تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816457417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یکی از راهبردهای بسیج، تربیت نیروهایی در طراز انقلاب اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یکی از راهبردهای بسیج، تربیت نیروهایی در طراز انقلاب اسلامی است گرگان - ایرنا-گرگان – ایرنا- فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: یکی از برنامه های بسیج در مقابله با جنگ نرم دشمن مصونیت سازی و تربیت نیرو است و در اصل راهبردهای بسیج تربیت نیروهایی در طراز انقلاب اسلامی است.


به گزارش خیرنگار ایرنا، سردار ˈحسین باباییˈ روز شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان با اشاره به طرح شجره طیبه صالحین بسیج، اظهار کرد: از سال 1387یک نظامنامه در خصوص برنامه های تربیتی بسیج تدوین وبه نام شجره طیبه صالحین اجرایی وهدف آن تربیت نیروهایی در بخش های مختلف معرفتی، معنوی، سیاسی، دینی و همه نیازمندی های یک انسان کامل بود.
وی اضافه کرد: در این راستا ساز و کار تدوین و تمامی گروه های مقاومت بسیج در قالب حلقه های تربیتی فعالیت کردند.
سردار بابایی افزود: در این گروه ها اعضا با مسوول گروه در ارتباط بوده و نشست های مختلف در خصوص مباحث اخلاقی، آشنایی با قرآن و احکام، مباحث سیاسی که ولی فقیه بیان می کند و سیره شهدا برگزار می شود.
فرمانده سپاه نینوا در خصوص حلقه های صالحین اضافه کرد: در استان برای همه این مجموعه ها استاد داریم که مطالب را ارائه و پیگیری می کنند.
وی با بیان اینکه طرح حلقه های صالحین در استان رشد خوبی داشته و از لحاظ محتوایی نیز با هدایت حوزه علمیه قم غنی شده است، یاداور شد: در گلستان حلقه های زیادی در بین آقایان و بانوان در لایه های مختلف سنی تشکیل شده است.
به گفته وی، هدف از این اقدامات تربیت مردم بویژه نونهالان، نوجوانان و جوانان است تا با کمک آنان با صلابت بیشتر انقلاب اسلامی راه خود را ادامه دهد.
سردار بابایی با بیان اینکه در چندسال اخیر شاهد رشد روحیه دینی دربین بسیجیان هستیم، گفت: در همه ابعاد همچون ارتباط با مسجد، نماز، حجاب، قرآن، درک مفاهیم قرآنی، ارتباط مناسب با رفیق، معلم و جامعه، قدر شناسی از پدر و مادر و معلم، این نظام تربیتی هدف دارد و براساس آموزه های دینی افراد شایسته تحویل جامعه می شوند.
وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تلاش در عرصه های علمی، اظهار کرد: طی چند سال اخیر شاهد رشد بسیج در این زمینه ها بوده و امید داریم که این برنامه ها توسعه یابد.
فرمانده سپاه نینوا در ادامه با بیان اینکه حدود 40درصد جمعیت استان را اهل سنت تشکیل می دهند، افزود: حلقه های صالحین در حوزه های بسیج اهل سنت نیز فعالیت داشته با این تفاوت که در بحث احکام مطالب مطرح شده براساس فقه خود آنها ارائه می گردد و بقیه مباحث سیاسی، اخلاقی، اجتماعی مشترک است.
وی اضافه کرد: بسیج محور وحدت اقوام و مذاهب است و از همه طیف ها و قومیت ها در بسیج فعال هستند.
سردار بابایی تعداد حلقه های صالحین استان را افزون بر 12هزار حلقه بیان کرد و گفت: اعضای این حلقه ها از 10تا 22نفر متغیر هستند و بین آنها تعدادی بسیار فعال و برخی عادی می باشند.
به گفته وی، بسیج در گلستان از حیثت توسعه پایگاه ها جزو استان های برتر کشور بوده و در چهار سال گذشته با درخواست های مردمی 500پایگاه به پایگاه های قبل در استان افزوده شده است.
وی با بیان اینکه در بین اقشار مختلف بسیج حلقه های صالحین نیز فعال است، اظهار کرد: در فعالیت های بسیج بانوان فعال تر هستند.
سردار بابایی در خصوص تعداد مربیان این طرح نیز گفت: این تعداد شناور است و هر مربی از پنج تا 15حلقه را زیر پوشش دارد.
وی اضافه کرد: تاکنون 800مربی انتخاب شده اند که تعدادی از آنان فعال بوده و بخشی نیز از سال آینده فعالیت خود را آغاز می کنند.
فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه یکی ازمباحث مطرح شده در حلقه های تربیتی بسیج، اقتصاد مقاومتی است، افزود: تبیین اقتصاد مقاومتی که یکی از سیاست های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری است، طی دو سال اخیر در بین بسیجیان انجام و بسیار اثر گذار نیز بوده است.
سردار بابایی افزود: در خصوص اقتصاد مقاومتی دو گروه عمده نقش دارند که شامل مسوولان و سیاستگزاران برای تنظیم مقررات و تسهیل امور و نیر مردم در مقام اجرا هستند.
وی با بیان اینکه بسیج از خود مردم است و در این عرصه آماده تر از همه بوده است، گفت: امیدواریم با اقدامات دولت و مجلس بتوانیم در سطح گسترده و با روحیه انقلابی در عرصه اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.
فرمانده سپاه نینوا ادامه داد: برخی از حلقه ها تاکنون در عرصه اقتصادی ورود پیدا کرده و موضوع تولیدات خود را شروع کرده اند و شروع مناسبی در راستای گسترش فرهنگ کار، تلاش و تولید و قطع وابستگی بوده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه سپاه در خصوص اقتصاد مقاومتی برای سال آینده هنوز ابلاغ نشده است، افزود: تنها ارگان در کشور که از سال گذشته بعداز اعلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن از در جنگ اقتصادی وارد شده است، برنامه ریزی و ورود کرد، سپاه بود.
به گفته وی در این راستا یکی از موارد مهم مد نظر سپاه و بسیج، تلاش در جهت تامین امنیت غذایی جامعه است.
وی اضافه کرد: در این خصوص جلسات تبیینی با حضور اقشار مختلف مردم در راستای آشناسازی آنان برای ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی برگزار و طرحی برای شروع کار ارائه شد که مردم از آن استقبال کردند.
سردار بابایی افزود: در این خصوص در ده عرصه تولید مواد غذایی مردم را وارد کرد که از جمله در بحث طیور و ماکیان، پرورش ماهی، قارچ، زنبور عسل، دام سبک، ورمی کمپوست (کود کرمی)، صنایع بسته بندی مواد غذایی و داروهای گیاهی بود.
به گفته وی در این قالب مواد غذایی به نحو سالم و بدون اتکاء به صنعت پیشرفته تولید می شود.
فرمانده سپاه نینوا ادامه داد: با توجه به ابلاغ سیاست های سال آینده بسیج با قوت بیشتر در عرصه توسعه و بصورت وسیع تر وارد کار شده و مردم هم استقبال می کنند.
سردار بابایی تاکید کرد: انتظار داریم که مردم همانگونه که در حماسه سیاسی دشمنان را ناامید کردند در حماسه اقتصادی نیز باعث یاس دشمنان شوند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری نیز گفت: برای مقابله با جنگ اقتصادی با روحیه جهادی و با نگاه جهاد مقدس وارد شویم.
فرمانده سپاه نینوا در خصوص نقش حلقه های صالحین در بحث سبک زندگی نیز اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی و نحوه زندگی با محوریت اقتصاد پویا، مولد و غیر وابسته براساس اصول و شاخص های اعلامی از سوی مقام معظم رهبری یکی از مهمترین موضوعات سبک زندگی ایرانی اسلامی است و بسیج در این جهت کاربسیاری انجام داده و همچنین راه طولانی در پیش رو داریم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قریب 50سال مردم ایران از فرهنگ و اصالت دینی و سبک زندگی خود فاصله گرفته اند و هم اکنون ملغمه ای از سبک زندگی غربی با فرهنگ ،آداب و رسوم متفاوت آنها را به عنوان راه و رسم زندگی شاهد هستیم و این درحالی که اسلام دینی جامع بوده و برنامه هایی برای ابعاد شخصی و زندگی انسان ها و مطابق با فطرت و مورد پسند انسان دارد.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه ها این است که در این زمینه الگوسازی شود ، گفت: امیدواریم با حضور جوانان خلاق شاهد ترویج زندگی به سبک اسلامی باشیم .
سردار بابایی اضافه کرد: از حیث فرهنگ، تربیت دینی هم اکنون متاسفانه در ادبیات، پوشش، خوراک، خانه، معماری ساختمان ها و بسیاری از امور فاصله جدی از فرهنگ اسلامی خود گرفته ایم.
601
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن