تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814649460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شادی دانش آموزان با یاد شهدا پیوند خورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شادی دانش آموزان با یاد شهدا پیوند خورد تهران- ایرنا- جشن و شادی دانش آموزان مجتمع آموزشی دخترانه فرهیختگان با پخش کلیپی با عنوان ˈنگین های شهر منˈ با یاد شهدا پیوند خورد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مسئولان مجتمع آموزشی دخترانه فرهیختگان به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس آن جشنی را با حضور 250 دانش آموز برگزار کردند.
صحبت از شهید و شهدا، ایثارگری و رشادت افرادی که شجاعانه پا به میدان رزم گذاشتند تا این مرز و بوم به دستان نااهلان نیفتد از جمله اظهارات مجری این برنامه بود که توانست در فضایی توام با شادی و شور و با حضور دانش آموزان دختر بین 15 تا 18 سال ، یاد و خاطره شهدای افلاک نشین را گرامی بدارد.
در این مراسم کلیپی با عنوان ˈنگین های شهر منˈ پخش شد که در آن تصاویری از شهدا که بر دیوارهای شهر به عنوان نمادهای پایداری نقش بسته اند و همچنین تصاویری از جبهه و جنگ به نمایش گذاشته شد.
تصویری از شهید امیر سرلشگر ˈمسعود منفرد نیاکی ˈ؛ شهیدی که در جریان عملیات بیت المقدس خبر دار می شود دخترش بیمار می باشد و بهتر است به تهران رود اما او از رفتن صرف نظر می کند.
بعد از چند روز دوباره به او می گویند،دخترت به سرطان خون مبتلا شده اما او باز هم در جبهه می ماند تا اینکه پزشکان درمان دخترش را ناممکن می دانند و پس از چند روز از دنیا می رود. همسرش با او تماس می گیرد که حداقل در مراسم ختم و تشییع جنازه دخترشان حاضر شود ، اما شهید نیاکی در نامه ای به همسرش می نویسد که من چطور این رزمندگانی را که در جبهه می جنگند و مانند فرزندان من هستند و هر روز تعدادی از آنها شهید می شوند، تنها بگذارم.
در شهر کسی هست که تابوت فرزندمان را بلند کند اما در این جا کسی نیست که پیکرهای این شهدا را از زمین بلند کند.
تصویری از شهید سرلشگر آزاده ˈحسین لشگری ˈ؛ شهیدی که 6هزار و 410 روز (18 سال) در اسارت ارتش بعث عراق بود نیز در این مراسم به نمایش درآمد.
مجری در ادامه برنامه گفت که ای دانش آموزان عزیز فراموش نکنید این آرامش و شادی امروز شما به خاطر ایثار و از خودگذشتگی شهدایی است که با اهدای ارزشمندترین سرمایه خود که همان جان است، اجازه تجاوز دشمن به خاک پاک کشور را ندادند.
وی افزود: یادمان باشد که اکنون نوبت ماست به وظیفه خود در قبال افرادی که به میهن خود عرق داشتند، عمل کنیم.
در این مراسم پدر یکی از دانش آموزان نیز که از نویسندگان دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس یک شاهنامه است و بودن ما امروز در کنار هم به خاطر خون شهداست.
ˈمحمد بداقیˈ با بیان اینکه بچه های جنگ در یک کلاس درس عشق و ایثار را آموختند، افزود: بسیار خوشحالم در این مراسم از شهدا و افرادی که بر گردن همه مردم حق دارند، یاد و فضا با نمایش تصاویری از آنها عطر آگین شد.
نویسنده ˈاهل کاشانم ˈ اظهار داشت: دفاع مقدس ارزشمندترین بخش تاریخ کشور است که ضرورت دارد هر ایرانی برای یافتن شجره نامه خود به آن مراجعه کند.
اجتمام(3)1880**1436
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن