تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819021074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولایتی:برگزاری نشست آینده شورای عالی بیداری اسلامی در بغداد/ غرب از تفکر و هیبت اسلامی هراس دارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ولایتی:برگزاری نشست آینده شورای عالی بیداری اسلامی در بغداد/ غرب از تفکر و هیبت اسلامی هراس دارد

ولایتی:برگزاری نشست آینده شورای عالی بیداری اسلامی در بغداد/ غرب از تفکر و هیبت اسلامی هراس دارد
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل از برگزاری نشست آینده شورای عالی بیداری اسلامی در بغداد خبر داد و گفت: غرب از تفکر و هیبت اسلامی هراس دارد.

به گزارش نامه نیوز، علی‌ اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم اختتامیه همایش «نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی» که در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن تشکر از حضور میهمانان خارجی در این اجلاس بین‌المللی و بیش از یکصد موسسه علمی دانشگاه عالی دفاع امنیت ملی و مرکز مطالعات تحقیقات استراتژیک، اظهار داشت: نخبگان کشورهای اسلامی به دعوت دبیرخانه مجمع بیداری اسلامی و به عنوان شورای عالی مجمع اسلامی به تهران آمدند که این خود سبب پیوندی میان مجمع جهانی بیداری اسلامی با مجموعه‌های آموزشی و تحقیقاتی ایران اسلامی شد که باید این الگو را در دیگر زمینه‌ها نیز تسری دهیم.

وی با اشاره به جلسه بعدی این اجلاس افزود: نشست بعدی شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی به میزبانی کشور عراق خواهد بود که امیدواریم با فرهیختگان عراق جلسات ترکیبی پرمحتوا تشکیل شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه تشکیل چنین اجلاس‌هایی پاسخ عملی به توهماتی است که می‌گویند اسلام پاسخگوی نیازهای بشریت نیست.

ولایتی خاطرنشان کرد: حضور علما و اساتید بزرگ جهان اسلام در این اجلاس حکایت از کارآمدی اسلام و تجدید حیات تمدن اسلامی را دارد که به مدت هزار سال پرچمدار علم و معرفت در دنیای امروز بوده است.

وی تصریح کرد: هرگاه مسلمانان مورد تهاجم قرار گرفتند، به دلیل زنده بودن، پویایی و وجود جوهر حرکت، به پا خواستند و مثال بارز آن حمله صلیبی‌ها بود اما مسلمانان با تکیه بر اسلام موفق شدند.

وی با بیان اینکه 179 سال از غرب و شرق به جهان اسلام حمله شده است، تصریح کرد: امروز اگر در معرض حملات بیگانگان قرار گرفته‌ایم، چیز جدیدی نیست، بلکه ما مسلمانان همواره مورد تهاجمات آنها بوده‌ایم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این اختتامیه گفت: شاید مسلمانان از لحاظ نظامی در برابر حملات بیگانگان شکست خوردند، اما به لحاظ فرهنگی همواره موفق بوده‌اند، چراکه امروز فرهنگ اسلام در جهان توسعه یافته و در مغرب زمین از هیبت اسلام می‌ترسند.

ولایتی با اشاره به مخالفت برخی از کشورها با حجاب بانوان بیان کرد: دلیلی ندارد که یک دختر محجبه مسلمان را به مدرسه راه ندهند، اما واضح است که آنها از عقیده زیر روسری می‌ترسند.ولایتی تصریح کرد: فرهنگ اسلامی فرهنگی است که در مغرب زمین آنها از هیبت اسلام می‌ترسند و در واقع آنها از عقیده و تفکر اسلامی هراس دارند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: دنیای امروز به گونه‌ای شده است که آنها در برابر بیداری اسلامی، فرهنگ‌شان در موضع ضعف قرار گرفته و به دنبال محافظت از آن هستند و در سال 1389 نیز رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه واژه بیداری اسلامی را به کار بردند در حالی که غرب تلاش داشت آن را بهار عربی مصادره کند در حالی که شعارهایی که داده می‌شد الله‌اکبر بود و شعارهای ناسیونالیستی نبود.

وی اضافه کرد: لازمه حفظ بیداری اسلامی وحدت و تکیه بر شعار لا اله الا الله بوده و جبهه غربی تمام تلاش خود را برای تضعیف کشورهای اسلامی به کار می‌برد، اما تاکنون جز شکست در افغانستان، عراق و دیگر کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها رخ داده چیزی عاید آنها نشده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی بیان کرد: تنها راه حل بحران سوریه سیاسی است، ما به سازمان ملل اعتماد نداریم و تنها راه نجات برگزاری انتخابات آزاد با حضور تمام مردم سوریه و نتایج برآمده از صندوق‌های انتخابات است.

ولایتی در ادامه بیان داشت: مردمی که به هیچ وجه تحت فرمان‌پذیری آمریکا و شرکای خود نیستند و ایران، عراق و لبنان پشتیبان مردم سوریه خواهند بود، آنها اکنون در کشورهایی که صاحب نفت هستند از نفوذ خود استفاده کرده و به همراهی آنها می‌پردازند.

وی افزود: سردسته این تحرکات در آمریکا و رژیم صهیونیستی است و نمونه آن را در کشورهای غیرمسلمان در اکراین می‌بینیم، کشوری که حتی در زمان شوروی صاحب پرچم بوده، اما اکنون کار را به جایی رسانده‌اند که این کشور در حال تجزیه است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تأکید کرد: این همان مشی است که آمریکا در دیگر کشورها چه مسلمان و غیرمسلمان تحمیل می‌کند.

ولایتی خاطرنشان کرد: نفوذ ایران سبب شده تا تمام اندیشمندان جهان در تمام اجلاسی که در تهران برگزار می‌شود، چه شیعه و چه سنی از غرب تا شرق در تهران حضور می‌آیند و در اجلاس‌ها حضور می‌یابند، چراکه هیچ جای دنیا تریبونی آزادتر از جمهوری اسلامی ایران ندارد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه اجلاس بیداری اسلامی الگویی برای سایر مناطق اسلامی شده است خاطرنشان کرد: اکنون نوآوری که در اجلاس بیداری اسلامی صورت گرفت به الگویی برای سایر مناطق اسلامی تبدیل شده است و با توجه به آنچه در شورای عالی بیداری اسلامی تصویب شده است اینگونه اجلاس‌ها در مناطق مختلف اسلامی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم که ارتباط با دانشگاه‌های جهان اسلامی ادامه پیدا کند خاطرنشان کرد: اجلاس‌های بیداری اسلامی جلسات خوبی بود که امیدواریم در جهان اسلام تسریع یابد.

به گزارش فارس، ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: آرزوی ما آزادی فلسطین است که امیدواریم بتوانیم روزی در پشت مقام معظم رهبری در مسجدالاقصی نماز بخوانید.





1392/12/21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن