تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820499628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریافت کافی ویتامین ها موجب آرامش اعصاب می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دریافت کافی ویتامین ها موجب آرامش اعصاب می شود همدان-ایرنا-کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:تغذیه صحیح و استفاده از مواد غذایی غنی از ویتامین ها موجب نشاط و شادابی انسان شده و در آرامش اعصاب موثر است.


ˈزهرا خسرویˈروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تحقیقات نشان می دهد کسانی که رژیم های غذایی فاقد ویتامین های گروه ب دارند ،بیشتر از سایر افراد به اختلالات روانی ، اضطراب شدید و افسردگی مبتلا می شوند.
وی اظهار داشت:مواد غذایی غنی از ویتامین (B یک) از جمله موادی است که در ایجاد آرامش اعصاب موثرند و ماالشعیر ، گوشت گاو، دانه آفتابگردان و بادام زمینی، جوانه گندم و نان های سبوس دار از جمله مواد غنی از این نوع ویتامین است.
وی ادامه داد:مواد غذایی غنی از ویتامین (B سه) و مواد غذایی غنی از ویتامین (B شش) نیز در ایجاد آرامش اعصاب موثر است که این دو ویتامین در جگر گاو، موز ،دانه آفتابگردان، جوانه گندم، برگه آلو، گوشت گاو و آب پرتقال نیز وجود دارد.
وی گفت:اضطراب شدید و ناراحتی عصبی دائمی اغلب ناشی از کمبود ویتامین های گروهB به خصوص ویتامین (B یک) است و اگر رژیم غذایی فرد سرشار از مواد نشاسته ای و کربوهیدرات ها باشد عواقب کمبود ویتامین شدیدتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه اسفناج یکی از منابع خوب ویتامین این گونه ویتامین ها و منیزیم است، ادامه داد:خوردن اسفناج در جلوگیری از افسردگی بسیار موثر است.
خسروی افزود:چنانچه غذای فرد حاوی کلسیم کافی نباشد ، میزان کلسیم در بدن پایین آمده و در نتیجه اعصاب فرد تحریک خواهد شد و شیر و فرآورده های آن، پونه خشک، انواع کلم، انجیر و پرتقال بهترین منبع غنی کلسیم محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه کلسیم زمانی به طور موثر جذب بدن می شود که ویتامینD به میزان کافی در روده ها وجود داشته باشد ادامه داد:قرار گرفتن حداقل 15دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید می تواند به ساخت ویتامین D در پوست منجر شود.
وی اظهار داشت:موز نیز یکی ازمنابع خوب تریپتوفان است که باعث شادابی می شود که درصورت بالا نبودن قند خون و پتاسیم افراد می توانند روزانه یک عدد موز مصرف کنند.
وی با بیان اینکه شکلات سیاه (تلخ) نیز از جمله خوراکی های نشاط آور است ،گفت: این ماده غذایی سرشار از موادی است که موجب تحریک مغز شده وباعث شادابی می شود.
وی گفت:تخم مرغ نیز روی خلق و خوی افراد تاثیر می گذارد و زرده ی تخم مرغ سرشار از کولین است که این ماده ی مغذی برای عملکرد خوب مغز و سیستم عصبی مفید بوده زیرا تخم مرغ همچنین حاوی تریپتوفان است که به هورمون خوش اخلاقی شهرت دارد .
وی عنوان کرد:مواد غذایی به دست آمده از غلات مانند نان، پاستاها (تهیه شده از آرد کامل) و همچنین برنج قهوه حاوی گلوسیدها هستند که میزان سروتونین که همانند یک ضدافسردگی طبیعی عمل می کند را در بدن بالا می برند.
7530/575
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن