تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819458127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختیارات اعطای گارانتی را به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بسپارید/ تولید لوازم خانگی خارجی در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:
اختیارات اعطای گارانتی را به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بسپارید/ تولید لوازم خانگی خارجی در ایران
رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی خواستار تنفیذ اختیارات و مسئولیت اعطای گارانتی (خدمات پس از فروش) تولیدات و کالاهای وارداتی لوازم خانگی به این اتحادیه شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در سال آینده کلیه کالاهای لوازم خانگی باکیفیت و خدمات پس از فروش البته با قیمتی مناسب در سبد خانوارهای ایرانی قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از اهداف اتحادیه پیگیری هر چه بیشتر خدمات پس از فروش چه برای تولیدات وطنی و چه کالاهای وارداتی در بازار لوازم خانگی در سال 93 است.

طحان‌پور با اشاره به وجود گارانتی‌های تقلبی آن هم در سطح گسترده در بازار لوازم خانگی گفت: چنانچه اختیارات و مسئولیت اعطای گارانتی و صحت و سقم آن به اتحادیه داده شود‌؛‌ ما پاسخگوی هر انتقادی در این زمینه خواهیم بود.

به گفته رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان لوازم خانگی کارت‌های گارانتی جعلی تمامی برندهای شناخته شده در بازار کشور وجود دارد که می‌توان در مرحله اول برای مقابله با آن فروش و عرضه تمام کالاهای بدون گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش واقعی را ممنوع اعلام کرد.

وی یکی از مشکلات بزرگ بازار لوازم خانگی کیفی در کشور را وجود کارگاه‌های زیرپله‌ای تولیدکننده لوازم خانگی نامرغوب با مارک‌های تقلبی اعلام کرد و گفت: متأسفانه کارگاه‌های زیرپله‌ای که فروش چندانی ندارند به کارخانه‌ها سفارش تولید با برند خود را داده که هیچ هویت و خدمات پس از فروش ندارد.

طحان‌پور با اشاره به افزایش 200 درصدی قیمت لوازم خانگی در سال 91 گفت: به دلیل نابسامانی در حوزه اقتصاد و عدم مدیریت، بازار لوازم خانگی در سال 91 بسیار بی‌ثبات بود به گونه‌ای که نرخ‌ها در آن سال تا  200 درصد افزایش یافت.

وی با اظهار امیدواری نسبت به ثبات قیمت در سال 93 اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال جدید انواع کالای لوازم خانگی با کیفیت خوب و قیمت مناسب در سبد خانوارهای ایرانی قرار گیرد.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان لوازم خانگی همچنین به معضل قاچاق به عنوان یکی دیگر از مشکلات بازار لوازم خانگی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت تولید بالا در کالاهایی نظیر لباسشویی، یخچال، اجاق گاز و کولر شاهد واردات بی‌رویه و غیرقانونی لوازم خانگی مشابه خانگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه مخالف واردات نیستیم گفت: باید واردات قانونی در کنار تولید داخلی قرار گیرد تا حق انتخاب کالای متناسب با نیاز و بودجه مردم از آنها گرفته نشود.

طحان‌پور در خصوص قاچاق انواع تلویزیون‌های ریسوردار ( دارای گیرنده ماهواره‌ای) اظهار داشت: چنانچه ممنوعیت استفاده از ماهواره در کشور برداشته شود تمامی تولیدکنندگان داخلی قابلیت تولید تلویزیون‌های ریسوردار در کشور را دارند.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه یخچال و اجاق گاز در رأس شکایات مشتری قرار دارند؛ گفت:‌ در سال 92 تعداد شکایات مربوط به لوازم خانگی یخچال فریزر 50 مورد، اجاق گاز 15 مورد، جاروبرقی 9 مورد و لباسشویی 3 مورد به اتحادیه داده شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال 92، 261 فقره شکایات مردمی داشتیم افزود: 164 مورد از این شکایات با جلب رضایت شاکی حل و فصل شده است.

طحان پور همچنین از تولید لوازم خانگی با برندهای مطرحی چون ال‌جی، سامسونگ، ایندزیت، بکو و کندی خبر داد و گفت:‌ در سال 93 با جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران امکان تولید لوازم خانگی برندهای یاد شده فراهم شده است.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان لوازم خانگی از ساخت یک درمانگاه خیریه نیز خبر داد و گفت: در سال 93 عملیات اجرایی این درمانگاه خیریه لوازم خانگی در کشور آغاز می‌شود.

انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن