تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803970352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهیدان چراغهای فروزان جامعه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه موقت تهران: شهیدان چراغهای فروزان جامعه هستند یزد - ایرنا - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهیدان عناصر تعیین کننده و افتخاری کشور هستند گفت: شهیدان چراغ های فروزان جامعه هستند .


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیداحمد خاتمی در چهارمین یادواره سرداران، فرماندهان و 400 شهید سرافراز شهرستان تفت یزد ، یادبود امام جمعه، نماینده مردم تفت و سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، مجلس بزرگداشت شهدا را مجلس بیعت با آرمان شهدا دانست و گفت: آنچه که مهم و ارزشمند است ماندن پیام شما شهیدان عزیز است .
آیت الله خاتمی با بیان اینکه دو عنصر، عناصر تعیین کننده شناسنامه اجتماعی کشور هستند که نخستین این عناصر شهیدانند و ایثارگران افزود: اینها چراغ های فروزان هر اجتماعی هستند که نسل های بعدی به این فداکاران که گل زندگیشان را تقدیم راه خدا کرده اند آفرین ها خواهند گفت .
وی ادامه داد: شهدا شناسنامه افتخاری هستند نه تنها برای بزرگان بلکه برای جوانها،دبیرستانیها و دانشگاهیان که یادشان باشد که این کشور مفت نمانده و این انقلاب ارزان بدست نیامده بلکه بیش از 220 هزار شهید در این راهها داده شده است.
امام جمعه موقت تهران شناسنامه افتخاری دیگر را برای هر شهر و دیاری را عالمان و فرهیختکان آن دانست و گفت:عالمانی که از این شهر و دیار در این سی و پنج سال خدمت کرده و به دیار باقی شتافته اند شایسته تقدیر و تکریمند.
وی به افتخار نمایندگان مجلس حجت الاسلام سیدجلال یحیی زاده اشاره کرد و گفت:متاسفانه بعضیها دیروز و امروز تا از سکوی رای مردم بالا می روند به فکر دنیای خویشند اما این بزرگوار از رای مردم سکویی برای خدمت ساخت و آیتی بود در زهد،ساده زیستی و در عین حال استقامت در خط ولایت.
عضو مجلس خبرگان رهبری به پیام شهیدان اشاره کرد و گفت: اگر شهیدان امروز در جمع ما بودند چه می کردند و چه موضعی داشتند و چه افتخاری داشتند،شهیدان متعلق به حزب و جناح خاصی نیستند اما متعلق به ارزشها هستند .
خاتمی تأکید کرد: باید این ارزش هایی که شهدای عزیز از ان پاسداری کردند زنده بماند و اگر رهبر معظم انقلاب می فرمایند زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست مقصودشان همین یاد ارزش هایی است که شهیدان عزیز فدای آن شدند و اگر این ارزش ها را بشناسیم و از آنها پایداری کنیم حق این مجالس با این شکوه و عظمت ادا شده است.
وی گفت: مخاطب من در این مجالس جوانانی هستند که امید پاسداری از خون شهدا در مرتبه اول آنها هستند که باید این راه را ادامه دهند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این کشور با یاد خدا، عشق به خدا، دین و معنویت بر بال ملائکه نشسته و در مقابل حکومت پهلوی که حکومت دین ستیز، اخلاق ستیز، عفت ستیز و استقلال ستیز بود و همه قدرت های دنیا از آن حمایت می کردند آنچه مردم را به صحنه آورد دین و ارزشهای دینی بود.
وی افزود: شهیدان ما رفتند تا این ارزشها بماند تا نماز جمعه باشکوه برگزار شود، تا مسجد کانون عشق متوسلین باشد تا توسل و روضه حضرت زهرا(س) و عاشورا با شکوه برگزار شود و پیام شهدا این است که خانه و خانواده را دین قرار دهید.
خاتمی پیام دیگر شهدا را حراست از عفت و حجاب و حیا دانست تا سیمای کشور دینی باشد و به سیمای اروپایی تبدیل نشود چرا که 220 هزار شهید روز قیامت جلوی مردان و زنانی را که به آلوده کردن فضای دینی بلادها می پردازند و حریم حجاب و عفاف را رعایت نمی کنند خواهند گرفت .
این خطیب توانا افزود: این نظام یک دولت و حکومت معمولی نیست مردم ما هم این را باور دارند این نظام را پرچم ناب محمدی(ص) می دانند و هر جا که نامی از اسلام ناب است آنجا نام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطرح است.
وی ادامه داد : این نظام اسلامی برای هر کسی وظیفه ای تعیین می کند و وظیفه مسئولان این است که مردم را بدبین نکنند؛ خدمت به مردم کنند و ارباب رجوع را تکریم نمایند از هر طبقه ای که هستند زیرا تابلوی نظام اسلامی اداری ها هستند .
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: حال که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را بیان فرمودند باید دانشمندان، صنعتگران وارد میدان شوند و در واقع این اقتصاد مقاومتی را سامان داده که همان مقاومت اقتصادی است.
خاتمی تأکید کرد: آمریکا می گوید تحریم ها ایران را پای مذاکره کشاند که این یک دروغ است اگر تحریم ها ایران را پای مذاکره کشاند باید تیرماه 91 این اتفاق می افتاد.
وی با بیان اینکه مشکل آمریکا با ما هسته ای نیست، گفت: آمریکا به دروغ می گوید دنیا را امن ساخته ایم و جلوی ایران را برای ساخت بمب اتمی گرفته ایم ولی نمی داند که ما از لحاظ اعتقادی مخالف بمب اتم هستیم و لذا انها با اصل و هویت نظام اسلامی درگیرند و نمی خواهند این نظام اسلامی الهی باشد .
امام جمعه موقت تهران چراغ راه امروز ما را ولایت فقیه دانست و گفت:ما همراه ولایتیم و راه راهی است که او تعیین می کند اگر تند برود تند می رویم و اگر کند برود کند خواهیم رفت خط آقا خط وحدت است اگر بخواهیم کار بزرگی بزرگی انجام دهیم بدون وحدت نمی شود وحدت یک شعار نیست وولایت رمز عزت و عظمت ماست .
وی از بنیاد شهید که نام و زندگینامه و وصیت نامه شهدا را در یکصد جلد چاپ کرده تشکر کرد و گفت:در کمتر وصیت نامه ای ست که نیامده باشد امام را تنها نگذارید.ک/2
7547/1968
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن