاومتی برداشته خواهد شد و کشور را از وابستگی به نفت نجات خواهد داد.
7532/551
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن