تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815342568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف از مجازات زندانیان ، اصلاح مجرمین و بازگشت آنها به زندگی اجتماعی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هدف از مجازات زندانیان ، اصلاح مجرمین و بازگشت آنها به زندگی اجتماعی است شیراز - ایرنا ، رییس کل دادگستری استان فارس در مراسم اختتامیه جشنواره هنری زندانیان هدف از مجازات زندان را اصلاح مجرمین و بازگشت آنها به زندگی اجتماعی عنوان کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، ذبیح الله خدائیان اظهار داشت: در گذشته مجرم را دشمن جامعه دانسته و او را حبس می کردند تا مکافات عمل خود را پس داده و متنبه شود؛ بر این اساس در قانون مجازات عمومی سال 1304 که تا سال 1352 اعتبار داشت مجازات حبس با اعمال شاقه را پیش بینی نموده بودند و زندانیان را در زندانها به کار سخت می گرفتند و شخصیت آنها را تخریب می کردند اما به مرور زمان صاحب نظران به این نتیجه رسیدند که ادامه چنین روشی نه تنها برای جامعه مفید نیست بلکه راه بازگشت مجرمین به زندگی عادی را سد می کند.
وی افزود : امروزه سعی می شود با انجام کارهای اصلاحی و تربیتی شخصیت مجرمین را بازسازی نمایند .
رییس کل دادگستری فارس هنر را یکی از راهکارهای تربیتی ارزیابی کرد و افزود: هنرمندان پیامهای اصلاحی خود را غیر مستقیم به مددجویان منتقل می کنند زیرا انسانها در مقابل امر و نهی مستقیم مقاومت می کنند .
دکتر خداییان با اشاره به شیوه های تربیتی در اسلام افزود: حضرت امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) زمانی که دیدند وضوی آن پیرمرد اشکال دارد به جای اعتراض به او از وی خواستند در گرفتن وضو بین آنها قضاوت نماید و آن مرد بدون مقاومت به اشتباه خود اعتراف نمود و راهنمایی آنها را پذیرفت .
رییس شورای قضایی استان فارس اثر هنر را سریع، عمیق و ماندگار دانست و بیان داشت: کاری را که با نمایش یک فیلم یا تئاتر و نقاشی و یا در قالب شعر می توان انجام داد ، با دهها سخنرانی انجام نمی شود .
خداییان هنر را زبان بین المللی خواند و گفت: یکی از موانع انتقال فرهنگها تفاوتهای زبانی است اما هنر پیام خود را به مردم با هر زبانی منتقل می کند .
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و استکبار جهانی گفت: آنها برای تسخیر فرهنگی سایر کشورها از شیوه های هنری مانند فیلم و سریال بیشترین استفاده را می کنند به نحوی که مردم سایر جوامع بدون اینکه متوجه باشند همان راهی را می روند که آنها می خواهند .
رییس کل دادگستری استان فارس راه مقابله با تهاجم دشمنان را به کارگیری آموزه های دینی دانست و افزود: اسلام دینی جامع و کاملی است که برای تمام شئون زندگی برنامه دارد و از شیوه های هنری در تعالی انسانها بیشترین استفاده را می کند .
وی اظهار داشت : هر چند کار در زندان بسیار سخت و طاقت فرساست اما همان طور که خداوند متعال فرموده است، نجات یک انسان، نجات همه انسانهاست ؛ اگر مسئولان زندان موفق شوند که انسانی را از ضلالت و گمراهی نجات دهند می توانند امیدوار باشند که مشمو ل این آیه شریفه خواهند بود و این امر خستگی را از تن آنها بیرون خواهد کرد.ک/2
677
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن