تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815035561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رخنه موج برف و سرما به اردبیل ؛ زمستان به رفتن از منطقه مایل نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رخنه موج برف و سرما به اردبیل ؛ زمستان به رفتن از منطقه مایل نیست اردبیل – ایرنا – رخنه موج هوای سرد همراه با ریزش برف درحالیکه هفت روز به آغاز بهار باقیست دوباره حال و هوای زمستانی را در اردبیل حاکم نمود.


به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ پس از چندین روز هوای به شکل نسبی گرم که به خاطر نفوذ جریان های گرم و مرطوب جنوبی و وزش تندباد گرم بر اردبیل حاکم شده بود از عصر دیروز (چهارشنبه) با ریزش هوای سرد قطبی به روی نوار شمالی ایران دمای هوای اردبیل به شدت کاهش یافته است.
ادغام این هوای سرد با جریان هوای گرم و مرطوب جنوبی همچنین ایجاد شرایط بسیار مساعدی را برای ناپایداری های جوی در استان اردبیل فراهم نموده و بارش برف از حوالی ساعت 22 چهارشنبه در منطقه همراه با وزش بطور نسبی شدید باد از جانب شمال شرق آغاز شده است.
رفته رفته با نفوذ مرکز جریان سرد عرض های شمالی و نیز استقرار هوای شبانگاهی سرما در اردبیل تشدید شد و گرمای اندک ذخیره شده در سطح زمین قادر به ذوب دانه برفهایی که بر زمین فرود می آمدند نشد.
در سپیده دم پنجشنبه لایه ای از برف به ارتفاع متغیر 10 تا 20 سانتیمتر سطح گذرگاههای اردبیل را پوشانده و ریزش برف ادامه دارد.
دمای هوا در اردبیل منفی پنج درجه سانتیگراد است و گاهی باد با بیشینه سرعت 40 کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق می وزد که سبب کولاک موقتی می شود.
مرکز اطلاعات راههای اداره کل راه و شهرسازی اردبیل اعلام کرد تمام جاده های اصلی این استان در زمان فعلی با تلاش روز و شبانه ماموران راهداری باز هستند و تردد وسایل نقلیه در آنها جریان دارد.
این مرکز افزود : به لحاظ وجود کولاک و یخبندان مقطعی در بعضی از محورهای مواصلاتی همراه داشتن و استفاده از زنجیر چرخ الزامی می باشد.
پیش بینی شده است که بارش ها تا سپیده دم فردا در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان ادامه داشته باشند از ان پس تا اوایل روز شنبه بارش های خفیف در منطقه احتمال می رود.
باتوجه به قرار داشتن در روز پنجشنبه که اکثر مدارس به شکل رسمی تعطیل هستند اطلاع کافی از تعطیلی و یا دایری مدارس وجود ندارد ولی آن تعداد از مدارسی که در روزهای پنجشنبه نیز دایر می باشند به نظر می رسد که امروز به علت برف و سرما تعطیل شده باشند.
592
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن