تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803262603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید دولت لبنان برحق مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تاکید دولت لبنان بر"حق مقاومت"


بیانیه وزارتی دولت لبنان شامگاه جمعه با تاکید برحق مقاومت شهروندان لبنانی در مقابله با اشغالگری رژیم اسراییل، پاسخ به تجاوزهای این رژیم و بازپس گیری سرزمین های اشغالی تصویب شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، شامگاه جمعه و ساعت 23 بعد از بررسی پیشنهادها و تعدیل های صورت گرفته ، هیات وزیران لبنان به ریاست " میشل سلیمان " رئیس جمهوری و با حضور " تمام سلام " نخست وزیر و وزیران دولت وی در "بعبدا " کاخ ریاست جمهوری لبنان تشکیل شد و بیانیه وزارتی را به تصویب رساند.
بیانیه وزارتی دولت لبنان با تاکید بر" حق مقاومت " تصویب شد

به نظر می رسد که مجلس نمایندگان لبنان برای بررسی رای اعتماد به دولت تمام سلام بزودی تشکیل شود.
مهمترین و با اولویت ترین برنامه های این دولت که حدود 90 روز عمر آن است، برقراری امنیت و فراهم کردن زمینه انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان اعلام شده است.
در بیانیه وزارتی دولت تمام سلام آمده است: دولت لبنان وظیفه دارد و باید برای آزادسازی کشتزارهای شبعا ، بلندی های کفرشوبا و بخش لبنانی شهرک الغجر با همه وسائل مشروع تلاش کند و بر حق مقاومت شهروندان لبنانی در مقابله با اشغالگری اسراییل ، پاسخ به تجاوزهای آن و بازپس گیری سرزمین های اشغالی تاکید می شود.
" اشرف ربیعی " وزیر دادگستری دولت تمام سلام در خصوص بند مقاومت اعلام تحفظ کرد و این یک موضع قدیمی او و خارج از موضع گروه 14 مارس است.
سجعان قزی ، الان حکیم و رمزی جریح سه وزیرعضو حزب الکتائب نیز بطور موقت اعلام تحفظ کرده و قرار است نظر نهایی خود را بعداز مشورت درون حزبی اعلام کنند.
سجعان قزی در این باره به خبرنگاران گفت که جلسه کمیته سیاسی حزب الکتائب روز شنبه تشکیل می شود و در این باره تصمیم گیری می کند و این تصمیم می تواند خروج سه وزیر آن از دولت و یا موافقت با همه یا بخشی از بیانیه وزارتی باشد.
رمزی جریح نیز قرار نگرفتن مقاومت زیر نظر و سیطره دولت را علت تحفظ وزیران حزب الکتائب اعلام کرد و در عین حال گفت که این بیانیه با توافق و بعداز رایزنی ها و تماس های گسترده تصویب شده است.
در حالی این بیانیه با تاکید بر حق مقاومت ضد صهیونیستی در هیات وزیران لبنان تصویب شد که گروه 14 مارس در یک ماه گذشته و حتی قبل از آن با توسل به هر ترفندی تلاش کردند تا حق مقاومت مردم لبنان را سلب کنند و حتی
" فواد سنیوره " رئیس فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان ، " سامی جمیل " عضو حزب الکتائب و " سمیر جعجع " رئیس حزب نیروهای لبنانی تا آخرین لحظات تلاش کردند تا این بیانیه با حذف مقاومت و یا حداکثر با قرار گرفتن آن زیر سیطره دولت تصویب شود.
این سه تن در مراسمی که عصر جمعه به مناسبت نهمین سالگرد تشکیل گروه 14 مارس در بیروت برگزارشد، با حمله به حزب الله ، خواستار تصویب نشدن بندی درخصوص مقاومت در بیانیه وزارتی شدند و حتی دولت و مردم لبنان را همسو با گروه های تروریستی تکفیری تهدید کردند.
ناظران معتقدند که بیشتر سخنان این سه تن با بیانیه های گروه های تروریستی تکفیری که حزب الله و مردم لبنان را به جنگ و ترور، خونریزی تهدید می کنند، همخوانی داشت و کاملا همسو بود.
گفته می شود که سمیر جعجع تهدید کرده است اگر در بیانیه وزارتی نامی از مقاومت برده شود، از گروه 14 مارس خارج می شود.
براساس این گزارش این دومین جلسه هیات وزیران لبنان برای بررسی بیانیه وزارتی دولت تمام سلام بود که کمیته وزارتی در 10 جلسه نتوانسته بود آن را تصویب کند.
" علی حسن خلیل " وزیر دارای دولت لبنان گفت که طرح پیشنهادی " نبیه بری " رئیس مجلس نمایندگان در جلسه هیات وزیران مطرح و بعداز تعدیل صورت گرفته، در خصوص آن توافق شد.
گفته می شود که عبارت " ملت لبنان " به عبارت " شهروندان لبنان" تغییر کرده است.
"عبدالمطلب حناوی " وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت که تلاش های " میشل سلیمان" رئیس جمهوری سوریه موجب شد تا هیات وزیران به توافق رسیده و بیانیه وزارتی را تصویب کند.
این در حالی است که " اشرف ریفی " وزیر دادگستری و از اعضای گروه 14 مارس اعلام کرده بود که بیانیه وزارتی تصویب نمی شود و تمام سلام استعفا خواهد کرد.

ناظران معتقدند که لبنان با تصویب بیانیه وزارتی دولت تمام سلام در آخرین روزهای مهلت قانونی لبنان از یک پیچ سخت و خطرناک سیاسی دیگر عبور کرد.
این بیانیه وزارتی درحالی تصویب شد که کمیته وزارتی تدوین آن بعداز 10 جلسه فشرده و24 روز پراز کش و قوس های سیاسی، نتوانسته بود به توافق برسد و این بیانیه را تصویب و صادر کند.
جلسه دهم کمیته تدوین بیانیه وزارتی عصر سه شنبه گذشته در کاخ نخست وزیری لبنان برگزار شد اما اعضای آن به توافق دست نیافتند و تنها تصویب شد که پرونده این بیانیه درهیات وزیران بررسی شود.
هیات وزیران دو جلسه را برای بررسی این بیانیه اختصاص داد.
 


شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن