تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802734360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر شهرسازی: مشارکت مردم، سیاست دولت در بخش مسکن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر شهرسازی: مشارکت مردم، سیاست دولت در بخش مسکن است رشت - ایرنا - معاون امور دولت و مسوول هماهنگی امور استان های وزارت راه و شهرسازی ، تامین مسکن را از اولویت های این وزارتخانه دانست و گفت: مشارکت مردم و بخش خصوصی در ساخت و ساز مسکن، سیاست مهم دولت در این بخش است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈاحمد مجیدیˈ روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل راه و شهرسازی گیلان اظهار کرد : مشارکت مردم در ساخت مسکن، امکان تامین زیرساخت ها را سریع تر از بخش دولتی محقق می کند.
وی با بیان اینکه در آغاز کار دولت تدبیر و امید بحث هایی مبنی بر متوقف شدن طرح مسکن مهر مطرح شد ، افزود : انتقاد دولت به برنامه ریزی های انجام شده برای ساخت مسکن مهر بود چراکه سکونت جمعیت زیاد در یک نقطه، نیازمند تامین همزمان زیرساخت هاست که این امر محقق نشد .
معاون امور دولت و مسوول هماهنگی امور استان های وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی جامع برای تامین مسکن خاطرنشان کرد : نظر دولت بر این است که مردم باید در ساخت مسکن، معماری و فضاسازی مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ساخت دو میلیون و یکصد و 50 هزار واحد مسکن مهر در کشور برنامه ریزی شده بود، گفت: از این تعداد، 950 هزار واحد به صورت خود مالک و یک میلیون و 200 هزار واحد نیز با نظارت مستقیم راه و شهرسازی آغاز شد که از این تعداد، 600 هزار واحد افتتاح شده و 600 هزار واحد دیگر در حال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است تا واحدهای باقیمانده تکمیل و مشکلات این بخش رفع شود.
مجیدی در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت حمل و نقل جاده ای تصریح کرد : 90 درصد حمل و نقل کشور از طریق جاده صورت می گیرد و این امر بیانگر اهمیت حمل و نقل جاده ای است .
وی با اشاره به وجود 220 هزار کیلومتر راه در کشور ادامه داد: قیمت روز این میزان راه، 200 هزار میلیارد تومان است .
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت راهداری خاطرنشان کرد: طبق استانداردها برای بهره برداری 25 ساله از راه ها ، باید چهار درصد میانگین قیمت احداث راه صرف نگهداری شود که این مبلغ در حال حاضر تنها یک هزار میلیارد تومان است .
مجیدی با اشاره به ارتباط مستقیم راهداری با ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای ادامه داد : متاسفانه در کشور بیشتر توجه به ساخت راه بوده و کمتر به نگهداری راه ها توجه شده است .
وی با بیان اینکه سیاست وزارت راه وشهرسازی بر نگهداری راه ها متمرکز شده ، گفت : در این راستا ، 500 میلیارد تومان به اعتبار بخش راهداری در کشور افزوده شده است .
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت حفظ راه ها به منظور کاهش سوانح رانندگی تصریح کرد : بر اساس آمار در سال 85 با وجود شش میلیون خودرو، 28 هزار نفر جانشان را بر اثر سوانح جاده ای از دست دادند.
مجیدی افزود: از سال 85 با هماهنگی و تلاش همه جانبه دستگاه های متولی، تعداد کشته های حوادث جاده ای به 19 هزار نفر در سال 90 و 18 هزار کشته در سال جاری کاهش یافت .
وی 18 هزار کشته حوادث جاده ای در کشور را آمار بالایی دانست و بر ضرورت برنامه ریزی برای کاهش بیش از پیش این آمار تاکید کرد .
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خطای انسانی همواره در رانندگی وجود دارد ، گفت : باید شرایطی فراهم شود تا خطای یک انسان موجب از دست رفتن جانش نشود و این مهم با راهداری محقق می شود .
مجیدی با اشاره به فعالیت بخش حمل و نقل ریلی کشور خاطر نشان کرد : 10 هزار و 500 کیلومتر ریل در کشور وجود دارد و 9 هزار و 500 کیلومتر ریل نیز در حال ساخت است که 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .
وی با اشاره به وجود یک هزار و 700 واگن مسافری در کشور گفت: از این تعداد ، 700 واگن فرسوده است که نوسازی آن نیازمند 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات است .
معاون وزیر راه و شهرسازی اهمیت حمل و نقل ریلی را در حمل بار دانست و افزود : حمل بار از طریق حمل ونقل ریلی، صرفه اقتصادی دارد این درحالیست که در کشور ما به دلیل واقعی نبودن قیمت سوخت از این بخش کمتر استفاده می شود .
مجیدی حمل و نقل هوایی را از دیگر بخش های مهم حمل ونقل در کشور عنوان و خاطر نشان کرد : 239 هواپیما در کشور وجود دارد که از این تعداد، یکصد هواپیما در دست تعمیر ونگهداری است .
وی همچنین از وجود 85 فرودگاه در کشور خبرداد و گفت : از این تعداد، 57 فرودگاه در اختیار شرکت فرودگاه هاست .
معاون وزیر راه و شهرسازی رقابتی نبودن حمل ونقل هواپیمایی را از مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود : آزاد شدن و خصوصی شدن حمل ونقل هوایی بسیاری از مشکلات این بخش را رفع می کند .
مجیدی همچنین از ظرفیت جابجایی 185 میلیون تن بار در بنادر کشور خبر داد و تصریح کرد : در حال حاضر، 140 میلیون تن بهره برداری می شود .
وی بزرگترین بندر کشور را بندر امام خمینی (ره) با ظرفیت بارگیری 50 میلیون تن در سال معرفی کرد .
معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین از ساخت یکصد بندر کوچک در کشور خبر داد و گفت : از این تعداد 60 بندر افتتاح شده است .
مجیدی در بخش دیگری از سخنانش؛ با قدردانی از زحمات حجت شعبانپور مدیرکل سابق راه و شهرسازی گیلان خدمت در این بخش را پر مسوولیت دانست و خاطرنشان کرد : ادغام دو وزارتخانه پرفعالیت ، مسوولیت سنگینی بر دوش مسوولان این بخش قرار داده است .
وی نبود بودجه کافی برای بهسازی راه ها و پاسخگویی به مراجع قضایی در تصادفات را از مهمترین مشکلاتی دانست که مدیران این بخش با آن مواجه هستند .
معاون وزیر راه و شهرسازی مدیرکل جدید راه وشهرسازی گیلان را از مدیران فنی و باتجربه استان معرفی و ابراز امیدواری کرد که ایشان بتواند با همکاری مسوولان استانی و نمایندگان مجلس ، ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در تحقق اهداف اثرگذار باشد .
به گزارش ایرنا ، در ادامه این مراسم از زحمات ˈ حجت شعبانپور ˈ قدردانی و ˈ شعبانعلی خاوری ˈ با حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی گیلان منصوب شد .ک/2
7292/695
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن