تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815053643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشفتگی درلبنان به نفع هیچ طرفی نیست/ فهرست تروریسم عربستان ناقص است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر روسیه درلبنان آشفتگی درلبنان به نفع هیچ طرفی نیست/ فهرست تروریسم عربستان ناقص است بیروت – ایرنا – سفیر روسیه درلبنان با تاکید به اینکه « آشفتگی و بی ثباتی در لبنان به نفع هیچ طرفی نیست»، گفت: لبنانی ها برای بازگشت آرامش و امیت به کشورشان نباید فرصت ها را از دست بدهند و انتخاب رییس جمهوری جدید از جمله این فرصت ها است.


به گزارش ایرنا ،« الکساندر زاسپکین» در گفت وگو با شماره روز سه شنبه روزنامه لبنانی « الاخبار» ، با بیان اینکه نسبت به وضعیت لبنان در مرحله آینده خوشبین است، افزود: روسیه توانسته است برای تثبیت امنیت در لبنان با شرکای بین المللی خود همکاری کند.
وی با تاکید به اینکه کمک های بین المللی برای حمایت از لبنان ادامه می یابد، تصریح کرد: به نفع هیچ طرفی نیست که اوضاع داخلی لبنان آشفته باشد و هرگونه تحرک منفی در لبنان به هیچ طرفی سود نمی رساند و تاثیری برای تغییر معادلات مستحکم در داخل سوریه ندارد، پس به نفع همه است که لبنان با ثبات باقی بماند.
سفیر روسیه ، بحث بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان را پیچیده و غیرقابل حل ندانست و گفت که باید به یک معادله مورد رضایت همه طرف ها رسید تا دولت جدید بتواند به وظایف خود عمل و زمینه انتخاب رییس جمهوری جدید را مطابق قانون اساسی فراهم کند.

وی در باره تشدید تدابیر امنیتی اطراف سفارت روسیه در بیروت گفت که بدنبال افزایش تهدیدهای تروریستی این اقدامات احتیاطی صورت گرفته اما سفارت تاکنون هیچ تهدیدی دریافت نکرده است.

** فهرست تروریسم عربستان ناقص است
زاسپکین در پاسخ به سئوالی در باره نقش عربستان درمقابله با گروه های مسلح تروریستی، خاطرنشان کرد: فهرست تروریسم عربستان سعودی ناقص است، علاوه بر داعش و جبهه النصره، گروه های دیگری همچون جبهه الاسلامیه باید در این فهرست قرار بگیرند.
وی گفت که در مجموع تصمیم عربستان خوب بود و امیدواریم که براساس آن در آینده عمل و حمایت از گروه های تروریستی را متوقف کند.

** مقایسه بشار اسد با یانوکوویچ غیرمنطقی است
سفیر روسیه در لبنان ، مقایسه بشار اسد با یانوکویچ را غیرمنطقی دانست و اظهار داشت: وضعیت در سوریه با اوکراین بطور کلی متفاوت است، بشار اسد دارای یک نظام و ارتش و دولت قوی است اما یانوکویچ حتی با روسای جمهور سابق اوکراین هم فرق دارد او فقط برای جمع آوری ثروت و انجام امور شخصی خود تلاش می کرد اما هرچه باشد، رییس جمهوری قانونی اوکراین است.
زاسپکین در پاسخ به این سئوال، آیا تحولات اوکراین در موضع روسیه در قبال سوریه تاثیر می گذارد؟، گفت: با اطمینان می گویم، همه توطئه ها ، حلقه های یک زنجیر هستند، که از یوگسلاوی شروع شد و سپس به عراق ، لیبی ، سوریه و اکنون اوکراین رسیده است، آیا امروز وضع مردم یوگسلاوی که به کشورهای کوچک تبدیل شده ،خوب است.

** ادعای شروع جنگ از جنوب سوریه برای ایجاد رعب است
وی با تاکید به اینکه « ارتش سوریه پیشرفت های بزرگی را در میدان نبرد رقم زده است»، خاطرنشان کرد : ادعای شروع جنگ از جنوب سوریه تنها برای ایجاد رعب و وحشت است و دیگر نمی توانند موازنه های قدرت را در سوریه تغییر دهند.
سفیر روسیه در لبنان اظهار داشت: آنها فهمیده اند که گزینه راهکار نظامی و سرنگونی نظام سوریه با زور شکست خورده است و چاره ای بجز روی آوردن به گزینه راه حل سیاسی ندارند.
زاسپکین گفت: روسیه توانست جلوی اقدامات شورای امنیت علیه سوریه را بگیرد و کسانی که می خواهند جنگ در سوریه متوقف شود خودشان باید حمایت از گروه های تروریستی را متوقف و برای موفقیت اجلاس ژنو 3 تلاش کنند و دیگر حرف زدن بس است.
وی افزود: ژنو 3 باید در شرایط جدیدی برگزار شود و مهمترین آنها گسترش دامنه مشارکت مخالفان است زیرا ثابت شده که ائتلاف کنونی هیچ تاثیری برعناصر مسلح ندارد و نماینده مردم سوریه نیست.

** خطر بازگشت جنگ سرد احساس می شود
سفیر روسیه در لبنان با بیان اینکه « خطر بازگشت جنگ سرد احساس می شود»، خاطرنشان کرد که اروپایی ها و آمریکایی ها قصد دارند مانع بازگشت روسیه به جایگاه خود در جهان شوند و از یک سال قبل و شاید بیشتر تلاش های خود را برای نفوذ به اروپای شرقی و فشار به روسیه از طریق همسایگانش شروع کرده اند.
وی تصریح کرد: غرب نیروهای وابسته به خود در داخل اوکراین را به سیطره بر قدرت تحریک و تشویق کرد و مخالفان یانوکویچ توافق های با او را زیر پا گذاشتند.
زاسپکین با بیان اینکه اتفاقات در اوکراین برای روسیه سرنوشت ساز است اما تاکید کرد که مسکو خواستار وحدت ملی و یکپارچگی سرزمین اوکراین است و به همین دلیل بسرعت برای جلوگیری از تقسیم اوکراین و شروع جنگ داخلی و خونریزی در این کشور وارد عمل شد.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن