محبوبترینها
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1840192372
ماجرای «فدک» چیست؟
واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ماجرای «فدک» چیست؟
با توجه به ایام فاطمیه و نزدیکی به شهادت حضرت زهرا، «خبرنامه دانشجویان ایران» در نظر دارد تا مباجثی را پیرامون حضرت زهرا، روایات تاریخی در مورد ایشان و ماجراهای مربوط به ایشان و شهادت ایشان را به صورت روزانه منتشر نماید.
به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ؛پس از رحلت پیامبر دو حادثه مهم و سرنوشت ساز روی داد که تمامی حوادث بعد از آن را تحت تأثیر قرار داد. این دو حادثه یکی تشکیل سقیفه و غصب خلافت مسلمین و دیگری غصب فدک یعنی قطعه زمین اهدایی حضرت پیغمبر به دخترش حضرت زهرا بود.حال اینکه فدک چه بود و ماجرای آن چگونه بود به طور مختصر با روایات تاریخی در ذیل شرح داده شده است: ** موقعیت جغرافیایی فدک فدک دهکده ای در شمال مدینه بود که تا آن شهر دو یا سه روز راه فاصله داشت. این دهکده در شرق خیبر و در حدود هشت فرسنگی آن واقع بود و ساکنانش همگی یهودی شمرده می شدند. امروزه فاصله خیبر تا مدینه را حدود 120 یا 160 کیلومتر ذکر می کنند. ** فدک و رسول خدا (ص) درسال هفتم هجرت، پیامبر خدا (ص( برای سرکوبی یهودیان خیبر که علاوه بر پناه دادن به یهودیان توطئه گر رانده شده، از مدینه به توطئه و تحریک قبایل مختلف علیه اسلام مشغول بودند، سپاهی به آن سمت گسیل داشت و پس از چند روز محاصره، دژهای آن راتصرف کرد. پس از پیروزی کامل سپاه اسلام - با آن که اختیار اموال و جان های شکست خوردگان همگی در دست پیامبر (ص) قرار داشت، رسول خدا (ص) با بزرگواری تمام، پیشنهاد آنان را پذیرفت و به آن ها اجازه داد نصف خیبر را در اختیار داشته باشند و نصف دیگر از آن مسلمانان باشد. بدین ترتیب، یهودیان در سرزمین خود باقی ماندند تا هر ساله نصف درآمد خیبر را به مدینه ارسال دارند. هنگامى که خبر خیبریان به دهکده فدک رسید، همگى حاضر شدند که با پیامبر گرامى از در صلح وارد شوند و نیمى از اراضى فدک را در اختیار پیامبر (ص ) بگذارند و نیمى دیگر را به خود اختصاص دهند و در برابر آن در انجام مراسم مذهبى کاملا آزاد باشند و حکومت اسلامى امنیت منطقه آنان را حفظ کند. و بعد از آن پیغمبر آن زمین ها و باغات را به حضرت زهرا واگذار کردند. ** تفاوت فقهی حکم خیبر و فدک ظاهرا رفتار رسول خدا درباره فدک و خیبر یکسان است ولی در واقع حکم فقهی این دو سرزمین متفاوت است چون مناطقی که به دست مسلمانان تسخیر می شود، دو گونه است: اول مکان هایی که با جنگ و نیروی نظامی گشوده می شود: این سرزمین ها که در اصطلاح "مفتوح العنوة " (گشوده شده با قهر و سلطه) خوانده می شود، به منظور تقدیر از تلاش جنگجویان مسلمان در اختیار مسلمانان قرار می گیرد و رهبر جامعه اسلامی چگونگی تقسیم یا بهره برداری از آن را مشخص می سازد که منطقه خیبر، جز دو دژ آن به نام های "وطیح " و "سلالم"، این گونه بود. دوم مکان هایی که با صلح گشوده می شود. یعنی مردم منطقه ای با امضای پیمان صلح، خود را تسلیم می کنند و دروازه های شهر خود را به روی مسلمانان می گشایند. قرآن کریم اختیار این نوع سرزمین ها را تنها به شخص رسول خدا (ص) سپرده است و سایر مسلمانان در آن هیچ حقی ندارند. یک و دو دژ پیش گفته خیبر این گونه فتح شد. بنابراین، مالکیت آن در اختیار شخص رسول خدا (ص) قرار گرفت طبری مورخ بزرگ می گوید: فدک ملک خالص پیامبر خدا (ص) بود. زیرا مسلمانان آن را با سواره نظام و پیاده نظام نگشودند. ** ارزش اقتصادی فدک درباره ارزش اقتصادی فدک بسیار سخن گفته اند. برخی از منابع شیعی درآمد سالیانه آن را بین 24 هزار تا 70 هزار دینار نوشته اند و برخی دیگر، نصف در آمد سالیانه آن را 24 هزار دینار نگاشته اند.ابن ابی الحدید معتزلی نقل می کند که ارزش درختان خرمای این ناحیه برابر با ارزش درختان خرمای شهر کوفه در قرن هفتم بود. به نظر می رسد می توان تا حدودی ارزش واقعی اقتصادی فدک را از یک گزارش تاریخی زمان خلافت عمربن خطاب فهمید. یعنی وقتی خلیفه دوم تصمیم گرفت فدکیان یهودی را از شبه جزیره عربستان اخراج کند، دستور داد نصف فدک را که سهم آنان بود، از نظر زمین و درختان و میوه ها قیمت گذاری کنند. کارشناسان ارزش آن را 50 هزار درهم تعیین کردند و عمر با پرداخت این مبلغ به یهودیان فدک، آن ها را از عربستان بیرون راند. ** اعطای فدک به حضرت زهرا (س) چنانکه در روایات فراوان شیعه و اهل سنت آمده است، رسول خدا (ص) در زمان حیات خود فدک را به فاطمه زهرا(س)واگذار کردند و این سه سال قبل از رحلت پیامبر بود؛ یعنی همان ایامی که فدک به تصرف آن حضرت درآمد. طبرسی در مجمع البیان، ذیل تفسیر آیه: " وَآتِ ذَا الْقُرْبَی حَقَّهُ وَالْمِسْکِین وَابْن السَّبِیلِ" از امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) و نیز ابوسعید خدری چنین روایت می کند: " همینکه آیه کریمه به پیامبر(صلی الله علیه وآله) دستور داد حقّ ذوی القربی؛ یعنی خویشاوندان پیامبر و مسکین و در راه مانده را بدهد، آن حضرت فدک را به فاطمه(سلام الله علیها)داد و سه سال قبل از وفات حضرتش در دست فاطمه بود. همین مطلب را سیوطی در درّالمنثور از ابی سعید خدری نقل کرده است: "چون آیه شریفه نازل شد پیامبر(صلی الله علیه وآله) فاطمه(علیها السلام) را فراخواند و فدک را به او داد." ** غصب فدک حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) در نامه ای به والی بصره می نویسند :" آری از آن چه آسمان بر آن سایه افکنده است، فدک در دست ما بود. مردمی بر آن بخل ورزیدند و مردمی سخاوتمندانه از آن چشم پوشی کردند." به نظر می رسد اقدام دستگاه حاکمه نیز در غصب فدک همان هدف را تعقیب می کرد که اشاره شد و آن تهی دست نمودن خاندان پیامبر از بنیه مالی بود. ** اختلاف حضرت زهرا (س) با حکومت بر سر فدک چگونه بود؟ گزارش های منابع شیعی و سنی نشان می دهد حضرت زهرا (س) و حکومت هر یک دو ادعا درباره فدک داشتند : الف) ادعاهای حضرت زهرا (س) چنان که نزد شیعیان مشهور است، حضرت زهرا (س) فدک را ملک خود می دانست و برای اثبات مالکیت خود دو راه بخشش و ارث را پیگیری کرد. ابتدا آن حضرت اعطای فدک از طرف رسول خدا به خود را یاد آور و خواستار باز پس گرفتن این سرزمین از حکومت وقت شد اماوقتی از این راه به نتیجه ای نرسید و حکومت شهادت گواهان حضرت زهرا (س) را نپذیرفت، ایشان از راه دیگر وارد شد و از حکومت خواست میراث پدرش را که فدک نیز بخشی از آن است، به او واگذار کند و در این مورد به نص آیه قرآن درباره ارث متمسک شد که می فرماید : خداوند به شمار درباره [ارث] فرزندانتان سفارش می کند که سهم پسر دو برابر دختر است . . . " ابوبکر در برابر این آیه چنان استدلال کرد که انبیا از خود ارث باقی نمی گذارند. حضرت زهرا (س) فرمود: چگونه است که هر گاه تو درگذشتی فرزندانت از تو ارث می برند اما ما از رسول خدا (ص) ارث نمی بریم؟ ! آن گاه به آیات دیگر قرآن که در موارد مختلف از ارث پیامبران گذشته سخن به میان آورده است،مانند آیه ششم سوره مریم و آیه شانزدهم سوره نمل تمسک جست. در آیه ششم سوره مریم، حضرت زکریا بیان می دارد که "خداوندا، من از خویشانم که پس از من وارثانم خواهند شد، بیمناکم .. . پس فرزندی به من عطا کن که از من و آل یعقوب ارث برد ." در آیه شانزدهم سوره نمل از ارث بردن سلیمان پیامبر، از پدرش داوود پیامبر سخن به میان آمده است. ب) ادعاهای حکومت! حکومت در مقابل حضرت (س) عمدتا دو ادعا مطرح کرد: 1-صدقه بودن فدک معنای این عبارت آن است که پیامبر اکرم (ص) فدک را به کسی نبخشید و با آن به گونه صدقه جاریه برخورد کرد .یعنی رسول خدا (ص) از درآمد فدک زندگانی شخصی حضرت فاطمه زهرا (س) و دیگر بنی هاشم را تامین می کرد و مازاد آن را در راه خدا به مصرف می رساند. از آن جا که ابوبکر خود را جانشین مشروع پیامبر اکرم (ص) می دانست، می خواست با در اختیار گرفتن فدک، این مشروعیت ادعایی را برای همگان به اثبات برساند و چنان اعتقاد داشت که چشم پوشی از این زمین نوعی خلل در مشروعیت حکومتش پدید می آورد . 2- حدیث نفی ارث پیامبران منظور از این حدیث، روایتی است که ابوبکر آن را از پیامبر اکرم (ص) چنین نقل کرد: "ما جماعت پیامبران از خود ارث باقی نمی گذاریم . هر چه از ما ماند، صدقه است ".درباره این حدیث باید یادآور شد: 1- تا آن زمان این حدیث را جز ابوبکر هیچ کس نشنیده بود. بسیاری از محدثان نیز بر این نکته اتفاق نظر دارند که راوی این حدیث تنها ابوبکر بود . البته بعدها پشتیبانانی چون مالک بن اوس یافت و در دهه های بعد عمر، زبیر، طلحه و عایشه نیز در شمار مؤیدان آن جای گرفتند. 2- ابوبکر با نقل این حدیث ناقل سخن پیامبر اکرم (ص) بود و در طرف مقابل، حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) و ام ایمن ناقل سخن و کردار پیامبر اکرم (ص) مبنی بر بخشش فدک بودند . بدیهی است باتوجه به فزونی شمار ناقلان در این سمت و نیز شخصیت آن ها که بیش ترین تاییدات را از سوی پیامبر اکرم (ص) دارایند، باید قول آن ها بر قول ابوبکر مقدم شود. 3- این حدیث با آیات متعددی از قرآن که در آن میراث انبیا مطرح شده است، منافات دارد و بدیهی است نمی توان تنها با یک حدیث در مقابل این آیات صریح ایستادگی کرد. 3- اگر طبق این حدیث معتقد شویم پیامبر اکرم (ص) هیچ گونه مالی به ارث نگذاشت، چگونه است که طبق نقل اهل سنت بعضی از اموال آن حضرت (ص) مانند وسایل شخصی و نیز حجره های آن حضرت (ص) به ارث می رسید.
خطبه فدکیه از زبان حجت الاسلام و المسلمین پناهیان اشعار فاطمی: وقتی سرت را روی بالش می گذاریآنقدر میترسم مبادا بر نداری تو آفتاب روشنی در خانه ی ماتو آفتاب روشنی هر چند تاری فردا کنار سفره با هم می نشینیمامروز را مادر اگر طاقت بیاری تو آنچنان فرقی نکردی غیر از این کهآیینه بودی شدی آیینه کاری آلاله می کاری و باران می رسانیچه بستر پر لاله ای ؟ چه کشت و کاری آنقدر تمرین می کنی با دستهایتتا شانه را یک مرتبه بالا بیاری بگذار گیسویم به حال خویش باشداصلاً بیا و فرض کن دختر نداری ...علی اکبر لطیفیان****من میروم دگر ز کنارت پسر عمودیدار ما به روز قیامت پسر عمو من میروم و مونس شب هات میشودیک چاه و قبر مخفی و غربت پسر عمو من حاضرم قسم بخورم که ندیده اماز تو به غیر مهر و محبت پسر عمو زانو گرفته ای به بغل مثل کودکانخیبر شکن روزهای شجاعت پسر عمو دنیای تو مگر که به آخر رسیده استبرخیز جان من به فدایت پسر عمو چشمت کجاست قطره اشکی به من بدهمیخواهمش برای شفاعت پسر عمو گریه مکن فدای سرت هرچه شد ؛زیاد.........کاری نبود عمق جراحت پسر عمو شرمنده ام غلاف عدو دست من بریدبر دوش مانده بار خجالت پسر عمو سید حمیدرضا برقعی *** در مدينه مي زنند اين خانه را در بيشتررفت و آمدها شده بعد از پيمبر بيشتر گل که پرپر شد شميمش را همه حس ميکنندمي رسد از کوچه عطر ياس پرپر بيشتر اجر پيغمبر ادا با شعله های کینه شدبین آن دیوار و در شد سهم کوثر بيشتر چوب ميسوزد ولي آهن ز جنس ديگريستداغ شد در بين آتش ميخ آن در بيشتر آه سيلي بي هوا سخت است از نامحرمانپيش چشم غيرت اللّهي شوهر بيشتر کاش جای دست مولا چشم او را بسته بودپیش چشمان علی می زد به مادر بیشتر داغ محسن، هجر بابا، زخمهای بیشماراز نفس انداخت او را فکر حیدر بیشتر با عمویش حمزه از دوران غربت گفته استاز دو دست بستهي سردار خیبر بیشتر خواست تا روي کبودش را نبيند مرتضييارياش کرده ست بين خانه معجر بيشتر قلب زينب خون شده از حرف هاي مادرشاز وصيت هاي او در روز آخر بيشتر کهنه پيراهن براي کشتن زينب بس استميکشد او را ولي گودال و خنجر بيشتر در هجوم سنگ ها لب ميشود پرپر وليبر فراز نيزه اي باشد اگر سر بيشتر آه جانسوز است چوب خیزران و زخم لبپیش چشم خسته و خونبار خواهر بیشتر باز سیلی التیام داغ بابایی شدهارث مادر می رسد بی شک به دختر بیشتر یوسف رحیمی **** نگاه مبهمی امشب به آسمان داریخدا به خیر کند نیتی نهان داری چه دیده ای که شدی سیر از من و باباکه قصد شعله کشیدن به باغ مان داری حسین این طرف و آن طرف حسن انگارخدا نکرده سر ترک این و آن داری بس است دسته دستاس هم پر از خون شداگر غلط نکنم قصد پخت نان داری هزار شکر که دست تو لرزشی دارددلم خوش است عزیزم کمی تکان داری نه زخم بسترت این روزها رهایت کردنه از حرارت و از سرفه ها توان داری نوازشم مکن از طرز شانه ات پیداستمیان سینه خود درد بی امان داری که چند دنده فقط سالم است باقی نهچقدر زخم و ترک روی استخوان داری شکست دست تو را قنفذ و نفس میزدهنوز نام علی باز بر زبان داری مغیره میزد و میگفت خسته ام کردیکه بعد این همه ضربه هنوز جان داری شما چهار بهشتید پس چرا سه کفنچقدر حرف نگفته برای مان داری وصیتت شده تا از حسین نوحه کنمشب است و باز پرستار روضه خوان داری نفس بده که بگویم چه گفته ای با منغروب میشود و تو نفس زنان داری.... ....به روی خیمه پر شعله خاک میریزیکه چند دختر نوپا در آن میان داری دو دست دخترکی روی گوش ها میگفت:تو هم به روی سرت زخم خیزران داری تو دست بر سر او میکشی و میگوئیچقدر لخته خون بین گیسوان داری رباب در بغلت ضجه میزند بی بیبه نیزه دار بگو طفل بی زبان داری حسن لطفی **** پس از مصیبت در، در بدر شدم ، مادرهمین که از خبرت با خبر شدم مادر نوشته اند : چهل تن به یک نفر من هماسیر صورت آن یک نفر شدم مادر میان شعله ی آتش چه آمده به رختکه من ز داغ رخت شعله ور شدم مادر ؟ چه آمده به سرت ؟ باز چهره پوشاندی !دوباره زخمی زخم بصر شدم مادر ؟ حسن نگاه به دیوار خانه می نالد:شهید روضه ی مسمار در شدم مادر! نشسته ام .. که تو شب ها دگر نمی خوابیشکسته ام ز غمت، پیر تر شدم مادر رهم دهید به خانه که بی لیاقت منبه روضه خوانیتان مفتخر شدم مادر دعا کنید برایم به حق چادرتاننیازمند دعای سحر شدم مادر شما که عازم راه سفر شدی مادر،پس از شما چقدر در بدر شدم مادرمجتبی کرمی
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1392 - 20:05
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]
صفحات پیشنهادی
ماجرای عدم همراهی خبرنگاران در سفرهای مقامات دولتی چیست؟
ماجرای عدم همراهی خبرنگاران در سفرهای مقامات دولتی چیست شنیده شده که یکی از مسئولان ارشد اجرایی دولت خبرنگاران و اهالی رسانه را مزاحمانی خوانده که دولت را اذیت میکنند به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس سایت رجانیوز نوشت آزادی مطبوعات و رسانه و استقبال از خبرنگاران و مماجرای استيضاح 6 وزير کابينه چيست؟
ماجرای استيضاح 6 وزير کابينه چيست اخيرا در يکي از دستگاهها مديري منصوب شده که دوسال عضو گروهک منافقين بوده لذا با استعلامي که پس از انتصاب اين فرد صورت گرفته مي خواهند او را برکنار کنند سيد شکرخدا موسوي عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با آريا درباره استيضاح شبرنامه وزیر ارشاد درباره تأکیدات مقام معظم رهبری چیست؟
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳ ۱۵ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دربارهی اقداماتی که میخواهد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزهی فرهنگ انجام دهد گفت من در همان روز صحبتهایی را مطرح کردم و واکنشی نسبت به این موضوع داشتم ما باید حساسیت بیشتری نسبت به هتک حرمت مقدسات در حوزهیمهدی کوچکزاده در گفتوگو با فارس: افسارگسیختگی برخی رسانهها به دومخردادیها برمیگردد/ آقای رئیسجمهور جواب
مهدی کوچکزاده در گفتوگو با فارس افسارگسیختگی برخی رسانهها به دومخردادیها برمیگردد آقای رئیسجمهور جواب هتک حرمت به مقدسات چیست نماینده مجلس شورای اسلامی گفت افسارگسیختگی برخی رسانهها مربوط به دوستان رئیس جمهور در دوم خرداد مربوط میشود مهدی کوچکزاده در گفتوگو با خبرنگحجتالاسلام عالمزاده در گفتوگو با فارس: شاهکلید خانهتکانی دل چیست/ مرگ تدریجی یک دل به روایت امیرالمؤمنین(
حجتالاسلام عالمزاده در گفتوگو با فارس شاهکلید خانهتکانی دل چیست مرگ تدریجی یک دل به روایت امیرالمؤمنین ع مدیرگروه اخلاق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت همان گونه که برای ایام عید خود را موظف به خانه تکانی میدانیم به همان نسبت هم باید مراقب باشیم که خانه دل از آلودگیهااز حسادت به شیار 143 تا مرزبندی های حجت الله خان/ ماجرای فیلمسازانی که از ضد انقلاب بودن خود بی خبرند!
از حسادت به شیار 143 تا مرزبندی های حجت الله خان ماجرای فیلمسازانی که از ضد انقلاب بودن خود بی خبرند ایوبی - آبیار چی می شد بجای همدلی با سینماگرای غیر قانونی و غیر همسو با مردم زحمتکش سیاست زده یه دو کلمه هم محض دلخوشی از فیلم شیار 143 حرف می زدید و بجای تهدید های نامحسوبنیاد شهید ماجرای نشریه اش را پیگیری کند
بنیاد شهید ماجرای نشریه اش را پیگیری کند کد خبر ۳۸۵۸۸۳ تاریخ انتشار ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴ ۵۴ - 11 March 2014 نماینده مردم تهران در مجلس گفت در چند وقت اخیر عدهای تقدسزدایی از احکام شرع و حتی بعضاً غیر انسانی خواندن برخی از دستورات صریح اسلام را دنبال میکنند که به نظر میرسد سعمشکل شما با «ترمز داشتن» چیست؟
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸ ۲۶ سخنرانی حجتالاسلام و المسلمین جناب آقای ناطق نوری در مجلس ختم مرحوم حاج ابوالفضل حاجی حیدری با تحلیلهای متفاوتی ازسوی سیاسیون و اصحاب رسانه مواجه شد به گزارش ایسنا محمدحسین معزی با این مقدمه در خبرآنلاین نوشت از جمله جناب آقای حسین شریعتمداری درروایت کارگردان «تابو» از ماجرای غرق شدن الناز شاکردوست
فرهنگ و هنر سینمای ایران روایت کارگردان تابو از ماجرای غرق شدن الناز شاکردوست خسرو معصومی کارگردان فیلم سینمایی تابو که الناز شاکردوست بازیگر این فیلم در یکی از صحنهها در دریا دچار مشکل شده بود در این باره توضیح داد خسرو معصومی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با بماجرای چاقوکشی نصرت رحمانی برای رضا براهنی
ماجرای چاقوکشی نصرت رحمانی برای رضا براهنیرضا براهنی آمد کافه فیروز و اتفاقا زمانی بود که نصرت رحمانی باز هم داشت این حرف را میزد که چرا احمد شاملو به این جواب داد و این کیه که احمد رفته و در مجله به این جواب داده و یکهو رضا براهنی آمد داخل و نصرت هم او را زد و اسفندمحجتالاسلام رستمنژاد در گفتوگو با فارس عنوان کرد ماجرای نگارش «اللمعةالدمشقیه» و ۱۳ قرن تدریس آن در حوزه
حجتالاسلام رستمنژاد در گفتوگو با فارس عنوان کردماجرای نگارش اللمعةالدمشقیه و ۱۳ قرن تدریس آن در حوزهعضو هیأت علمی جامعةالمصطفی ص العالمیه گفت شهید اول در پاسخ به درخواست حاکم خراسان مبنی بر پذیرش زعامت خراسان کتاب لمعه را که یک دوره فقه شیعه بر مبنای فقه اهل بیت ع بودماجرای چاقوکشی نصرت رحمانی برای رضا براهنی/ اگر فرانسه بود «رمبو» میشد
ماجرای چاقوکشی نصرت رحمانی برای رضا براهنی اگر فرانسه بود رمبو میشد فرهنگ > کتاب - اسفندماه مصادف است با سالروز تولد نصرت رحمانی شاعر عصیانگری که رضا براهنی را کتک زد و برایش چاقو کشید محمود استادمحمد - هنرمند فقید تئاتر - در یک گفتوگو ماجرای عجیبی را اآیتالله قرهی مطرح کرد علت سستی در عمل به روایت امام صادق(ع)/ سرور همه اعمال چیست
آیتالله قرهی مطرح کردعلت سستی در عمل به روایت امام صادق ع سرور همه اعمال چیستمدیر حوزه علمیه امام مهدی عج با اشاره به اینکه چرا بعضی مواقع در عمل سست هستیم گفت اگر بخواهید در عمل کم نیاورید باید متخلّق به اخلاق الهی باشید چون متخلّقین به اخلاق الهی در عمل کم نمیآورند براز سکوت این شیخ اصولگرایان چیست؟
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹ ۳۸ این روزها قم دو یزدی متفاوت را به خود میبیند یکی آیت الله مصباح یزدی که تبدیل به منتقد شماره یک دولت یازدهم شده است و دیگری آیت الله محمد یزدی که این روزها روزه سکوت گرفته است و کمتر سخن میگوید به گزارش ایسنا نامه نیوز در ادامه نوشت رئیس موسسه ام«پاپاراتزی نیستیم» منتشر شد/ ماجرای طعنه توماس فریدمن به روزنامه نگاران ایرانی
فرهنگ و ادب بازار نشر پاپاراتزی نیستیم منتشر شد ماجرای طعنه توماس فریدمن به روزنامه نگاران ایرانی تازهترین کتاب حسین انتظامی معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان پاپاراتزی نیستیم منتشر شد به گزارش خبرگزاری مهر کتاب «پاپاراتزی نيستيم&raهر ایرانی یک نهال به کشورش هدیه دهد/ ماجرای شباهت چشمهای یک خواننده و مجری!
فرهنگ و هنر رادیو و تلویزیون یک روز سبز با هنرمندان هر ایرانی یک نهال به کشورش هدیه دهد ماجرای شباهت چشمهای یک خواننده و مجری 15 اسفند فرصتی یک روزه بود تا هنرمندان با حضور در موزه دارآباد کاشتن یک دوست خوب را تجربه کنند دوستی که درخت نام دارد و در این مراسم خواننده شناختهماجرای بازیگر شدن یک فوتبالیست
ماجرای بازیگر شدن یک فوتبالیست پژمان جمشیدی معتقد است پیمان قاسم خانی با هوش خود میتواند در مقام نویسنده فیلمنامه پژمان این اثر سینمایی را جذاب کند مهر پژمان جمشیدی بازیکن سابق فوتبال و بازیگر این روزهای تلویزیون و تئاتر با بیان این مطلب که فیلم سینمایی پژمان در مرحله نگا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها