تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819950541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملت همواره پیرو راه و مدافع خون شهدا هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ملت همواره پیرو راه و مدافع خون شهدا هستند کرمان - ایرنا - امام جمعه موقت شهر کرمان گفت: ملت شهید پرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی پیرو راه و مدافع خون شهدا هستند و دست افرادی را که درصدد کمرنگ کردن خون شهدا هستند، کوتاه می کند.


حجت الاسلام ˈمهدی عربپورˈ، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، نقش شهدا را در پیروزی های متعدد حق علیه باطل غیرقابل انکار توصیف کرد و افزود: زبان از وصف ویژگی های شهدا قاصر است، چرا که شهدا در جایگاه ˈعندربهم یرزقونˈ قرار دارند و این بالاترین مقام است که جز انبیاء کسی به آن نمی رسد.
وی اظهار کرد: در قرآن کریم نیز آیات متعددی وجود دارد که به جایگاه شهید و معامله ای که شهید با خدا داشته است اشاره می کند.
وی گفت: جایگاه و مقام شهدا در روایت و احادیث مختلف ائمه اطهار (ع) نیز آمده است.
امام جمعه موقت شهر کرمان ادامه داد: در اصول کافی نیز به جایگاه شهید و شهادت اشاره شده چنانکه در این کتاب آمده است، فردی که به درجه یقین رسیده بود و پیامبر وی را با این عنوان معرفی می کند در جواب پیامبر که آرزویش را جویا می شود آرزوی خود را شهادت اعلام می کند.
وی با ذکر روایتی مبنی بر اینکه ˈوقتی شهید به زمین می افتد با اولین قطره خونش که به زمین می ریزد تمام گناهان او بخشیده می شودˈ، گفت: شهید در شمار معدود کسانی است که خداوند به آن ها اذن شفاعت دیگران را می دهد.
حجت الاسلام عربپور ادامه داد: کسانی که جان خود را ایثار می کنند زمانی ˈعندربهم یرزقونˈ خواهند بود که هدف مقدسی داشته باشد.
وی تصریح کرد: شهدای ما چون نیتشان دفاع از ارزش های نظام و حق بوده است لذا شایسته شهادت بوده اند.
وی گفت: تاثیر خون های مطهر شهدا این است که با این خون ها حق پایدار می شود.
امام جمعه موقت شهر کرمان، افزود: ممکن است شهید در جنگ ظاهری مغلوب باشد، اما در گذر زمان و تاریخ، مظلوم می ماند و ظالم از بین می رود.
وی ادامه داد: از این رو خون شهید می تواند بیمه کننده ارزش ها، مملکت و نظام باشد زیرا اگر خون های مطهری که از وجود شهدای ما به زمین ریخته شد نبود این انقلاب به ثمر نمی رسید.
وی تاکید کرد: خون شهدا به مردم جرات داد و موجب شکست دشمن شد.
حجت الاسلام عربپور گفت: خون شهدا در جنگ هشت ساله موجب شد حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتد و دشمنی که بخشی از خاک مملکت را اشغال کرده بود با ایثار شهدا و خون آن ها از سرزمین ما رانده شد.
وی اظهار کرد: بعد از دفاع مقدس خون هایی که در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر ریخته شد موجب ماندگاری و احیای این فریضه الهی شد.
وی با اشاره به روز 22 اسفند بصادف با بزرگداشت شهدا، ادامه داد: هر روز باید روز بزرگداشت شهدا باشد.ک/3
7433/2624
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن