تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803981431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آب آشامیدنی بسته بندی مناسب برای سفرهای نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس ارشد تغذیه توصیه کرد: آب آشامیدنی بسته بندی مناسب برای سفرهای نوروزی تهران - ایرنا - کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی توصیه کرد که شهروندان بهتر است در طول سفرهای نوروزی از آب های بسته بندی و بطری که سلامت آنها مورد اطمینان است، استفاده کنند .


شهزاد محمدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: بسیاری از مردم در سفرهای نوروزی به آب آشامیدنی دسترسی ندارند بنابراین بهتر است آب های بسته بندی شده را به همراه داشته باشند و در صورتی که آنها را در اختیار ندارند حداقل به مدت یک دقیقه آب رودخانه ها و آب های غیرآشامیدنی را برای شرب بجوشانند.
وی توضیح داد : تغذیه صحیح و اصولی نقش بسیار مهمی در سلامت اعضای خانواده دارد به خصوص در ایام تعطیلات نوروز که خانواده در کنار یکدیگر هستند و می خواهند لحظات شاد و خوبی را سپری کنند.
وی خاطرنشان کرد :همچنین مردم باید در مصرف کردن آجیل ، مغزها وشیرینی ها در ایام نوروز حد تعادل را نگه دارند ولی متاسفانه در ایام نوروز خانواده ها اهمیت چندانی به وعده های اصلی غذا مصرفی روزانه نمی دهند و حتی در بیشتر موارد وعده های اصلی حذف می شود.
به گفته وی متاسفانه تغذیه نادرست و عدم فعالیت های فیزیکی و ورزش در روزهای تعطیل می تواند به عوارض ناشی از تغذیه غلط مانند افزایش قند خون، چربی خون، فشار خون و خرابی دندان ها منتهی شود .
محمدیان افزود:بررسی های انجام شده نشان می دهد که بیماری های مزمن از جمله چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ناشی از روش نادرست زندگی مثل تغذیه ناصحیح، عادات غیربهداشتی، عدم فعالیت بدنی است.
به گفته وی همچنین زیاده روی کردن در مصرف شیرینی و شکلات در ایام نوروز می تواند منجر به مشکلات گوارشی و همچنین افزایش انرژی دریافتی و در نتیجه اضافه وزن شود.بنابراین افرادی که مبتلا به قند خون و یا چربی خون بالا هستند زیاده روی در مصرف باعث اختلال در وضعیت سلامت آنها خواهد شد.
محمدیان صبحانه را یکی از مهمترین وعده های غذایی دانست وگفت : بهتر است صبحانه به صورت کامل در کنار اعضای خانواده صرف شود و ترکیبی از شیر و لبنیات ، تخم مرغ، خیار، گوجه فرنگی، و آب میوه استفاده شود .همچنین استفاده از سبزیجات و میوه ها نیز در این ایام نباید فراموش شود.
به گفته وی میوه، سبزی، سالاد، حبوبات و سایر مواد غذایی حاوی فیبر فراوان هستند که باعث پیشگیری ازیبوست و کاهش چربی های نامطلوب خون و تنظیم تعادل فشار خون می شوند و در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سرطان به خصوص سرطان کولون(روده بزرگ) موثر هستند.
محمدیان با بیان این که نوشیدن فراوان آب برای شادابی و سلامتی پوست بسیار موثر است، گفت :مصرف غذاهای آبدار مانند سوپ ها و میوه های آبدار و آب میوه های طبیعی برای سلامتی اعضای خانواده در ایام توصیه می شود اما از مصرف بیش از اندازه چای و قهوه پرهیز شود.
این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی به افرادی که قصد سفرهای نوروزی دارند توصیه کردکه که در طول سفر از غذاهای مطمئن و سالم استفاده کنندتا دچار مسمومیت غذایی نشوند.
وی افزود :رعایت اصول بهداشتی و تغذیه ای در طول سفر بسیار ضروری است و همواره مراقب کودکان خود باشید که در طول سفر دچار بیماری های گوارشی نشوند.
وی ادامه داد: در طول سفر باید از خوردن غذاهای چرب، سرخ شده، شیرینی ها، شکلات و خامه اجتناب شود . همچنین در طول سفر به دریافت مقادیر مناسب لبنیات دقت کرده و روزانه متناسب با نیاز بدن حدود دو تا سه لیوان شیر یا ماست استفاده شود.
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی هشدار داد که در این ایام باید تا جایی که ممکن است از مصرف سوسیس وکالباس خودداری کرد زیرا در طول سفر برای حفظ سلامتی و حفظ ایمنی غذا و پیشگیری از انواع مسمومیت ها باید غذای مورد مصرف کاملا پخته باشد.
وی گفت :در صورت مصرف غذاهای کنسروی ، به تاریخ مصرف آن توجه و در صورت مشاهده برآمدگـی و فرورفتگی از مصرف آن ها خودداری شود. لازم است قبل از مصرف حتماˈ این کنسروها 20 دقیقه جوشانده شوند.
محمدیان خاطرنشان کرد که پیاده روی و فعالیت های ورزشی و فیزیکی در روزهای تعطیل برای سلامتی و سوخت وساز بدن مفید است بنابراین بهتر است که شهروندان ساعاتی از روز را به ورزش اختصاص دهند.
علمی (5)**1354**1581
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن