تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803210059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان بی سرپرست در پناه شیرخوارگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کودکان بی سرپرست در پناه شیرخوارگاه تهران - ایرنا - چشمان مظلوم کودکانی که بدون سرپرست یا بد سرپرست نظاره گر فردا است، دیدنی است چون غم سنگینی در چشمانشان است اما نمی دانند که فردایشان چه خواهد شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، با وجود بیش از 200 بچه یک روزه تا شش ساله در یک مکان به نام شیرخوارگاه و بدون محبت پدر و مادر بار سنگینی از غم و اندوه بر دوش احساس می کنی اما چه باید کرد تنها غصه بی مادری و بی پدری آنان را می توانی بخوری!
تنها پنج سال دارد و قرار است سال آینده به پیش دبستانی برود و اما نمی داند که باید بدون حضور پدر و مادر و دور از محبت آنها پای به مرکز تعلیم و تربیت بگذارد.
چشمانی پر از غم دارد اما نمی داند که اینجا چه می کند و پدر و مادرش کجا هستند.
تنها می داند که مربیان هم جای پدر و هم جای مادرشان را پر کرده اند و آنان هر روز صبح بخیر پسرم و شب بخیر عزیزم را بر زبان می آورند و مجبورند محبت و گرمای وجود آنان را حس کنند.
حس عجیب و غریبی در وجودش است، نگاهی مظلوم و چشمانی اشک بار دارد، خدای من عید نوروز نزدیک است و پدر و مادرم نیستند که مثل دیگر بچه های همسن و سالش برای خرید عید به بازارهای شلوغ شهر بروند و با خرید شب عید، شادی روزهای خوش عید نوروز را در کنار خانواده اش تجربه کنند.
اما این تنها یک خیال بیش نیست خیالی که از زمان کودکی با اوست. دلش بابا و مامان می خواهد اما آنها نیستند و مادرش و پدرش مربیان شیرخوارگاه هستند.
در گوشه ای دیگر دختر سه ساله ای را می بینی که از پشت پنجره به بیرون نگاه می کند و هیچ چیز از دنیای اطرافش نمی داند، تنها به دنیای کودکی خود می اندیشد و بازی هایی که در طول روز با دوستانش انجام می دهد.
او از غم و دوری پدر و مادر چیزی نمی داند و تنها می داند که اطرافش کسانی نیستند که آنها را بابا و مامان صدا بزند.
شیرخواره ای که هنوز دست نوازشگر پدر و مادرش را بر سرش احساس نکرده چه می داند که سرنوشتش فردا چه می شود.
تنها سه ماه از عمرش می گذرد و دنیایی بدون محبت پدر و مادر در انتظارش است.
امروز او با شیرخشک بزرگ می شود و حتی مزه شیر مادری را نچشیده و نمی داند که فردا و فرداهایش نیز باید بدون پدر و مادر باشد.
امثال این کودکان، بسیار زیاد هستند که در شیرخوارگاه های مختلف روزگار خود را دور از محبت والدین سپری می کنند و دردشان درد دوری از پدر و مادر نیست بلکه غمی بیشتر در دلشان رخنه کرده است.
شیرخوارگاه آمنه از سال 1347 به صورت رسمی فعالیت نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را به عهده دارد و هرساله پس از نگهداری نوزادان ، تعدادی از این آنان را که به سن شش سالگی می رسند، تحویل مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان بهزیستی می دهند.
مدیر شیرخوارگاه آمنه در این باره به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: در حال حاضر 200 تا 210 بچه یک روزه تا شش ساله در این شیرخوارگاه نگهداری می شوند که اکثر آنان بی سرپرست و برخی بچه های رها شده و برخی دیگر نیز فرزندان پدران و مادران بدسرپرست با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی هستند.
ˈمهشید موقرˈ ادامه داد، برخی از بچه های رها شده در بیمارستان ها و خیابان ها نیز از طریق مسئولان قوه قضاییه و با اقدامات کارشناسی لازم در این زمینه به شیرخوارگاه ارجاع داده می شوند.
وی تصریح کرد: این مرکز نگهداری تمام خدمات موردنیاز خردسالان تا کودکان شش ساله را به آنان ارائه می دهد تا با بازی های کودکانه شان بخشی از غم بی پدری و بی مادری آنان را که جبران شدنی هم نیست، شاید جبران شود.
موقر افزود: از آنجا که این شیرخوارگاه تا سن شش سالگی وظیفه نگهداری این افراد را دارد، پس از بررسی های لازم افراد شش ساله بدون سرپرست به مراکز نگهداری شبانه روزی ارجاع داده می شوند و کودکان بدسرپرست نیز پس از کارهای کارشناسی توسط قوه قضاییه و تایید مرکز مددکاری اجتماعی و در صورت معتاد بودن پدر، پس از تایید سلامت پدر به آنان داده می شود.
مدیر شیرخوارگاه آمنه گفت: به دلیل اینکه کودکان نیازمند دریافت تمام خدمات هستند به همین منظور در مناسبت های مختلف از جمله ایام عید نوروز هر روز یک تفریح برای آنان داریم.
وی با اشاره به اینکه تا 14 فروردین برنامه های تفریحی مختلفی برای این کودکان برگزار می شود، اظهار داشت: بازدید از اماکن دیدنی، بازی در شهربازی، دیدن باغ وحش و بوستان های مختلف در دستور کار این شیرخوارگاه قرار دارد.
وی از همکاری جدی خیران و نیکوکاران برای کمک به شیرخوارگاه آمنه تقدیر کرد و گفت: خیران هیچگاه این مرکز را تنها نمی گذارند و همیشه به فکر رفع مشکلات و کمبودهای این مرکز هستند.
اجتمام(5)**7268**1436
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن