تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813176608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان ها در هفته گذشته/ مهربانی و جفا با محیط زیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استان ها در هفته گذشته/ مهربانی و جفا با محیط زیست ایرنا - استان ها - هفته گذشته دو واقعه مهم در محیط زیست کشور رخ داد که یکی پشیمانی شکارچی اهل نقده آذربایجان غربی بود و با رهاسازی کبک هایی که شکار کرده بود، مهربانی خود را نشان داد ولی واقعه دیگر، مضروب کردن یک گرگ در دیواندره کردستان بود که عده قلیلی این کار را کردند.


نقده - یک شکارچی نادم در شهرستان نقده آذربایجان غربی 20 سال بود که شکارچی کبک بود ولی 20 کبک را در دامان طبیعت رهاکرد. فرامرز سفری رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده یکشنبه گفت:این شکارچی اوایل امسال توسط ماموران یگان حفاظت این اداره هنگام شکار کبک در ارتفاعات این شهرستان دستگیر شده بود که پس ازارشاد توسط این ماموران هم اکنون به یکی از دوستداران حیات وحش بویژه پرندگان در این شهرستان تبدیل شده است .

دیواندره - چند فرد انگشت شمار، گرگ سرگردانی را در شهر دیواندره کردستان با ضربات چوب و لگد تا آستانه مرگ بردند و بدنش را با طناب به یک تراکتور بستند تا اینکه ماموران آتش نشانی از راه رسیدند و این گرگ را با خود ببرند تا کارکنان محیط زیست استان کردستان از سنندج بیایند و به تمیار گرگ بپردازند.شهرستان دیواندره حافط محیط زیست ندارد.این گرگ اکنون در محیط زیست کردستان در سنندج با کمک دامپزشکی تحت درمان است،اما وضعیت مناسبی ندارد.

انزلی - رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور گفت: برای نجات جنگل ها باید 10 سال بهره برداری از آنها را متوقف کنیم. محمدرضا تابش، شنبه دراین گردهمایی که در انزلی اظهار کرد: اکنون استان های گیلان ، مازندران و گلستان به مثابه ریه تنفسی ایران در معرض بزرگترین چالش های زیست محیطی قرار دارند.

ارومیه - مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ریزگردهای نمکی، شنهای روان و شوری آبهای زیرزمینی مهمترین عواقب خشکی دریاچه ارومیه هستند.حسن عباس نژاد عصر چهارشنبه در جلسه اعضای استانی شورای منطقه ای مدیریتی حوضه آبخیز دریاچه ارومیه افزود: در برخی از روزهای سال، این پدیده ها در مناطقی از سواحل دریاچه ارومیه مشاهده شده که در صورت بی توجهی با گذشت زمان بر ابعاد آن افزوده خواهد شد.

** افتخار برای سیستان و بلوچستان

زاهدان - زهرا اربابی برای نخستین بار به عنوان یک زن معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد و یکشنبه در نشستی در استانداری با معاونان برنامه ریزی و اشتغال و توسعه مدیریت و منابع انسانی خود را معرفی کرد.اربابی متولد 1344 دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی در مقطع دکترا، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان و عضو غیر موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار است و پیش از این نیز علاوه بر مسوولیت های اداری و مالی، رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد زاهدان بوده است.

** خارجی ها در ایران

چابهار- حکمران ایالت بلوچستان پاکستان گفت: امنیت مردم و سربازان ایرانی برای ملت و دولت پاکستان کمتر از دغدغه مسوولان و مردم ایران نیست و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.محمد خان آچک زهی در سفر به چابهار یکشنبه شب درگفت و گو با ایرنا با اشاره به تلاش ها و فعالیت های انجام شده بین دو کشور برای آزادی سربازان ایرانی افزود: پنج سال وقفه در تشکیل کمیسیون مشترک مرزی بین دو کشور ایران و پاکستان باعث بروز مشکلات و سو تفاهم شده که با توجه به نشست وتلاش های اخیر و توافق های انجام شده، این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

اصفهان - کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یکشنبه شب برای بازدید از جاذبه های تاریخی اصفهان وارد این شهر شد.رسول زرگرپور استاندار و تعدادی از مقامات این استان در فرودگاه شهید آیت الله بهشتی اصفهان از اشتون استقبال کردند.کاترین اشتون عصر شنبه به دعوت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

**رییس مجلس و وزیر ارشاد در فارس

شیراز- نخستین یادواره علامه دوانی چهارشنبه و پنجشنبه در کارزون فارس برگزار شد و این یادواره میزبان علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

** بهانه ای برای تعطیلی

اصفهان- بارش برف، مدارس شهرستان فریدونشهر در غرب استان اصفهان را چهارشنبه به تعطیلی کشاند. بارش برف از سه شنبه شب در این شهرستان آغاز شد.

**واگن ها و امید به پایان مشکلات

شیراز - طی آیینی از پنج واگن به عنوان نخستین واگن های قطار شهری شیراز که از گمرک بندرعباس ترخیص و وارد شیراز شده بود، عصر سه شنبه با حضور مسوولان رونمایی شد تا شاید مشکلات 11 ساله مردم برای تردد در این شهر که به دلیل حضور کارگاههای و موانع قطار شهری است، اندکی کم شود.خلیل رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس گفت:این پایان کار نیست و تا تکمیل و اجرای دیگر فازهای این پروژه هنوز راه زیادی در پیش است و دغدغه های زیادی داریم.

** کانون در آتش

تهران بزرگ - به دنبال آتش سوزی در انبار کتاب و کارگاه آموزشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت که حریق گسترده در این ساختمان ساعت 15 و 32 دقیقه سه شنبه به آتش نشانان اطلاع داده شد و نهایتا مهار شد. به کسی آسیب نرسید ولی خسارت ها زیاد بود و دلیل آتش سوزی مشخص نیست.

675/2729
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن