تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821090410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت های دانش بنیان درکهگیلویه و بویراحمد فعال می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شرکت های دانش بنیان درکهگیلویه و بویراحمد فعال می شوند یاسوج - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل و فعال شدن شرکت ها و موسسه های دانش بنیان در این استان خبر داد.


مجید محنایی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت ها و موسسه های دانش بنیان خصوصی یا تعاونی است باهدف هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی شامل گسترش و کاربرد اختراع، نوآوری،تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط تشکیل می شوند.
وی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد را از مهمترین مراکز زایش شرکت های دانش بنیان دانست و اظهار کرد: برای ایجاد شرکت ها و موسسه های دانش بنیان دو دسته شاخص های عمومی و اختصاصی معین شده در قانون و آیین نامه اجرایی لازم است.
محنایی با اشاره به اینکه شرکت ها و موسسه های دانش بنیان برای توسعه و ایفای نقش باید حمایت شوند اظهار کرد: حمایت ها و تسهیلات قابل اعطا به این شرکت ها شامل معافیت از پرداخت مالیات، عوارض ،حقوق گمرکی، سودبانکی، بازرگانی و عوارض صادراتی به مدت 15 سال است.
وی عنوان کرد: اولویت استقرار این شرکت ها و موسسه ها در محل پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، مناطق ویژه اقتصادی یا مناطق ویژه علم و فناوری است.
محنایی ابراز داشت: اولویت واگذاری تمام یا بخشی از سهام مراکز و موسسه های پژوهشی دولتی قابل واگذاری به این شرکتها و موسسه ها است.
وی گفت: دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی پس از تصویب امکان تاسیس شرکت های دانش بنیان در آیین نامه مالی و معاملاتی خود از سوی هیات امنا می توانند در زمینه تشکیل این شرکت ها اقدام کنند.
محنایی افزود: هر شرکت دانش بنیان به پیشنهاد تعدادی از اعضای هیات علمی و تصویب دانشگاه یا واحد پژوهشی تاسیس می شود یا تشکیل آن از سوی دانشگاه و واحد پژوهشی به اعضای هیات علمی پیشنهاد خواهد شد.
رییس کارگروه پژوهش،فناوری و تحول اداری کهگیلویه و بویراحمد تعداد شرکت های دانش بنیان استان را شش مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مراحل تاسیس شش شرکت دیگر نیز در حال تکمیل است.
محنایی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند درافزایش نرخ اشتغالزایی، فروش، صادرات و تشکیل سرمایه نقش چشمگیری داشته باشند.
وی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان تسهیل کننده انتقال تکنولوژی از بخش های تحقیقاتی به بخشهای تولیدی و صنعتی هستند که تشکیل و فعال سازی آنها می تواند موجب شکوفایی اقتصادی و اشاعه تکنولوژی گردد.
671/7533
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن