تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815015625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف اسفناج به کاهش وزن کمک می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مصرف اسفناج به کاهش وزن کمک می‌کند


پژوهشگران اعلام کردند مصرف اسفناج برای سلامت عمومی بدن مفید و در کاهش وزن موثر است.ترکیب تیلاکوئید در اسفناج و دیگر برگ‌های سبز، روند هضم غذا را کند می‌کند و از این رو فرد برای مدت زمان بیشتری احساس سیری دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پروفسور شارلوت ارلانسون آلبرتسون سرپرست این تحقیقات و همکارانش در دانشگاه لوند در سوئد تصریح کردند: تیلاکوئید روند هضم چربی را کند می‌کند و این بدین معنی است که دستگاه گوارش زمان بیشتری برای هضم غذا دارد. با ورود غذا به دستگاه گوارشی، هورمون سیری آزاد و به مغز پیام فرستاده می‌شود. در این حال، مواد غذایی فرآوری شده تنها در بخش‌های اولیه دستگاه گوارشی هضم می‌شوند و از این رو هورمون‌های اصلی مرتبط با دستگاه گوارشی نمی‌توانند آزاد شوند.

ارلانسون آلبرتسون در بیانیه‌ای در این مورد افزود: «مصرف مواد غذایی فرآوری شده همانند این است که دستگاه گوارشی بیکار مانده باشد.»
از سوی دیگر، برای جدا شدن تیلاکوئید موجود در اسفناج از سلول‌های گیاه، اسفناج باید له، تصفیه و اجزای آن تفکیک شود، چرا که بدن نمی‌تواند اسفناج را در یک مرحله هضم کند.
 
اسفناج

  شرکت‌کنندگان در این تحقیقات که روزانه یک لیوان عصاره اسفناج مصرف کردند، با کاهش اشتها در طول روز مواجه شدند.

طبق این تحقیقات، میزان هورمون سیری در خون گروهی که اسفناج مصرف می‌کردند بیشتر و نوسان سطح گلوکز در خون آنها کمتر بود.

این پژوهش ها همچنین نشان می دهد، پروتئین، ویتامین‌های آ، ای و کا، آنتی‌اکسیدان‌ها و بتا کروتین از دیگر مواد موجود در اسفناج هستند که برای سلامت بدن مفیدند.
 


پنج شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن