تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815428100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ˈپنج دقیقه طلاییˈ که باید جدی گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ˈپنج دقیقه طلاییˈ که باید جدی گرفته شود ایلام- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ˈزمان طلاییˈ مهمترین فرصت و مهلت برای نجات جان بیماران و مجروحان توسط متخصصان است که گاهی به سبب بی توجهی همراه یا همراهان بیمار از کف می رود.


دکتر ˈعبدالنور کرد جمشیدیˈ روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زمان طلایی برای نجات جان بیماران در آستانه مرگ، کمتر از پنج دقیقه است که در صورت تشخیص به موقع به وسیله متخصصان می توان برای نجات جان بیمار یا فرد مصدوم و مجروح اقدام های پزشکی اثربخشی انجام داد.
وی افزود: همراهان بیمار وخیم و افراد آسیب دیده در صورت تشخیص درست نوع عارضه همچون سکته، سرطان، ایست قلبی و اعزام پرشتاب و فوری به مراکز درمانی و بیمارستان مربوطه تا حد زیادی می توانند جان فرد بیمار و آسیب دیده را نجات دهند.
وی یادآور شد: سه بیمارستان دولتی در ایلام اکنون با ارائه خدمت های تخصصی و کادر متخصص، به صورت شبانه روز فعالیت می کنند که مردم باید از بخش های مختلف این مراکز درمانی و نوع فعالیت آنها برای انجام اقدام های پیشگیرانه تخصصی آگاهی داشته باشند.
کردجمشیدی ادامه داد: در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر، بخش های تخصصی تصادف و تروما، جراحی (انجام عمل) و اطفال دایر و فعال است که به بیماران و افراد نیازمند به اقدام های پزشکی خدمات ارائه می دهند.
وی گفت: این بیمارستان همچنین به درمانگاه ویژه برای خدمت رسانی تخصصی و فوق تخصصی به مراجعان در نوبت ظهر مجهز است.
معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) را ویژه ارائه خدمت های پزشکی در حوزه بیماری های داخلی، اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، مراقبت های ویژه و فوق ویژه (آی سی یو و سی سی یو) داخلی و بخش بیماری های خاص چون هموفیلی، دیالیز و تالاسمی معرفی کرد.
وی یادآور شد: در بیمارستان شهید طالقانی نیز فعالیت های تخصصی سوختگی، روان پزشکی، ترک اعتیاد، خون و سرطان به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می شود.
کردجمشیدی بیان کرد: بیمارستان کوثر و قائم (عج) به عنوان مراکز درمانی خصوصی نیز دارای بخش های جراحی و زنان و زایمان هستند که البته در بیمارستان کوثر خدمت رسانی درمانی در حوزه بیماری های زنان و زایمان نیز انجام می شود.
وی ادامه داد: بیمارستان های دیگر شهرستان های استان ایلام دارای بخش های پایه مانند اطفال، زنان و زایمان، داخلی و جراحی عمومی است که اقدام های پیشگیرانه اصلی را برای فرد آسیب دیده و بیماران فوریتی انجام می دهند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: نکته قابل توجه این که در مراکز فوریت های پزشکی (اورژانس) در همه بیمارستان ها و درمانگاه های استان چه خصوصی و چه دولتی کمک های نخستین و زنده گرانه ابتدایی به بیماران و مجرحان ارائه می شود که همراهان فرد را در موقع بسیاربحرانی و خطرناک به نزدیک ترین مرکز درمانی محل سکونت فرد مصدوم یا بیمار ارجاع می دهند.
وی اعلام کرد: مرکز فوریت های پزشکی با شماره تلفن 115 به صورت 24 ساعته آماده رسیدگی به درخواست های پزشکی مردم است.
کردجمشیدی تاکید کرد: مردم با داشتن آگاهی از فعالیت های تخصصی بیمارستان ها در صورت بروز حادثه، فوری فرد بیمار را به مرکز درمانی که خدمت های تخصصی مطابق با نوع حادثه ارائه می دهد، انتقال داده و پنج دقیقه زمان طلایی بین مرگ و زندگی را از دست ندهند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شوربختانه افراد زیادی تاکنون به علت سهل انگاری و نداشتن آگاهی و اطلاعات دقیق و کافی همراهان از نوع خدمات ارائه شده در بیمارستان ها زندگی خود را از دست داده اند.
وی خواستار افزایش آگاهی همگانی و اهمیت دادن به این موضوع از سوی بیماران، همراه یا همراهان بیمار و گروه های مختلف مردم شد.
به گزارش ایرنا، ایلام دارای 11 بیمارستان دولتی و غیر دولتی در 10 شهرستان استان است.
سازمان تامین اجتماعی نیز یک مرکز درمانی ˈدی کلینکˈ (درمانگاه) در شهر ایلام دارد. ک/3
565
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن