تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814703978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار اصفهان: 800 هکتار از اراضی ورزشگاه نقش جهان 25 هزار معارض دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهردار اصفهان: 800 هکتار از اراضی ورزشگاه نقش جهان 25 هزار معارض دارد اصفهان- ایرنا- شهردار اصفهان گفت: 800 هکتار از اراضی ورزشگاه در حال ساخت نقش جهان 25 هزار معارض دارد.


به گزارش ایرنا، سید مرتضی سقاییان نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: شهرداری برای کمک به اجرای سریعتر این پروژه درخواست تهیه نقشه ورزشگاه نقش جهان و مشخص شدن معارضین بر روی این نقشه را داشت.
وی افزود: این نقشه قرار بود در زمان مدیر کل پیشین اداره ورزش و جوانان استان اصفهان تهیه شود که عملیاتی نشد.
سقاییان نژاد با بیان اینکه دولت نمی خواهد ورزشگاه نقش جهان را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: در حال حاضر کارفرما در تهران و پیمانکار در اصفهان است.
وی تصریح کرد: شهرداری نمی تواند بدون داشتن مسوولیت و اعتبار در این وادی وارد شود.
وی گفت: درصورتی که بودجه و مسوولیت هر دو به شهرداری اصفهان واگذار شود، شهرداری می تواند با کمال آرامش در این پروژه وارد شود و آن را تکمیل کند.

** مرحله دوم هدفمندی یارانه ها
شهردار اصفهان با اشاره به اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در ابتدای سال آینده، گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی به ویژه سوخت بر قیمت سایر کالاهای وابسته به حمل و نقل تاثیر خواهد گذاشت.
وی افزود: نگرانی هایی درباره فعالیت بخش خصوصی فعال در زمینه حمل و نقل عمومی و قیمت خدمات آنها در سال آینده وجود دارد.
وی همچنین به فعالیت 24 هزار تاکسیران در اصفهان اشاره کرد و گفت: در صورت افزایش هزینه ها نمی توان انتظار ثابت ماندن قیمت ها را داشت.
شهردار اصفهان اظهار کرد: نگرانی ها و معضلات کلانشهرها در جلساتی با وزیر کشور در میان گذاشته شده است.

** اقتصاد مقاومتی
شهردار اصفهان با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در باره اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: کمیته ای برای پیگیری سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، در شهرداری اصفهان تشکیل شده است.
سقاییان نژاد گفت: آماده سازی مردم، تعریف یک الگوی صحیح در مصرف انرژی و تکیه بر اقتصاد مردم محور از جمله اقدامات ضروری در این راستاست.
وی اظهار کرد: نیازهای شهر درباره پسماند، انرژی و خدمات شهری با همکاری شرکت های دانش بنیان و شهرک علمی، تحقیقاتی تامین خواهد شد.

** قانون پرداخت مالیات توسط سازنده های مسکن باعث نگرانی شهرداری هاست
شهردار اصفهان با ابراز نگرانی از قانون پرداخت مالیات توسط سازندگان ساختمان اظهار کرد: مقرر شده به محض تشکیل پرونده در شهرداری مشخصات فرد به اداره مالیات اعلام شود.
سقاییان نژاد با اشاره به هزینه های مربوط به بیمه کارگران ساختمانی و هزینه های نظام مهندسی ساختمان افزود: افزایش هزینه ها بخش مسکن را با رکود مواجه می کند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به محدودیت بودجه ای دولت اشاره کرد و گفت: دولت نباید این فرضیه که شهرداری های کلانشهرها درآمد خوبی دارند کمک های خود را از شهرداریها دریغ کند.
سقاییان نژاد تصریح کرد: حذف کمک دولت به کلانشهرها در نهایت به مردم فشار وارد خواهد کرد.

**کالاهای فرهنگی با سوبسید در فروشگاه های شهرداری ارائه می شود
شهردار اصفهان با اشاره به توزیع کالاهای فرهنگی با سوبسید در فروشگاههای شهرداری گفت: هدف از این کار تغییر سبک زندگی مردم و پیاده کردن شاخصه های شهر اسلامی در اصفهان است.
وی احداث فروشگاهی برای عرضه محصولات فرهنگی و همچنین پوشاک اسلامی را از جمله برنامه های سال آینده شهرداری اصفهان عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری به دنبال رقابت با اصناف نیست، افزود: ما تنها به دنبال ارائه الگوهای موفق در این راستا هستیم.
سقاییان نژاد همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ضعف شهرداری در مباحث فرهنگی گفت: برای نتیجه گیری در باره این مسئله عملکرد شهرداری باید با عملکرد سایر نهادهای فرهنگی مقایسه شود.
وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در سال جاری، تصریح کرد: احداث 23 مرکز فرهنگی، 47 مرکز ورزشی سرپوشیده، 85 مرکز ورزشی روباز و 80 ایستگاه ورزش همگانی از جمله این اقدامات است.
شهردار اصفهان همچنین از پیش بینی اقدامات فرهنگی زیاد برای سال آینده خبر داد و افزود: دومین دوره مسابقات جانبازان و معلولین خواهر خوانده های اصفهان در سال آینده برگزار خواهد شد.

**تقاطع 25 آبان در سال 93 اجرایی خواهد شد
شهردار اصفهان با اشاره به مباحث کارشناسی و اختلاف نظرها در باره اجرای تقاطع 25 آبان این شهر گفت: در سال جدید در بودجه منطقه هفت شهرداری اصفهان بودجه ای برای اجرایی کردن این تقاطع در نظر گرفته شده است.
سقاییان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود از آماده شدن زیرساخت ها برای محرومیت زدایی از محلات شهر اصفهان خبر داد و افزود: نتیجه اقدامات زیرساختی انجام شده در سال آینده خود را نشان خواهد داد.

**به تمام تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پاسخ دادیم
شهردار اصفهان گفت: هفته گذشته تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان جمع بندی و به آنان پاسخ داده شد.
وی با اشاره به افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره چهارم اظهار کرد: نزاع بین این دو نهاد به اعتماد مردم لطمه می زند.
وی کارهای انجام شده در سال های گذشته را ناشی از وحدت شورای اسلامی شهر اصفهان با شهرداری دانست.

**سود اوراق مشارکت باید منطقی باشد
شهردار اصفهان با اشاره به درنظر گرفتن 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای پروژه قطار شهری اصفهان با سود 21 درصد گفت: 150 میلیارد تومان نیز به صورت فاینانس برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه سایر بانک ها به مشتریان خود سود روز شمار 24 درصد ارائه می دهند، اضافه کرد: مردم از این اوراق مشارکت استقبال نخواهند کرد.
سقاییان نژاد گفت: کلانشهرهای کشور نامه ای در این باره به وزیر کشور نوشته اند.

** ضرورت اخلاق مداری
شهردار اصفهان یکی از بزرگترین مشکلات جامعه را بداخلاقی عنوان کرد و افزود: اگر برای بهبود این وضع چاره اندیشی نشود به طور قطع شیرازه جامعه از هم گسسته خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت اخلاق مداری توسط رسانه ها و تحلیل صحیح مسائل از رسانه ها خواست تا نقد منصفانه و درست از وقایع داشته باشند و از جانبداری در خبر بپرهیزند.
پ/7135/ 607
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن